שיחה:טופולוגיה דיפרנציאלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

I'd like to put a temporary redirection to

גאומטריה דיפרנציאלית

Ideally it deserve a separate article, but it will take time. There is many relevant information in

גאומטריה דיפרנציאלית

Those 2 topics have large intersection.

any objections?

Rami - שיחה 15:27, 23 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

כתבתי למעלה למה אני חושב שהיא נחוצה. האם יש התנגדות לשיחזורה?

באופן כללי, בהרבה מקרים אני רוצה לשים קישור למושג שראוי לערך, אך ערך כזה לא קיים. לאומת זאת יש ערך אחר שנותן מידע על מושג זה (רוב הפעמים כפסקה). בכאלה מקרים אני מעדיף ליצור דף הפניה, כדי שהקישור לא יהי אדום, ויוביל את הקורא למידעה רלבנתי. אני משאיר את הקישור לדף ההפניה, מכייבן, שכשיכתב הערך הקישור ישאר תקין, ולא יהיה צורך להחליפו בקישור מתאים יותר. האם דרך פעולה זאת נראת לך הגיונית? דרך פעולה זאת מתוארת ב-ויקיפדיה:דף_הפניה#דוגמאות לשימוש בדפי הפניה (הסעיף האחרון).

בכזה מקרה האם יש דרך לסמן דף הפניה כזה בתור "דף הפניה זמני", כדי שמשתמשים אחרים ימנעו להחליף קישורים אליו לקישורים ישירים ליעד?

תודה,

רמי (Aizenr) - שיחה 15:51, 12 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

הבעיה עם קישור זמני כזה היא שהוא הופך לקבוע, מפני שבכל מקום הערך מוצג בקישור כחול, שאומר "יש ערך", ולא בקישור אדום, שזועק "כיתבו אותי". דוד שי - שיחה 19:13, 12 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]
יש דברים בגו. באופן אידיאלי היתי מעדיף שקישורים לדפי הפניה כאלה (או אפילו לדפי הפניה בכלל) יצבעו בצבע אחר. זה יענה על כל הצרכים. לצערי, אנני יכול להביא לשינוי כזה. אין לי את היכולת הטכנית ליצור כזה חפיץ, ואין לי את המעמד כדי לבקש ממישהו לעשות זאת, ולשכנע את הקהילה להפוך אותו לבררת מחדל. דרך אגב, האם אתה יכול לקדם את העינין?
במצב הנוכחי, אני דווקה חושב שההנחיות בויקיפדיה:דף_הפניה#דוגמאות לשימוש בדפי הפניה טובות, לפחות במקרה זה, מהסיבות הבאות:
  • מדובר בשני תחומים קרובים. למעשה מנקודת מבט מודרנית, מדובר בפרספקטיבות שונות על אותו התחום. שני התחומים עוסקים ביריעות חלקות האחד מנקודת מבט לוקלית והשיני מגלובלית. אולם הגבול בין לוקלי וגלובלי די מטושטש. לדוגמה משפט גאוס בונה, משפט אטיה זינגר או הוכחתו של פרלמן להשערת פואנקרה. בתתי תחומים מודרניים הדבר בולט אף יותר (למשל, אינני רואה כמעט הבדל בין טופולוגיה וגאומטריה סימפלקטית)
  • גם אני אוהב קישורים אדומים כשהם באים במקום העדר קישור, אם זה היה תלוי בי היתי אפלו בעד שהם יופיעו בעמוד הראשי כשיש צורך. אולם בהעדפת קישור אדום אל פני קישור כחול למידע רלוונטי אנחנו מעדפים את הכותבים על הקוראים (הרי אמרת שבתור קורא ה"קישורים האדומים" באינציקלופדיה העיברית הפריעו לך :-) ). זה בסדר להוסיף מידע שרלוונטי בעיקר לכתיבת הערך (כמו למשל תבניות מסוימות או אפילו הקישור "עריכה" ליד כל פסקה), אבל אני לא חושב שזה רעיון טוב להסתיר מידע רלוונטי מהקורא אל-מנת לעודד כתיבה.
  • קישור אדום אומנם מפתה חלק מהכותבים, אבל את חלקם הו מרתיע. לכתוב ערך מא' עד ת' נראה הרבה עבודה. לאומת זאת ללחוץ על קישור כחול דווקה תמיד נחמד. אחרי שלוחצים ומגלים כי זה בעצם רק פיסקה/אינפורמציה בערך קרוב, יכול להעלות החשק לכתוב את הערך. יתר על כן, יש כבר בסיס -- התוכן הרלוונטי בערך גאומטריה דיפרנציאלית. יש כמובן כותבים חרוצים ונדיבים שעוברים על קישורים אדומים וכותבים אותם. אולם כותבים רבים הם קודם כל קוראים שפשוט "מחזיקים עט ביד". הם דווקה יעדיפו קישור כחול.
אחרי שכתבתי את כל זה, נזכרתי בהנחיתך להעדיף פעולה (במקרה שאין לה התנגדות) על דיון, ובאמת בזמן הזה היתי יכול לכתוב קצרמר על טופולוגיה דיפרנציאלית, המשלים את הערך גאומטריה דיפרנציאלית, ובכך ליתר את הדיון במקרה זה. לכן אני רוצה להציע לך "עיסקה" אני אכתוב קצרמר כזה ואתה תנסה לקדם את עינין צביעת הקישורים להפניות. מה דעתך ;-)?
רמי (Aizenr) - שיחה 00:31, 15 ביוני 2013 (IDT) (הערה: בשבועות הקרובים אני עסוק בחזרתי למולדת (לאחר 3 שנות גלות :-)), לכן זמן התגובה שלי יהיה ארוך מהרגיל)[תגובה]
קטונתי מלהתווכח אתך בנושא זה. אתה מוזמן להחזיר את ההפניה או לכתוב קצרמר, כרצונך.
בעניין צבע ההפניות, כיוון שזה עניין גלובלי, אשאיר למפתחי התשתית להגיע בעצמם להחלטה בעניין זה. דוד שי - שיחה 08:29, 22 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]
תודה רבה.
אנסה לכתוב קצרמר. אשמך אם תוכל להסתכל עליו אחר כך.
לגבי הצבע, לא הבנתי מה הכוונה ב "גלובלי". האם הכוונה שזה דבר שלא ניתן לשנות ברמת הויקי העיברית ויש לדון בו ברמת הקרן האולמית? למי עלי לפנות אם וכאשר ארצה לכדם זאת? חשבתי שברמה הטכנית עורכי הממשק יכולים לעשות זאת, וברמת הפרוצדורה צריך גם דיון במזנון, אם רוצים שזה יהיה בררת המחדל. האם אני טועה? כמו כן לא הבנית האם אתה תומך או מתנגד להצאה.
שוב תודה, רמי (Aizenr) - שיחה 05:10, 23 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]
במילה "גלובלי" אכן התכוונתי שזה נוגע לכל הוויקיפדיות בכל השפות. המקום לקדם רעיון כזה הוא באגזילה, אבל אפשר להתחיל בדיון במזנון.
הסיבה שלא הבנת האם אני תומך בהצעה היא שאני עצמי לא יודע את התשובה לכך. דוד שי - שיחה 06:40, 23 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]
קצרמר -- בוצע בוצע. I'll be happy to here any remarks
צבע -- Thank you very much for the explanation. This will probably wate till I'll "grow up". I have only one question: do you mean that it is imposble to make such chainge only in one lengege? Or do you mean that it will not be smart thing to do. It is plosebal that differnt wiki comunities will have differnt opinions on this. On the proseger level, I think it will be easiar to stat such chinge at home, and only then try to export it to the world. Anyhow for now it is purly theoreticl discution for me.
רמי (Aizenr) - שיחה
יש החלטות תשתית שנתונות לשיקול דעת של ויקיפדיה מקומית, כלומר תחילה מפותחת התשתית, וכל ויקיפדיה מחליטה האם להשתמש בה. יש אפילו החלטות ברמה אישית (בהעדפות), למשל ההחלטה להציג קישור לקצרמר בצבע שונה. ייתכן שגם בהצעה שלך ראוי באופן דומה: ליצור את התשתית להצגת הפניות בצבע שונה, ושכל ויקיפד יחליט האם הוא רוצה להשתמש בה. דוד שי - שיחה 19:57, 24 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]
Thank you very much, both for the ansewrs and for the edits.
רמי (Aizenr) - שיחה 19:26, 26 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]