שיחה:מעגל בלב/זמני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תכנית מעגל בלב


התכנית מעגל בלב הינה תכנית בת של תנועת מעגלים (תנועה). התכנית מיועדת לבוגרות התיכונים הדתיים שמשתלבות במסגרות השרות הלאומי בארגון של ה"אגודה להתנדבות".

התוכנית מעגל בלב הינה תוכנית הפונה לבנות דתיות- מסורתיות, הרוצות לשמור על אורח חיים דתי אך מתקשות בכך. לבנות הותר באישור מיוחד על ידי מנהלת השירות הלאומי, ללכת במכנסיים תוך כיבוד כללי הדת. לרוב הבנות המגיעות לתוכנית מגיעות מהפריפריה וזקוקות לסיוע בצרכים סוציו אקונומיים כגון- תמיכה אישית, תמיכה כלכלית ותמיכה משפחתית. זוהי מטרת העל של התוכנית 'מעגל בלב'.

בנות השירות מתנדבות במגוון תחומי שירות: חינוך, חינוך מיוחד, מינהל ובריאות.

לבנות המשתלבות בתכנית, ישנה זכאות לרכזת נוספת בנוסף לרכזת השירות לאומי. הרכזת הינה מדריכה צמודה המגיעה לדירת השירות לאומי מדי שבוע - המהווה כתובת נוספת להקשבה וייעוץ עבור הבת , מלווה את הבנות בהתמודדויות שונות בשנה חשובה ומשמעותית.

תכנית מעגל בלב שמה דגש על הליווי והקידום האישי של כל בת, מהנקודה בה היא מתחילה ומגיעה לשנת השרות. הבנות מלוות על ידי מדריכה מידי שבוע ומנהלות איתה שיחות אישיות.

בתכנית מעגל בלב - מידי שבוע מתקיים מפגש קבוצתי כאשר הדגש בו הוא על צמיחה אישית, ערכית ותורנית. הקבוצה מהווה מקור כוח להתקדמות האישית של כל אחת . לדוגמא: קבלת אחריות, כבוד, קבלת החלטות, אני והחברה, אני ועצמי, בניית בית וזוגיות, וכו'. במסגרת תכנית מעגל בלב – מקבלות הבנות העשרה מקצועית בתחומים שונים, ו'כלים' ההופכים את השנה לשנה 'שמכינה' את הבנות לחיים משמעותיים.

מדריכות התוכנית מלוות על ידי צוות הדרכה המכוון אותן כיצד לנהוג עם כל בת, ומדריך אותן בצורה מדויקת וטובה ביותר.

האירגון עובד בשיתוף פעולה מלא עם ארגון האגודה להתנדבות. שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי בקשר רציף בין רכזת מטעם האגודה למדריכה המלווה את בנות התוכנית מעגל בלב, בישיבות צוות וימי עיון משותפים.

לכולם מטרה ברורה- הכוונה וסיוע לבת השירות.

בשנת תשע"ג משתתפות בתכנית כ- 270 בנות , בפריסה ארצית - במקומות : צפת, עפולה, חיפה, חדרה, כפר סבא, הרצליה, פתח תקווה, רמת גן, תל אביב, רחובות, ראשון לציון, אשדוד, ירושלים.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

http://www.maagalim.org/

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]