שיחה:יהדות פינלנד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני תיקנתי את המשפט הראשון בערך המתייחס לכך שפינלנד היא חלק ממדינות סקנדינביה. זהוי טעות נפוצה, ולכן שיניתי את המשפט בהתייחסות לפינלנד כצפון אירופאית. אתם מוזמנים לתקן אותי ולשנות את המשפט הראשון בצורה יותר טובה ממני, אך כל עוד שלא תתיחסו לפינלנד כסקנדינבית.

קישור לא פעיל[עריכת קוד מקור]

הקישור לכתבה של אליהו בירנבוים "שלווה צפונית" מוביל לעמוד הראשי של אתר "מקור ראשון" ולא לדף הכתבה. Al.Neuland - שיחה 17:01, 13 ביולי 2010 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:55, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:55, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

על היהודים תחת פיקוד כוחות גרמניים - אפשר לשלב בערך[עריכת קוד מקור]

(התקבל במייל ממקור לא ידוע)

באוגוסט 1941, הפינים בפיקודו של המרשל מנרהיים כמעט הגיעו לגבול שלפני מלחמת החורף שם התייצבה החזית עד קיץ 1944 - מה שאפשר לפינים לשחק תפקיד מכריע במסלול נוסף של לחימה בין הגרמנים והרוסים.

למרות נוכחותם של כוחות גרמנים בפינלנד והפיקוד הגרמני המוצב בהלסינקי, דחתה פינלנד את דרישותיו של היטלר לחוקק חוקים נגד יהודים. לא בפינלנד וגם לא בחלקים הכבושים של ברית המועצות היו היהודים נרדפים. הימלר הגיע פעמיים לפינלנד וניסה לשווא לשכנע את הרשויות הפיניות לגרש את האוכלוסייה היהודית. רק במקרה אחד , בסמוך לתחילת המלחמה , הסכים ראש המשטרה הפינית להסגיר שמונה יהודים ללא אזרחות פינית, שבעה מהם נרצחו באופן מידי. כשהתקשורת הפינית דיווחה על כך, פרצה שערוריית ענק ושרים התפטרו במחאה. (באביב 1944 160 פליטים יהודים שלא הייתה להם אזרחות פינית הועברו לשוודיה הניטרלית כדי להציל את חייהם - בהוראתו של המרשל מנרהיים, מפקד הצבא הפיני.)

במהלך המלחמה, חייהם של היהודים הפינים התנהלו ללא הפרעה: בתי כנסת ומוסדות קהילתיים תפקדו והעיתון היהודי יצא לאור. שלוש מאות קצינים וחיילים יהודים שירתו בצבא הפיני במלחמת ההמשך. Daniel Ventura - שיחה 19:00, 16 בפברואר 2014 (IST)תגובה

המידע הזה דורש מקור, מייל אלמוני הוא לא מקור רציני. יואב נכטיילרשיחה 14:02, 23 ביוני 2014 (IDT)תגובה
לא צריך לכלול את הקטע כמו שהוא. האמור בו מסביר קטעים בערך. בעזרתם "הסיפור המוזר" הזה מקבל מעט הגיון. אני מניח שלכל משפט אפשר למצוא מקור, אבל יש גבול לזמן שניתן להקדיש לערך. מכל מקום, תודה על תשומת הלב. משתמש: דניאל ונטורה (לא הצלחתי להתחבר

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביהדות פינלנד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:49, 15 במאי 2023 (IDT)תגובה