שיחה:מצור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"

שכתוב או עריכה[עריכת קוד מקור]

נראה לי שהערך יכול לעבור מדרוש שיכתוב לדרוש עריכה, אלא אם הוא חשוד בהעתקה ובמקרה זה אנה הודיעו זו בדף שיחה--יום טוב 18:50, 5 אוגוסט 2005 (UTC)

הערך מתייחס למצור במשמעות מצומצמת של מצור על מתחם מבוצר. מצור ימי חוסם את הגישה למדינה שלמה. דוד שי 19:49, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
מצתער אני לא מבין איך זה מצדיק תבנית שיכתוב, שלפי הנוסח מוספת כאשר המידע המצוי בדף מכיל טעויות, שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים לויקיפדיה, או שהערך נראה מועתק אך לא ידוע מהיכן. הבעייה שאתה מציג נראה לי מצדיקה או הוספת הודעת קצרמר, או העברה למצור יבשתי, או הוספת משהו בסגנון

אם לא הבנתי את מהות תבנית השיכתוב אשמח אם תסביר לי אותה. בברכה--יום טוב 19:57, 5 אוגוסט 2005 (UTC)

הערתי לא באה לתת תשובה לשאלתך, אלא להצביע על בעיה אחרת בערך. את הסיבה לתבנית השכתוב ייתן מי ששם אותה. דוד שי 22:29, 5 אוגוסט 2005 (UTC)
אה אופס טעות בהבנה בגלל שהערתך ניתנה מתחת לשאלה שלי לא הבנתי נכון--יום טוב 07:08, 6 אוגוסט 2005 (UTC)

תבנית השכתוב היא בגלל שהערך עדיין חסר מלא פרטים ובנוי מרסיסי מידע. הוספתי כמה פרטים הכרחיים אבל ברמת התקציר בלבד. _MathKnight_ (שיחה) 22:33, 5 אוגוסט 2005 (UTC)

הערך סובל מליקוים רבים. לדוגמה המשפט: "בתקופת שומר ואשור פותחו למעשה רוב שיטות ואמצעי המצור והללו בבסיסם לא השתנו עד לסוף ימי הביניים וגילוי אבק השריפה" לא רק שמדובר בשטות מוחלטת - לרומאים היו כלי מצור דוגמת הקטפולטה שלא הייתה בידי השומרים, אלא גם אי אפשר להגיד שלוחמת המצור לא התפתחה בין תקופת שומר לתקופת אשור (מדובר בכ-2000 שנה). אני לא יודע אם זה מצריך תבנית שכתוב או לא, אבל הערך בהחלט זקוק לשיפוצים רחבים. אולי אטפל בו בימים הקרובים, אם אף אחד לא יקדימני. גילגמש שיחה 01:46, 6 אוגוסט 2005 (UTC)

הערך נראה הרבה יותר טוב, אך סובל מליקויים חמורים: אין פרק על מצור בעת החדשה ויש מעט טעויות קלות שאפשר לחיות איתן. כמו כן, לא מוסבר מדוע יש לכבוש מקומות מבוצרים. לא מסוברת גם הטקטיקה של הנצורים והצרים. גילגמש שיחה 02:04, 8 מאי 2006 (IDT)

שאלה, הקטע הדן שיטות מצור לא עוסק בחלק מהטקטיקה ואסטרטגיה של הכוחות הצרים?--יום טוב 10:36, 8 מאי 2006 (IDT)
הם נוגעים רק בצד התוקף וגם זה בצורה קלה מאוד. לא ברור מהטקסט כיצד מתבצע ביקוע הביצורים. לא מתוארת הדרך שבה השתמשו באיל הניגוח ולא ברור כלל מה עשו המגנים על מנת למנוע את זה. הרי בתאוריה אפשר לקרב איל ניגוח לחומה ולהתחיל להלום בה. במוקדם או במאוחר היא תשבר. אולי כדאי לכתוב ערך מלא על שיטות מצור, אבל גם אם מסתפקים בקיים, חייבים להקדיש תשומת לב לנצורים ולא רק לצרים. גילגמש שיחה 10:50, 8 מאי 2006 (IDT)
השאלה אם להוסיף תת ערך של אסטרטגיה וטקטיקה של מצור עם תבנית השלמה שהקטע על שיטות המצור יהיה חלק ממנו?
בינתיים אפשר להסתפק בקיים, אבל צריך להרחיב את ההתייחסות לנצורים. גילגמש שיחה 11:31, 8 מאי 2006 (IDT)
הרחבתי קצת על הנצורים. בקשר לשימוש באייל ניגוח - הרחבה יש בערך אייל ניגוח. בערך זה מספיק לציין שעיקר שימושו הוא כנגד שערים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:10, 9 מאי 2006 (IDT)

המצור ההיסטורי על ירושלים לפני חורבן בית המקדש[עריכת קוד מקור]

הערך מתעלם משני מצורים אלה שיש להם ימי צום לזכרון בדת היהודית: עשרה בטבת - החלת המצור; ושבעה עשר בתמוז - נבקעה החומה.

על המצור בבית השני בידי הרומאים יש תיעוד מפורט ומקיף על יוסף בן מתתיהו בספריו.

נכון. הערך לא דן במצורים ספציפיים. זה ערך כללי. גילגמש שיחה 22:23, 20 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]