שיחה:מספר זר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

במשקף אין הפניה למשקפיים, במכנס אין הפניה למכנסיים. מספר בודד לא יכול להיות "זר". אין לזה שום משמעות.

זה פחות משנה אם מספר בודד יכול או לא יכול להיות זר, ויותר משנה האם מישהו הולך לחפש או ליצור הפניה לערך בשם "מספר זר". מהעובדה שערך שכזה נוצר מלכתחילה, אני חושב שאפשר בביטחון לומר שהתשובה היא "כן". אפשר גם להנדס דוגמה למצב שבו קישור כזה ייכתב: למשל, במשפט כמו "13 הוא מספר זר לכל מספר אחר שכן הוא ראשוני". אין שום סיבה למחוק הפניה - למי זה מפריע?
אגב, למה הצעת מלכתחילה למחוק את הערך? למרות שהשם שלו היה גרוע, התוכן שלו היה נכון (אם כי דורש שיפוצים ותוספות), ואפילו לא הוזכר בתוך הערך עצמו הביטוי "מספר זר" אלא רק דובר על "מספרים זרים". גדי אלכסנדרוביץ' 16:28, 3 יוני 2005 (UTC)
יש לזכור שהנורמה בוויקיפדיה היא ששמות ערכים נכתבים בצורת היחיד שלהם, למשל מספר ראשוני ולא מספרים ראשוניים, ולכן חיפוש של הערך מספר זר, אף שהוא בגדר טעות, הרי הוא טעות סבירה ביותר, ולכן ראוי לסייע לטועה.
בעניין מכנס: יש חנויות אופנה רבות כאשר אישה תיכנס לאחת מהן ותבקש "מכנס שחור בקו נמוך, כזה שהתחתון מציץ ממנו" היא תקבל מיד את מבוקשה, אך אם תבקש "מכנסיים שחורים בקו נמוך, כאלה שהתחתונים מציצים מהם" יחפשו מוכרת דוברת רוסית בתקווה שזו תצליח לתקשר אתה. דוד שי 17:53, 3 יוני 2005 (UTC)
זה כמו "מלה מתחרזת" (כלומר, חצי חרוז) - אין ולא יכול להיות כזה דבר (למרות שמבחינה מתמטית המלה הריקה מתחרזת עם כל דבר...). לא הצעתי למחוק את התוכן של הערך (שהועבר למספרים זרים), אלא את הקישור שנראה לי מיותר. עוזי ו. 18:03, 4 יוני 2005 (UTC)
לפני שהערך הועבר למספרים זרים שמת עליו תבנית למחיקה מהירה. ושוב - אני בהחלט מסכים שאין ולא יכול להיות כזה דבר, אבל כן יכול להיות שיהיה מישהו שיחפש את זה או שיקשר אל זה, ויתכוון למספרים זרים. גדי אלכסנדרוביץ' 21:17, 4 יוני 2005 (UTC)