שיחה:עומר מואב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הבעיה בתוספת[עריכת קוד מקור]

עומר מואב מדבר על ארצות סקנדיביה ובצדק כשהוא אומר כך: ”"אלא שלצערי הרב, השיח הציבורי לא מושך אותנו לכיוון של הסוציאל-דמוקרטיות המודרנית, כמו דנמרק, שמיישמת כלכלת שוק, אלא לכיוון של הסוציאל דמוקרטיות הישנות כמו יוון. ארגוני עובדים חזקים בשירותים המונופוליסטיים, זה יוון ולא דנמרק. לעומת זאת, שוק עבודה גמיש שמאפשר פיטורים גם במגזר הציבורי זו דנמרק, שבה אין קביעות במקום העבודה. מדיניות תקציבית אחראית, שבה הכנסות הממשלה הולמות את הוצאותיה - זה דנמרק. כך גם מגזר פרטי גדול ותחרותי עם מעורבות ממשלתית רק במקומות שבהם יש כשלי שוק. הפרטה של מה שסביר להפריט כולל תחבורה ציבורית, רכבות, נמלי ים - זה דנמרק".”

הבעיה היא, שכמו מילים פוליטיות רבות, גם פה הוא מעמיס משמעות שהיא לאו דווקא המשמעות השגורה בשיח. רבים שתאמר להם "סוציאל-דמוקרטיה" יחשבו למשל על שלי יחימוביץ', שעה שהוא ניצב ממש קוטבית אליה בספקטרום הכלכלי הישראלי. האם שלי תומכת בהגמשת שוק העבודה? (או שמא בהקשחתו). אי אפשר להתעלם גם מהסיבה הרטורית לדברים. במקרים כאלה עדיף להימנע מתוויות ופשוט לציין את העמדות עצמן. --MeUser42 - שיחה 06:17, 25 בספטמבר 2012 (IST)תגובה

פשוט הוספתי הבהרה בגוף הערך לאופן בו הוא משתמש במונח, והוספתי שני מקורות. --MeUser42 - שיחה 06:40, 25 בספטמבר 2012 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:41, 17 ביוני 2013 (IDT)תגובה

מואב מחשיב עצמו סוציאל דמוקרט[עריכת קוד מקור]

הקטע הבא מהערך מובא ללא מקור: "לצד זאת מואב תומך בתשלומי העברה דוגמת הבטחת הכנסה ודמי אבטלה, אך טוען שעל אלו להיות במידה כזו שלא תעודד אי-יציאה לשוק העבודה. מואב נוהג לציין בהקשר זה את המודל הנורדי (ובפרט - זה של דנמרק) המוצלח לדבריו, ולקרוא לאימוצו בישראל. מואב טוען כי הסוציאל-דמוקרטים בישראל נוטים לסוציאליזם מיושן ואף רדיקלי, ואילו סוציאל-דמוקרטיה לדבריו היא תמיכה בשוק חופשי עם מעורבות ממשלתית מצומצמת לצד מדיניות רווחה. במובן זה מחשיב עצמו מואב סוציאל-דמוקרט."

הוא גם לא עומד בקנה אחד עם רוב דבריו של מואב, כמו גם עם המצע הליברלי של עלה ירוק שהוא כתב. האם יש למידע הזה ביסוס? תודה!

לא יודע לגבי ביסוס, אבל, כהערת צד, אני יודע שזה נכון. --MeUser42 - שיחה 10:49, 5 בנובמבר 2015 (IST)תגובה

עמדותיו על שוק הדיור[עריכת קוד מקור]

שלום, מה חשיבות משפט זה "בראיון לסבר פלוצקר שהתפרסם במדור ממון שישי בעיתון ידיעות אחרונות[1] טען מואב כי שוק השכרת הדירות בישראל "מתפקד פנטסתי", זאת למרות שמחירי הדיור בישראל (כולל מחירי השכירות) נחשבים לגבוהים מאד במדינות המערב נכון לשנה זו (2018)." - זה לא ניסוח נטרלי ולמה דעתו של מר מואב בנושא זה מספיק עקרונית שתצויין בערך? אמא של גולן - שיחה 18:42, 9 ביוני 2018 (IDT)תגובה

לינק לא תקין[עריכת קוד מקור]

הלינק השני בהרצאות מוביל לדף בלי הרצאה 109.64.61.249 11:15, 21 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

הלינק תוקן. תודה על הפניית תשומת הלב. Eladti - שיחה 11:21, 21 באוקטובר 2020 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בעומר מואב שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:48, 13 באפריל 2024 (IDT)תגובה

  1. ^ ה-25/5/2018, מהדורה מודפסת.