שיחה:לאורה באסי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת La Nave Partirà

על מה מבוססות הטענות ש"האישה הראשונה בעולם שזכתה במשרה אוניברסיטאית בתחום המדעים. היא קיבלה תואר דוקטור במאי 1732, שהיה התואר האקדמי השלישי בלבד שהוענק מעולם לאשה על ידי אוניברסיטה אירופאית. היא הייתה האישה הראשונה שכיהנה כפרופסור לפיזיקה באוניברסיטה אירופאית, והראשונה לה הוצעה משרת הוראה באוניברסיטה באירופה." יש לזה איושהי אסמכתא?

לפחות טאיינו הקדימה אותה כראש פקולטה למתמטיקה. מעבר לכך , למרות שכל הערך הזה זועק שבירה של הנראטיב שבו שוטפים אותנו כל הזמן, כאילו מישהו הכשיל נשים לאורך כל ההיסטוריה ומראה שהנה דווקא היתה להן אווירה נוחה, הוא מתאמץ ליתן אבחונים הפוכים, כמו למשל: "כשהיא מכשירה את הקרקע במידה רבה לנשים בחוגים האקדמיים.: - מה יש להכשיר ?? לא לה ולא לבנות זמנה, או לקודמות לה, מישהו הפריע.

או "אסי הייתה לאשה השנייה באירופה שקיבלה תואר אוניברסיטאי, כשהקדימה אותה רק אלנה קורנרו פיסקופיה שזכתה בתואר ב-1678 - 54 שנים קודם לכן. עם זאת בשנותיה הראשונות באוניברסיטה הוגבלה למתן הרצאות ספורות ואקראיות." - הערך מתאמץ שנקשר בין העובדה שבהתחלה נתנו לה רק הרצאות ספורות לבין העובדה שהיא היתה אישה, אך יש להניח שכל פרופסור חדש, ביחוד אם הוא כ"כ צעיר , בהתחלה מקבל רק הרצאות ספורות Tamarnet - שיחה 10:59, 17 באפריל 2021 (IDT)תגובה

הערך האיטלקי באמת יותר מסויג ואולי יותר נכון. - La Nave Partirà שיחה 12:42, 17 באפריל 2021 (IDT)תגובה