שיחה:ערן בכרך (מעצב)/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת נרו יאיר בנושא תביעת השתקה חלק ב'

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


דיון חשיבות[עריכת קוד מקור]

בשלב זה פועלו לא מזכה בערך. לא מתקרב לפועלו של שמואל גוטמן או צבי נרקיס.A_Holy_Bartender - שיחה 23:58, 14 ביולי 2014 (IDT)

יש לנו רק 12 ערכים בקטגוריה:מעצבי גופנים. השאלה האם רף החשיבות בקטגוריה זו צריך להיות גבוה כל כך? אגסי - שיחה 09:24, 15 ביולי 2014 (IDT)
התשובה היא כן, הרף צריך להיות גבוה. מדובר על מקצוע שהרוב המכריע של העוסקים בו הם אנונימיים שמבצעים את עבודתם ואינם זוכים להכרה ציבורית, כמו רוב בעלי המקצועות בעולם. ערך אנציקלופדי צריך להיכתב רק על מתי מעט מבין מעצבי הגופנים, היוצאים מן הכלל שחרגו מגבולות האנונימיות וזכו להכרה משמעותית, כמו הדוגמאות שהזכיר אופיר. לדעתי, נכון להיום בכרך אינו עובר את הרף. Lostam - שיחה 09:58, 15 ביולי 2014 (IDT)
יכול להיות שאין לו חשיבות. אני לא יודע מה חשיבות הפונטים שהוא עיצב (מוזיאון, סטנגה, פואטי, סוציאליזם, בי סריף , רני בי). בערך גופן יש רשימה של מעצבי גופנים עבריים - מעצבי אותיות דפוס. ושם יש 11 מעצבים עם לינק אדום. האם יש להם חשיבות? ואם לא, כדאי להסיר את הקישור הפנימי, כדי לא לעודד להכחיל אותם לשוא. אגסי - שיחה 10:15, 15 ביולי 2014 (IDT)
12 מעצבים נשמע לי הרבה, ובכל מקרה זה טיעון בלתי רלוונטי. תאורטית ייתכן שגם ה-12 הנ"ל הם פשוט מי שטרחו (הם או בני משפחתם) שיהיה להם ערך, בהתנדבות או בתשלום. נרו יאירשיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ד • 12:46, 17 ביולי 2014 (IDT)

תביעת השתקה[עריכת קוד מקור]

קיבלתי מייל ממר ערן בכרך:

שלום אופיר מיכאל,

איננו מכירים אישית אך הובא לידיעתי אודות דיון שהתנהל בין עורכי ויקיפדיה הנמצא כאן. דיון זה, גם אם לגיטימי, עולה כתוצאת חיפוש בגוגל בעמוד הראשון כשמקלידים את שמי (מצרף צילומי מסך).

בדיון זה, הגלוי לכל גולש, נכתבו טיעונים כאלה ואחרים על פועלי ותרומתי בתחום הטיפוגרפיה העברית. ״בשלב זה פועלו לא מזכה בערך״, ״לא מתקרב לפועלו של שמואל גוטמן או צבי נרקיס״, ״יכול להיות שאין לו חשיבות״, ״...ייתכן שגם ה-12 הנ"ל הם פשוט מי שטרחו (הם או בני משפחתם) שיהיה להם ערך, בהתנדבות או בתשלום.״

איני יודע מה הרקע וההבנה של הכותבים בדיון זה אודותיי מבחינה מקצועית בתחום הטיפוגרפיה. אני יכול לציין שמעולם לא השוותי את עבודתי לשמאול גוטמן, צבי נרקיס או כל טיפוגרף אחר. אני כן יכול לציין שהוזמנתי לכתוב מאמרים בכתבי עת מקצועיים בתחום הטיפוגרפיה בחו״ל (Slanted גרמניה) , הוזמנתי להציג גופנים במוזיאונים (מוזיאון העיצוב למשל) ובתערוכות נוספות, קיבלתי פרסים בינלאומים רבים (Communication Arts למשל), הוזמנתי להרצות בארץ ובחו״ל (ברצלונה, מינכן) ועבודותי מוצגות בדרך קבע במגזינים ובספרות מקצועית מהשורה הראשונה בתחום.

האם כל זה מזכה לערך בוויקיפדיה? למען האמת זה לא מעסיק אותי וקטונתי מלהבין את שיקולכם המקצועי. לפני מספר שנים פנתה אלי סטודנטית בשם אניה סטולרנקו (לא קרובת משפחה ואין לי הכרות מוקדמת איתה) וסיפרה לי שבמסגרת קורס במכון הטכנולוגי בחולון HIT הם התבקשו לכתוב ערכי ויקיפדיה אודות מעצבים בארץ והיא בחרה בי. לא מדובר ביוזמה שלי ושוב, עניין הערך לא מעסיק אותי. הדיון הפתוח שלכם, בו נאמר בין היתר כי אין לי חשיבות בתחום, או הרמיזה שמישהו מטעמי סידר או קנה ערך גורמת לי לנזק מקצועי והיא בגדר לשון הרע והוצאת דיבה (מצרף צילום מסך).

אבקש לחסום את הדיון המלומד מגוגל בו עורכי ויקיפדיה משמיצים את פעילותי ורומזים כי סידרתי לעצמי ערך בהקדם האפשרי אחרת אאלץ להגן על שמי בהליכים משפטיים.

אני מתנצל מראש שפניתי רק אליך, לצערי אין את פרטיי הקשר של שאר העורכים בדיון זה: אגסי, Lostam, נרו יאיר.

תודה מראש, ערן בכרך

אני מתייג את נרו יאיר, אגסי וLostam.A_Holy_Bartender - שיחה 13:18, 3 במאי 2017 (IDT)

אפשר למחוק את הדף הנוכחי ולציין במקומו שערך שנכתב בשנת 2014 לא שרד דיון חשיבות ובעקבות איום בתביעה בשנת 2017 נמחק גם דף השיחה. נרו יאירשיחה • ז' באייר ה'תשע"ז • 13:25, 3 במאי 2017 (IDT)
אני מעדיף להשאיר את דף השיחה. שהלקוחות שלו יראו איזה חשיבות יש לו.A_Holy_Bartender - שיחה 14:08, 3 במאי 2017 (IDT)
הוא לא ביקש למחוק את הדף, אלא להסתיר אותו ממנועי החיפוש. אני לא יודע אם זה לגיטימי. יש לנו הזכות המלאה לכתוב אם יש או אין לו חשיבות אנציקלופדית. מפריע לו גם כדבריו "הרמיזה שמישהו מטעמי סידר או קנה ערך", אז אולי נרו יכול לנסח את דבריו מחדש, כדי למנוע אי הבנות. אגסי - שיחה 14:43, 3 במאי 2017 (IDT)
אין לי בעיה גם עם הסתרה ממנועי חיפוש או מחיקת דבריי או מה שירצה. זה זניח וגם לא רלוונטי ללקוחות שלו. לא רמזתי דבר לגבי הערך שנמחק, כתבתי אפשרות תאורטית לגבי אחרים, וגם שם לא רמזתי אלא הזכרתי אפשרות סבירה שפגשנו בה לא פעם, אבל ייתכן גם שלא קרתה לגבי אף אחד מ-12 האחרים (או כמה שיש). נרו יאירשיחה • ז' באייר ה'תשע"ז • 15:38, 3 במאי 2017 (IDT)
חשבתי שדפי שיחה אינם מופיעים בתוצאות של גוגל. אני מתנגד למחיקת התוכן, אבל אין לי בעיה שהתוכן יוסתר מחיפוש בגוגל או שהדיון יאורכב. Lostam - שיחה 19:25, 3 במאי 2017 (IDT)

תביעת השתקה חלק ב'[עריכת קוד מקור]

קיבלתי מכתב מעורך הדין של ערן בכרך, המאיים בהליכים משפטיים. הוא רוצה את מחיקת דף השיחה, התנצלות ו70 אלף שקל. באופן אירוני למדי הוא נפגע מהכותרת "תביעת השתקה" לכן הוא מאיים בתביעת השתקה. אני מניח כי ויקימדיה ישראל גם קיבלה את המכתב הזה וכדאי שמישהו שם "יוריד אותו מהעץ" הגבוה הזה, עליו הוא ועורך דינו מטפסים.A_Holy_Bartender - שיחה 10:10, 8 ביוני 2017 (IDT)

מתייג את: אגסי, Lostam, נרו יאיר, דודA_Holy_Bartender - שיחה 11:12, 8 ביוני 2017 (IDT)

לדעתי מי שצריך לתייג הוא מיכל לסטר, כאמור, לא ממש אכפת לי מדף השיחה הזה, אין לי בעיה שיימחק, רק צריך שיהיה כתוב שהתנהל דיון חשיבות, הערך נמחק, ולפי דרישת עורך דין נמחק גם דף השיחה. נרו יאירשיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ז • 11:17, 8 ביוני 2017 (IDT)
גם לי אין בעיה שימחק, אבל מה עם ה-70 אלף שקל? מי צריך להתייחס לזה? וההתתנצלות הפומבית בנוסח שיאושר ע"י מרשו? מי יכתוב את ההתנצלות הזו? ומה עם התביעה הבאה שלכם? A_Holy_Bartender - שיחה 11:25, 8 ביוני 2017 (IDT)
לדעתי מיכל תדע לענות. התביעה מופנית אישית כלפיך? נרו יאירשיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ז • 11:39, 8 ביוני 2017 (IDT)
לא תביעה, מכתב איום בתביעה. נגדי אישית ונגד ויקימדיה ישראל. ערך בכרך גם רמז שהוא מנסה לאתר את הפרטים שלכם, נרו יאיר, אגסי ולאסתם, אני מקווה שלא. הוא כנראה חושב שמכתב האיום הזה יניב לו כמה אלפי שקלים בגישור. אבל אין לי שום בעיה לגשת למשפט ולקבל פסק דין, במקרה הלא סביר שהוא יחליט להמשיך בתביעה.A_Holy_Bartender - שיחה 11:43, 8 ביוני 2017 (IDT)
אין מה להתרגש מזה, זה שטויות, ואם ויקימדיה ישראל גם קיבלו אז צריך לתת להם לטפל בזה, רק לוודא מולם שקיבלו את המכתב והם מטפלים בזה. אני אארכב את כל הדיון, אני באמת חושב שאין מקום להיכנע לסחיטה ואיומים מהסוג הזה ושצריך להישמר התיעוד של הדיון, כמו בכל מקרה אחר. Lostam - שיחה 12:45, 8 ביוני 2017 (IDT)
לא תייגתי למעלה נכון. הכוונה הייתה למשתמשת:לסטר. נרו יאירשיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ז • 15:34, 8 ביוני 2017 (IDT)