שיחה:זיף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

א נבי יקין

היש הסבר לטביעת כפות הרגלים בסלע. Daniel Ventura - שיחה 19:54, 16 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

תמונות ממדבר זיף - אוקטובר 2014[עריכת קוד מקור]

תמונות ממדבר זיף - ברשות הצלם Daniel Ventura - שיחה 22:50, 16 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

בדיקת עריכה[עריכת קוד מקור]

בעלי הידע ביהדות, האם העריכה הזו נכונה? אילן שמעוני - שיחה 21:35, 25 במרץ 2018 (IDT)תגובה

לא. זו טעות על גבי טעות. כבר אתקן. קובץ על ידשיחה21:44, 25 במרץ 2018 (IDT)תגובה
האם כלב אחי ירחמאל המוזכר בפסוק הוא כלב בן יפונה? או שמא הוא כלב בן חצרון?--Nahum - שיחה 00:49, 26 במרץ 2018 (IDT)תגובה
צודק; זה כלב בן חצרון (ראה שם בדה"י בפסוק י"ח וראה גם ברד"ק). בינתיים אצלנו הם חולקים את אותה קורת גג אחת. קובץ על ידשיחה01:25, 26 במרץ 2018 (IDT)תגובה

רשימת ערי יהודה[עריכת קוד מקור]

משתמש:AviStav אני לא חושב שכאן המקום להרחיב על רשימת ערי יהודה. הערך הוא של זיף ולא של שאר הערים. אם אתה רוצה כתוב לה ערך נפרד. חתול כחול - שיחה 22:02, 30 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

שלום חתול כחול, תודה על ההערה! אני לוקח אותה לתשומת לבי, ואסביר כאן את מערכת השיקולים שלי.
אין ספק שחשוב לכתוב ערך על רשימת ערי יהודה, ובכוונתי לעשות זאת בחודש הקרוב. אחת הסיבות העיקריות להצטרפותי לויקיפדיה כעורך היא כדי לחלוק את הידע המקצועי שלי בנושאי ארכאולוגיה, היסטוריה, וגיאוגרפיה היסטורית של תקופת המקרא, נושא חשוב בעיני ודומני שלא רק בעיני.
אחרי שאצור את הערך ואפנה אליו, אקצר מאד את ההסבר כאן, כהצעתך, וכפי שהתכוונתי לעשות בכל מקרה. עם זאת עדיין תהיה, לדעתי, חשיבות בהסבר, אמנם קצר יותר, גם בגוף הערך זיף, ואנמק:
אדם מן היישוב הקורא שזיף מופיעה ברשימת ערי יהודה שבספר יהושע, מניח לתומו שברור מכאן שהעיר התקיימה בתקופתו המשוערת של יהושע, סביב 1200 לפסה"נ. זו גם הפרשנות המסורתית המקובלת, שמקבלת בכך מקום בערך.
כפי שציינתי בפיסקה הנדונה, לא אלה מסקנות המחקר ההיסטורי והארכיאולוגי, מזה כמעט מאה שנים. לפי המחקר המדעי, ההופעה ברשימה מראה על קיום העיר במחצית השניה של תקופת המלוכה, כנראה בימי יאשיהו, סביב שנת 620 לפסה"נ, כלומר כ-600 שנה הבדל מהתיארוך האינטואיטיבי; הופעתה ברשימה איננה אומרת דבר, לחיוב או לשלילה, לגבי קיומה בתקופה קדומה יותר.
אם אציין בלקוניות שהופעתה במקור זה מעידה לפי המחקר על קיומה במחצית השנייה של תקופת המלוכה, כנראה ימי יאשיהו, הרי גם אם תצורף הפניה לערך המתאים ספק אם רבים יעיינו בו, וייחשפו לנימוקים לכך. לכן אני סבור שעיקרי הנימוקים, אכן בצורה תמציתית בהרבה מכפי שהבאתי אותם, לעדות זו על תקופות קיומה של זיף, צריכים להופיע גם בגוף הערך על זיף; מה גם שהם מלמדים לא רק על תקופת קיומה, אלא על שייכותה לקבוצת ערים מסויימת, והמשמעויות האפשריות של הדבר מבחינת השיוך המשפחתי והמנהלי של העיר ותושביה. אני רואה אגב שלא ציינתי במפורש את עניין קבוצת הערים (כי ביצעתי עריכה בלבד ולא כתבתי את הערך מראשיתו), ואוסיף זאת.
שוב תודה על תשומת הלב ועל ההערה, שיש בה טעם. אולי תחזור ותעיין בערך בהמשך, אחרי שאכתוב את הערך על רשימת ערי יהודה ואפנה אליו תוך קיצור הפיסקה הנדונה, ותוכל לשפוט אז.
בברכה ושבת שלום,   AviStav - שיחה 10:14, 31 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
אני עדיין לא חושב שזה נכון. אחרי שתכתוב את הערך לא תעבור על כל הערים ותתקן את המידע, ואם מישהו חולק עליך הוא לא צריך לפתוח דיון בכל דף בנפרד. הערך הזה עוסק בזיף אז המידע צריך להיות על זיף. מי שירצה להעמיק יעבור לערך ומי שלא אז לא.
בלי להעליב אבל גם אם מישהו יפספס את המידע על תיארוך הרשימה כנראה שלא ייגרם נזק. חתול כחול - שיחה 13:49, 3 בינואר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בזיף שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:09, 6 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה