שיחה:משפט הרשל-מקסוול

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת E L Yekutiel בנושא ביקורת עמיתים על הערך

ביקורת עמיתים על הערך[עריכת קוד מקור]

כתבתי ערך על משפט הרשל-מקסוול.

אשמח מאוד לביקורת עמיתים, בפרט של יונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור YoavDvir בעלי הידע במתמטיקה.

תודה מראש, שגיא Saroad - שיחה 06:04, 14 ביולי 2023 (IDT)תגובה

ערך מעולה.
שתי הערות קטנות, אחת לשונית ואחת תוכנית:
  1. במקום לומר שהמשפט גורס, הייתי אומר שהמשפט קובע. (לפחות עבורי, גורס מעורר קונוטציה של גרסה, כמו לומר שזו "דעתו" של המשפט אבל תיתכן גם דעה אחרת. השימוש ב"קובע" נשמע לי מתאים יותר למשפט מתמטי).
  2. בפתיח, המשפט מנוסח ללא דרישת רציפות (והוא אכן נכון בתנאים האלה), אבל בפרק נוסח המשפט תנאי (1) דורש שיהיו רציפים, וההוכחה משתמשת בתנאי הזה.
דעתי האישית היא שכך עדיף, בלי להיכנס למקרים של עירוב עם התפלגות בדידה - זה סיבוך שלא מוסיף הרבה ל"לב" של ההוכחה; אבל כן הייתי מוסיף משפט שמבהיר שההוכחה תקפה למקרה הרציף.
תודה רבה על הערך! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 14:29, 14 ביולי 2023 (IDT)תגובה
היי E L Yekutiel, תודה על ההערות!
את 1 תיקנתי.
לגבי 2, לא הצלחתי למצוא ולו מקור אחד שלא הניח רציפות. אני יודע שכביכול אפשר להשמיט את ההנחה הזו, אבל אני באמת לא מוצא את ההוכחה כיצד להסיק רציפות מסימטריה ואי-תלות בין רכיבים. גם ויקיפדיה באנגלית לצורך העניין מציינת חוסר במקורות. על כן, לפחות לבינתיים, שיניתי את פסקת הפתיחה שתכיל גם את תנאי הרציפות. במידה וקורא או קוראת עתידיים ימצאו הוכחה כזו, הם יוכלו להוסיף אותה לפרק ההוכחה או לצרף קישור להוכחה.
תודה רבה על תשומת הלב. Saroad - שיחה 20:02, 14 ביולי 2023 (IDT)תגובה
מעולה 👍 ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 20:58, 15 ביולי 2023 (IDT)תגובה