שיחה:טרנס-יוצא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת Valleyofdawn בנושא שילוב בערך יציאה בשאלה

לא ברור הקשר בין שם הערך לנאום עצמו. עוזי ו. 20:33, 17 מאי 2006 (IDT)

השם המקורי של הערך היה "טרנס-יוצא". ובא כאן מישהו שטען שהוא לא שמע מעולם על מושג זה ושינה את שם הערך. בעיני זה קצת מצחיק שמישהו משנה שם ערך שלם אחרי שהוא נכתב מתוך אי אהבת הכותרת. אבל לא הלכתי להילחם. טענתו היתה שהוא מעולם לא שמע על המושג "טרנס-יוצא". רעיונאי 21:17, 17 מאי 2006 (IDT)
ואילו אני לא שמעתי על המושג "מאמין בעל כרחו", והערך (שזה שמו) אינו עוזר לי בבעיה זו. האובייקט שבו הערך מתיימר לעסוק (דתיים שהפסיקו להאמין אבל אינם עוזבים את החברה בה הם חיים) נשמע חשוב מספיק כדי להצדיק ערך, ומכיוון שאני לא מצליח למצוא לו שם קצר, הייתי מקבל מונח חדש (למרות ההעדפה שלי לצמצם בחידושים כאלה). הבעיה היא שגם את ההצעה "טרנס-יוצא" אינני מבין: מה כאן טרנס, בדיוק? עוזי ו. 21:24, 17 מאי 2006 (IDT)
טרנס-יוצא מדבר על כל מי שחי בצורה מעורבת. קצת יוצא בשאלה וקצת לא. זה כולל בתוכו כל מיני וריאציות. לא מאמינים אבל נשארים דתיים מתוך נוחות וכו'. אנשים שרוצים לעשות מה שבא להם חלק מהזמן אבל לא להפוך 'רשמי' לחילוניים. ועוד כל מיני. רעיונאי 21:41, 17 מאי 2006 (IDT)
המושג ברור לי, רק השם נשאר מסתורי. מדוע "טרנס-יוצא" ולא "פסאודו-שואל", "קוואזי-מתפקר" או "תת-משיב"? עוזי ו. 21:52, 17 מאי 2006 (IDT)
שם זה דרך לקרוא למושג. כל ביטוי תואם יכול להתקבל. גב' ברזילאי קראה לזה כך בספרה שהוא המחקר המקיף ביותר על יוצאים בשאלה היום. לכן רבים קיבלו את המונח. רוצה להוסיף עוד מונחים, כדי שבכותרת אכתוב - בנוסף לשלושת השמות שיש שם כעת - עוד אחד? רעיונאי 22:03, 17 מאי 2006 (IDT)

יעקב כתב : "בקרב החברה החרדית מכונים "חלודה"".זה מטבע לשון של יחיאל יעקובזון שאינו בשימוש בשום מקום למעט בקלטות שלו. לכן שיניתי את הנוסח בהתאם ל"יחיאל יעקובזון מכנה...". כפי שתראה כאן בשיחה, גם היה כאן דיון על שם הערך. נראה לי שכיון שאין שם מוסכם, אפשר להשתמש ב"טרנס-יוצא" בעקבות ברזילאי. בכל מקרה הכינוי של ברזילאי אינו קופירייטינג של מרצה אלא ניסיון לקרוא שם. רעיונאי 04:40, 22 במאי 2007 (IDT)תגובה

שילוב בערך יציאה בשאלה[עריכת קוד מקור]

הערך ראוי ומעניין אך אין סיכוי שאנשים המתעניינים בתופעה ימצאו אותו בגלל ששמו מקובל, אם בכלל, בחוגים אקדמיים מצומצמים. סביר יותר לשלב אותו כפסקה בערך יציאה בשאלה. Valleyofdawn - שיחה 09:39, 5 בינואר 2011 (IST)תגובה