שיחה:מיר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כרגע, מיר עוסק בתחנת החלל, ושאר הפירושים האפשריים נמצאים במיר (פירושונים). זה לא צריך להיות ההיפך? לי נראה שמיר צריך להיות הפירושונים, ואחד מהם יהיה מיר (תחנת חלל). צחי 11:08, 10 מאי 2006 (IDT)

צריך להפעיל שיקול דעת בנושא הזה. אם הסבירות שמשתמש יחפש "מיר" יתכוון לכל אחד מהערכים המופיעים בדף הפירשונים זהה פחות או יותר אז עדיף ש"מיר" יהיה דף פירשונים. אם רוב הסיכויים שהכוונה תהיה לתחנת החלל אז עדיף ש"מיר" יוביל ישירות לשם עם הערה שקיימים ערכים נוספים עם שם זהה והפניה לדף פירשונים. ספציפית במקרה של "מיר" אני חושב שהמצב הנוכחי הוא הנכון. Gyro23 13:17, 10 מאי 2006 (IDT)
תחושתי היא שבמקרה הזה אף אחד מהערכים לא מזוהה עם הכותרת "מיר" במובהק יותר מהאחר (עבור המשתמש בויקי העברית כמובן) ובהחלט אי אפשר לומר שמי שמחפש "מיר" יחפש דווקא את תחנת החלל (הסיכויים לכל היותר שקולים). בגוגל, הצירוף "ישיבת מיר" נפוץ הרבה יותר מהצירוף "תחנת החלל מיר". אם לא תהיה התנגדות נוספת, אהפוך את הערך הראשי לדף פירושונים. נריה 15:24, 10 מאי 2006 (IDT)
אני מתנגד - אך הדיון לא לכאן אלא לדף שיחה. לדעתי רוב הסיכויים שכאשר מישהו רושם "מיר" זה לתחנת החלל. מי שירצה את הישיבה - יחפש ישר "ישיבת מיר". זה המבחן. אסף 16:58, 10 מאי 2006 (IDT).
חיפוש בגוגל אחר "מיר" מראה חלוקה שווה פחות או יותר בין תחנת החלל לישיבה, עם כמה דפים באידיש שאני לא קורא. צחי 17:45, 10 מאי 2006 (IDT)
המבחן בשאלות כאלו איננו מבחן גוגל - אלא מבחן סבירות. מה סביר שכשאדם רושם "מיר" הוא מצפה למצוא. אני סבור שכשאדם מחפש "מיר" הוא מחפש את תחנת החלל. כאשר אדם רוצה להגיע לישיבת מיר, הוא ירשום גם את המילה "ישיבת" ולכן לא תהייה לו בעייה להגיע לעמוד שהוא מחפש. אסף 17:54, 10 מאי 2006 (IDT)
איך אתה יודע? אולי עבור חרדי, למשל, הפירוש היחיד כמעט של "מיר" הוא הישיבה, והוא לא יחשוב שהוא עלול להגיע לתחנת חלל. צחי 17:56, 10 מאי 2006 (IDT)
בגלל זה מדובר על מבחן סבירות עבור רוב האוכלוסיה. הדבר הראשון שיעלה לרוב האוכלוסיה בישראל כאשר אומרים להם "מיר" הוא תחנת החלל ולא הישיבה. סביר שמי שמחפש את הישיבה יחפש "ישיבת מיר" ומי שבטעות יחפש "מיר" לבדו, יוכל ללחוץ על הקישור לפירושים וכך יגיע לערך שהוא מחפש (אם זה העיר ואם זה הישיבה). הנוהל הזה עובד כמעט לכל ערך עם פירושים - בוא הערך הראשי הוא המקובל יותר על רוב האוכלוסיה ולמיעוט יש קישור לפירושים. אם מדובר בערכים בעלי זהות דומה באוכלוסיה - אז זה יגיע ישירות לפירושים. בברכה, אסף 17:59, 10 מאי 2006 (IDT).
לחלוטין שלא על מנת להתפלמס - האסוציאציה הראשונה שלי למילה 'מיר' באופן אישי (ואינני חרדי וכו') היא דווקא לישיבת מיר וכך גם של הרבה מחברי לצורך העניין - בלי שאפילו ידעו משהו על הישיבה. טענתי היא שזו שאלה תרבותית שאין לה הכרעה, ובהחלט אי אפשר לדבר כאן על "האדם הסביר", "האדם המשכיל הממוצע" או על "המבקר הממוצע בויקיפדיה". יש לזכור שבסה"כ מדובר על שני ערכים שבלשון המעטה אינם בשיא הפופולריות - ישיבה חשובה ותחנת חלל ז"ל רוסית - ולכן קשה לדבר על משהו מובהק - מבחן גוגל הובא רק כסיוע לדברי. לסיכום, האם אתה באמת סבור שבאופן מובהק, אנשים שמחפשים "מיר" בויקיפדיה מחפשים דווקא את הערך אודות תחנת החלל ז"ל? האם זה באמת רוב האוכלוסיה, כדבריך, או תלוי בחוג בו אתה נמצא? נריה 21:15, 10 מאי 2006 (IDT)
מעניין שאתם מדברים רק על הישיבה ותחנת החלל, כשהאסוציאציה הראשוניה שלי למילה (אחרי המילה "עולם" ברוסית) היא דווקא העיר. נראה שלכל אחד יש אסוציאציה אחרת בקשר למילה, ולכן הערך הראשי צריך להיות דף פירושונים. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 23:48, 10 מאי 2006 (IDT)
לי ישורון, מתקשר מייד למשורר ולא לבית כנסת, ועדיין אני מניח שרוב האוכלוסיה לא עושה את ההקשר הזה, לכן אני מקבל את העובדה שמבחן הסבירות עבור רוב האוכלוסיה הוא הקובע. בברכה, אסף 19:02, 11 מאי 2006 (IDT).
? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 17:46, 17 מאי 2006 (IDT)

אני התחלתי את הדיון הזה מתוך הנחה, שבלי קשר למידת הפופולריות של משמעות זו או אחרת, תמיד כאשר יש יותר משתי משמעויות, המונח עצמו יהיה פירושון, ושלושת (או יותר) המונחים יהיו יותר ספציפיים. במקרה זה, יהיו מיר (תחנת חלל), מיר (ישיבה) ומיר (עיר), כולם מקושרים מהפירושון "מיר". במקרה של שתי משמעויות בלבד, מספיק להציב בראש אחת מהן את תבנית:פירוש נוסף. כפי שאפשר לראות, לפעמים די קשה לדעת מה רוב האנשים חושבים. צחי 18:57, 11 מאי 2006 (IDT)

הנחת היסוד הזאת לא עומדת במבחן המציאות - קיימים עשרות ערכים, בהם הערך הסביר יותר עבור רוב המשתמשים בוויקפדיה הוא הערך הראשי וממנו יש קישור לפירושים נוספים. בברכה, אסף 19:00, 11 מאי 2006 (IDT).
Two wrongs don't make a right, ולא ראיתי סקר בין כל קוראי ויקיפדיה שקובע שהם חושבים על תחנת החלל ולא על העיר או הישיבה... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 17:46, 17 מאי 2006 (IDT)