שיחה:מיליציה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת פעמי-עליון בנושא מחיקה שרירותית ללא נימוק

מחיקה שרירותית ללא נימוק[עריכת קוד מקור]

בערך נמחק מידע רב באופן שרירותי וללא התיחסות נקודתית לדברים אשר נתמכו בהפניות ובסימוכין כך שלא ניתן לדעת היכן נעוצה ההתנגדות וכיצד ניתן לפתור את המחלוקת. כידוע, לא ניתן להתייחס לעמדת הארגונים בלבד וכן ניתנו סימוכין לאמור. בניגוד לנטען התוכן לא "בוטל ב11 לינואר והוכנס שוב במלחמת עריכה" – רק החלק קטן המתייחס ספיציפית לארגון השומר החדש נמחק באותו תאריך ונוסח מחדש ביום 17 בינואר תוך הדגשה שלא ניתן להסתמך על הכחשות הארגון כשהדברים נאמרו על ידי השר לביטחון פנים ובכירים במשטרה. רק ביום 13 בפברואר בוצעה לראשונה המחיקה הגורפת ללא הנמקה או התייחסות לתוכן הספיציפי, וכאמור, הדבר אינו מאפשר ללבן את המחלוקת.

עוד נטען כי מדובר ב"השחתה" אך למעשה הקטע שנמחק הוא חלק משיפור הערך תוך הרחבתו, הוספת תכנים ודוגמאות למיליציות ברחבי העולם התייחסות להגדרות השונות ל"מיליציה" ועוד. רק החלק קטן מאותה עריכה, החלק שנמחק, התייחס למיליציות שהוקמו בשנים האחרונות בישראל. מחיקה גורפת זו היא היא ההשחתה.

זאת ועוד, גם שחזור ההשחתה מיום 15בפברואר אינו "מלחמת עריכה" שכן היא נעשתה על ידי עורך אחר והדבר נעשה באופן מנומק: "אין כל שגוי בדברים. אני לא מבין איך הצגת יוזמות אזרחיות שעושות את העבודה שהמשטרה הרופסת אמורה לעשות הן השמצה פוליטית ולא מקור לגאווה לאומית, ובכל מקרה בויקיפדיה לא מסתירים אמת אם היא משמיצה מישהו". דווקא המחיקה הגורפת הנוספת מיום 18 בפברואר היא שלא מתייחסת לנימוקים, מלבד הטענה כי לא מדובר בגרסה יציבה. HaBlocOrg - שיחה 10:47, 5 במרץ 2023 (IST)תגובה

נכון מאוד. רוב רובו של המידע הוא כבר חלק מהגרסה היציבה, ובכל מקרה ראוי היה ללכת לדף השיחה בלי לשחזר שחזורים (גם אני, כאשר אפשר, פונה לדף השיחה לדיונים לפני ביטול עריכות שאני מתנגד להן, גם אם אני יכול לבטל אותן כי הן אינן חלק מהגרסה היציבה).
לגופן של עריכות, Danny Gershoni הסביר היטב בתקציר העריכה את חשיבותן, ואני מצטרף לדבריו. פעמי-עליון - שיחה 20:40, 5 במרץ 2023 (IST)תגובה