לדלג לתוכן

שיחה:מרגרט קוונדיש, דוכסית ניוקאסל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת Tamarnet בנושא תעמולה פמיניסטית

כתיבת הערך התבססה על תרגומו מוויקיפדיה האנגלית. Shani - שיחה 16:07, 31 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

ערך זה נכתב במסגרת "כלים שלובים", מערכת לימודי הבחירה לתואר ראשון של אוניברסיטת תל אביב, בקורס "מווב 2.0 לווב 3.0, מוויקיפדיה לוויקידאטה" החל משנת 2018 (או בקורס "ויקיפדיה: מיומנויות של יצירת וצריכת ידע" בין השנים 2015–2017).

בכל שאלה לגבי הערכים, נא לפנות אל שני אבנשטיין.

ערך זה נכלל ברשימת נשים באדום והוכחל!

נשים באדום היא יוזמת-אחות של ויקי נשים

הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

הערך תורגם באופן מצוין מהערך האנגלי!

  • נראה שהערך לא כתוב בטיוטה כפי שביקשו מאיתנו, אלא נמצא ישירות במרחב הערכים - אולי עדיף להזיז באופן זמני לטיוטה, עד לשלב הסופי של ההערכות?
  • הלשון והדקדוק מושלמים לאורך כל הערך - זה מצוין! הייתי רוצה רק להעיר על טייפו-ים קטנים - לעיתים מופיעים שני רווחים בין סימן פיסוק לאות שאחרי, במקום אחד. (יש 3 מקרים כאלו - בשורה האחרונה של תת-הפרק "נישואין עם וויליאם קוונדיש", בתחילת השורה השלישית של הפרק "שירים, דמיונות", ובסוף המשפט הראשון של הפרק "תצפיות בפילוסופיה ניסויית".
  • חסרות הערות שוליים רבות שנמצאות בערך המקביל באנגלית
  • חסר הפרק "ראו גם".

חוץ מזה, ערך מצוין! הוא כתוב מסודר, בשפה לעניין, ומספר הכל בצורה ברורה. Boaz 4 - שיחה 23:05, 10 בדצמבר 2017 (IST)תגובה

תעמולה פמיניסטית[עריכת קוד מקור]

לא מבינה למה לא מקבלים את ההצעה שלי ליזום קטגוריה של ערכים בויקיפדיה שמהווים תעמולה פמיניסטית, שהיא סוג התעמולה היחיד, שמותר בויקיפדיה. בכל פעם שיש ערך היסטורי של מדענית , יוצרת וכו', שלכאורה היה אמור לשבור את האכסיומה שבעבר לא נתנו לנשים להתבטא , לעסוק בדברים מסויימים וכו' , אלא שכדי לשמר את האכסיומה , למרות ריבוי הערכים של נשים מדעניות למשל, שמוכיח את ההפך, מוסיפים מייד לכל השג, או יצירה של האישה את הקביעה שזה בניגוד למקובל באותה תקופה לגבי נשים, הנה גם הערך הזה ספרתי 3 פעמים כאלה, להלן אחד מהם: "כיוון שהתבטאויות ציבוריות של נשים בנושאים אינטלקטואלים לא היו מקובלות באותה תקופה. הגיגיה נשמרו לעת עתה בפרטיות הביתית. ". תמיד קביעה כזו מופיע ללא הפניה לאסמכתא כלשהי שבאמת לא נתנו לנשים להתבטא/לעבוק וכו' באותה תקופה וכך ויקיפדיה משמרת את המיתוס, שהיה נהוג להגביל בעבר נשים , מבלי אפילו להביא קמצוץ של הוכחה, אלא ע"י חזרה רפיטטיבית על המנטרה, שזה "בניגוד למקובל" כל פעם שמדובר באישה יוצרת/מדינאית/אינטלקטואלית וכו' תופעה כ"כ שכיחה בויקיםדיה, שאני מותפעת שטרם ניתן לה שם Tamarnet - שיחה 17:54, 6 במאי 2020 (IDT)תגובה