שיחה:סמדר כץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור 2

סמדר כץ ידועה בארץ בתחום הציור הריאליסטי-קלאסי.

סמדר פיתחה שיטה ייחודית ללימודי ציור, והותירה חותם בתחום הוראת האומנות בארץ.

אז אולי כדאי שהמידע הזה יהיה גם בערך? אלמוג 04:10, 30 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
ועם סימוכין? זהר דרוקמן - אהמ 12:03, 30 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
הייתי שמח לקרוא יותר על השיטה היחודית (והידועה?) שפיתחה. זהו תחום שלוקה בחסר בויקיפדיה ועשוי להיות בעל ערך אנציקלופדי.--יאיר א 23:27, 30 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

השיטה אותה מלמדת סמדר היא ציור בהפעלת האונה הימנית במוח. סמדר לא המציאה את השיטה, אך פיתחה ושכללה אותה מאד. השיטה מתאימה לתלמידים בכל הרמות, גם חסרי ידע לחלוטין. היא מבוססת על עבודה בריכוז עמוק, ושימוש בחושים ובאינטואיציה. התלמידים מציירים את הנושאים המורכבים ביותר, כגון פורטרטים ממודל חי, והם מגיעים להישגים גבוהים בזמן קצר ביותר. גם אלו שלא ציירו מעולם.


מעולם לא שמעתי על סמדר כץ, לא זכור לי שהיא הציגה במוזיאון ובגלריה נחשבת... נראה כי עיקר חשיבותה ממוצא בשיטת ההוראה שלה, במידה ומידע זה לא יפורט ראוי הערך להמחק לאלתר כדלקמןמיכאלי 09:12, 1 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

אם כל מה שמיוחד בה הוא שיטת הציור דרך האונה הימינית, שמאלית או כל איבר אחר אולי כדאי שבזה יעסוק הערך יאיר 09:01, 4 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה
ממש לא ברורה חשיבותו של הערך. על מי הציירת הזו השפיעה? מי מכיר אותה? יתכן שמנסים להכניס את הערך דרך התמונה הגסה במקום תמונתה של הציירת (אולי זו היא???). הדבר איננו ראוי ומתאים לאנציקלופדיה מכובדת!

גזירה שווה[עריכת קוד מקור]

לדעתי, ישנה דיקטטורה אומנותית של ממש בישראל המעדיפה באופן אוטומטי ציור פוסט-מודרני על פני ציור קלאסי. תמוה הדבר שויקיפדיה תשעתק באופן אוטמטי את כללי "הנחשב ומה שאינו נחשב" הנהוגים בציור בארץ - כללים אלה אין בינם לבין אומנות דבר, והם נובעים בעיקר מאגו ושיקולים מסחריים. קחו לדוגמא את רפי לביא - האם ניתן לטעון ברצינות שקשקושי הדיקט שלו הם אומנות? מסתבר שיש הטוענים כך - ולמרות שזה חורה לרבים וטובים, גם לו שמור מקום בויקיפדיה. עם זאת, את אותו הטיעון יש להכיל גם על ציירים מהזרם הקלאסי, שלפחות בעיני אלה הנהנים מהם, ציוריהם נחשבים למוצלחים לאין-שיעור מציוריו של אותו קשקשן סדרתי.

אני מנסה לגזור גזירה שווה מזמרים ולהקות, שם הכלל קובע שניתן לכתוב על מי שכבר הוציא אלבום. הכלל המקביל בציור יהיה מי שכבר הציג תערוכה - כץ הציגה פי 13 מהמספר הדרוש, לימדה אלפי תלמידי-אומנות ובנוסף פיתחה והרחיבה שיטה ייחודית ללימוד ציור. מדוע אינה מספיק חשובה כדי להכלל בויקיפדיה?

אומר לכם מדוע - מכיוון שכץ לא הותירה רישום בזכרונו של הויקיפד המכובד מיכאלי; מכיוון שכץ לא הציגה, למיטב זכרונו של ה"ה הנ"ל, בגלריה "נחשבת" (נחשבת על ידי מי, בדיוק?) מכיוון שכץ זכתה להערה צינית של כבודו יאיר ולפיכך תוגלה לאלתר מהויקיפדיה. בינינו, כל חטאה של כץ הוא שאינה משתייכת לזרם הפוסט-מודרני השלט כיום בציור הישראלי.

לזרמים השונים בציור מגיעה אותה דריסת-רגל בויקיפדיה - גם אם הדבר אינו "אופנתי", או "נחשב", או גם - ובעיקר - אם אין הדבר מוצא חן בעיני פלוני, אלמוני או פלמוני.

באשר להערות הקורקטיות בעניין ההרחבה הדרושה והסימוכין - אני עובד על כך. רנדום 01:36, 17 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

תמונה[עריכת קוד מקור]

את התמונה שבערך, לדעתי, צריך לשים בתבנית שמסתירה את התמונה, ואפשר להראות אותה (כמו בערך שער ערווה). לדעתי, היא לא מיועדת לכל הגילאים ולכל קוראי ויקיפדיה. תומר ט 22:32, 12 בינואר 2007 (IST)תגובה

יש בכך ממש - אני מוריד את התמונה. רנדום 20:27, 14 בינואר 2007 (IST)תגובה

שיטת ציור באמצעות מוח-ימין[עריכת קוד מקור]

סמדר לא פיתחה ולא המציאה את השיטה של ציור בעזרת האונה הימנית. גילתה ןפיתחה את השיטה : BETTY EDUARDS בעקבות מחקר שנעשה על ידי הפרופסורים JEROME BURNER ןROGER W. SPERRY

הבהרתי את הכתוב בערך. רנדום 23:26, 10 במרץ 2007 (IST)תגובה

קטע לא ברור בערך[עריכת קוד מקור]

"סמדר פעילה זה שנים למען הציור האיכותי הראליסטי בישראל ויצאה חוצץ כנגד הציור הפוסט-מודרני בארץ. במאמרים שכתבה ובראיונות שנערכו עמה, טוענת סמדר שהציור הפוסט-מודרני בארץ לוקה בחוסר מקצועיות, מבוסס על גימיקים, ומזלזל בקהל. דעותיה אלה הביאו אותה לא פעם להתנגשות חזיתית עם הממסד האמנותי בישראל."
במה מתבטאת פעילותה בנושא? מה הכוונה "התנגשות חזיתית עם הממסד"? איתמר ק. 20:49, 16 באפריל 2007 (IDT)תגובה

הסרתי את הקטע. איתמר ק. 19:04, 4 במאי 2007 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:41, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:41, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה