שיחה:יוחנן המטביל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת 212.150.174.180 בנושא היחס בין אליהו הנביא ליוחנן המטביל

לא "ספקולציה" אלא עמדה לגיטימית.[עריכת קוד מקור]

המשפט הזה נראה לי בעיתי: "בעבר נטו חוקרים לקשור את יוחנן עם כת מדבר יהודה בקומראן, וזאת על פי הקבלות שנמצאו בין רעיונותיו בנושאי טהרה והכנה לקראת יום הדין, לבין רעיונות דומים בכתבי האיסיים במגילות ים המלח. המחקר המודרני אינו מאשש טענות אלה, ונראה כי מדובר בספקולציה בלבד."

סך הכל גילוי מגילות קומראן לא היה לפני כל כך הרבה זמן, לכן לא ניתן להביל בין חוקרים הטוענים כי הוא היה מושפע מכת קומראן מהמחקר המודרני. כמו כן, סך הכל אין ממש דרך לאשש טענות. זה לא שיש איזשהם ממצאים ארכיאולוגיים או ממצאים חד משמעיים. חלקים נרחבים מהמחקר על הנצרות הקדומה ניתן להכניס אותם תחת "ספקולציה". העמדה שהוא היה חלק מכת קומראן היא עמדה לגיטימית כמו עמדות שהוא לא היה. לומר שזו ספקולציה זה סתם לקחת צד בויכוח האקדמי. ובגדול, יש הרבה סיבות דווקא כן לקבל את העמדה שיש קשר בינו לבין כת קומראן ובעיקר המשמעויות הרוחניות שהם נתנו לטבילה, בניגוד למשמעויות של טהרה פיסית בלבד, כמו שניתנה לטקס הטבילה היהודי-פרושי 85.250.101.66 16:07, 26 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

היחס בין אליהו הנביא ליוחנן המטביל[עריכת קוד מקור]

ביהדות שומרים כסא לאליהו הנביא שהופעתו תסמן את ביאת המשיח. בברית החדשה ישוע מדבר על כך שאליהו הנביא הגיע אבל לא זיהו אותו, או לא הכירו בו, ושיוחנן המטביל הוצא להורג. ניתן להסיק, לדעתי, שמדובר כאן באמונה בגלגול נשמות, המילים מרמזות שאליהו הנביא התגלגל בתור יוחנן המטביל, ומכאן שישוע הוא המשיח (בזמנים ההם).


212.150.174.180 08:21, 30 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה