שיחה:לבירינת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לברינט ביהדות: יש ציורי לבירנטים בכריכות של הספר מסילת ישרים של הרמח"ל שמדגימות את הרעיון של "מסיבות המתהפכות" דהיינו שבסוף מגיעם לאותה הנקודה אבל בדרל עוברים הרבה קשיים. ניתן להוסיף לערך תחת הכותרת: לברינט ביהדות.

התוכן לעיל אינו חתום. אם הכוונה להלבירינת של סטרה מוצע לקרוא את הערך. נדמה לי שאין קשר הכרחי בין האמור לעיל לבין הערך שלבירית של סטרה.‏Daniel Ventura14:35, 15 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

לא מבין מדוע נמחקה התוספת שלי. האם הלבירינת של סטרה אינו לבירינת ! אבקש להשיב אותו למקומו: -

ערך מורחב – הלבירינת של סטרה

- - הלבירינת של סטרה (Il labirinto di Strà) נמצא בוילה פיזני (Villa Pisani) בתעלת ברנטה המובילה מהעיר פדואה ללגונה של ונציה. הלבירינת נחשב לאחד המפורסמים באיטליה. הוא מצוי בוילה, אשר התקיימו בה מפגשים היסטוריים. משנת 1822, הוילה והפארק הם מוסאון ציבורי. הלבירינת של סטרה, קרוב לודאי, שימשה השראה לרמח"ל, יליד פדואה, בבואו לתאר את הזהירות הנדרשת מהאדם במבוך החיים בספרו מסילת ישרים.

Daniel Ventura14:32, 15 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

הכנסת דדלוס ללבירינת[עריכת קוד מקור]

בערך על המינוטאור כתוב שדדלוס הוכנס ללבירינת משום שתזאוס הצליח להרוג את המינוטאור, מה שלמעשה הראה שהלבירינת לא פעל כראוי. כאן כתוב רק שהוא הוכנס לשם אחרי סכסוך עם מינוס. מה הנכון?


כוזרי 22:49, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

חברים יקרים, למיטב הבנתי הכנפיים היו מודבקות בשעווה (ולא דבק.....) ומשכך, כנפיו נמסו...


בתודה, ט.ש

הלבירינת ברחובות[עריכת קוד מקור]

כיצד יכולים זוגות ללכת בתוך המבוך בכיוונים הפוכים, בלי שיפרדו ידיהם האחוזות, מיוחד ככל שיהיה המבוך ? AaronShapira - שיחה 12:32, 15 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

מבנה ערך משונה[עריכת קוד מקור]

מבנה הערך משונה בעיני. קטע הפתיחה קובע כי לבירינת הוא המבוך בכרתים: בעוד קטעי ההמשך דנים בלבירינת כמבוך באופו כללי.