שיחה:פרשת ויקרא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

וַיִּ קְ רָ א" באל"ף זעירא - מדוע ?[עריכת קוד מקור]

אנו מתחילים השבוע לקרוא בחומש ויקרא. "וַיִּ קְ רָ"א האל"ף זעירא. למה? הביא בעל הטורים , שמשה בְּעַנְוָתוֹ לא רצה לכתוב בתורה " וַיִּקְרָא " אל משה , אלא "וַיִּקָּר", כדרך שנאמר בבלעם (במדבר כג, ד; ושם טז), שהוא לשון מקרה , וכאילו לא נגלה אליו הקב"ה אלא דרך עראי ומקרה , בלא שהיה ראוי לכך מצד מדרגתו. אמר לו הקב"ה לכתוב גם האל"ף. אמר לו משה שלא יכתבנה אלא קטנה, וכתבה קטנה , כדי שעדין יהיה נראה קצת כאילו נכתב "וַיִּ קָּ ר", ולא "וַיִּ קְ רָ א ".

אך יש מי שדרש להפך, ש"וַיִּקָּר" לא בא למעט בכבודו של משה רבינו, אלא להרבות בכבודו, כי "וַיִּקָּר" הוא לשון יקר וכבוד , כמו שכתוב במגילה: "לַיְּהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה וְשָׂשֹׂן וִיקָר " (אסתר ח, טז)ובזוהר מובא עוד, ש"וַיִּ קְ רָ א" בשינוי סדר האותיות הוא "אוֹקִיר", כמו "אוֹקִיר אֱנוֹשׁ מִפָּז" (ישעיה יג יב), שהוא לשון כבוד ויקר]. אם כך, למה באמת לא נכתב "וַיִּקָּר", שהוא לשון כבוד ? - אפשר לומר לפי ביאור זה, דלכך נכתב "וַיִּקְרָא" באל"ף זעירא, לרמז ד" לכך זכה משה ליקר וגדולה , מחמת שהיה זעיר מאד בעיני עצמו , ולא נחשב בעיני עצמו לכלום" (מאור ושמש) . ענין זה, שה"זעיר מאד בעיני עצמו , ולא נחשב בעיני עצמו לכלום" זוכה עבור כך ליקר וגדולה, נרמז כבר בדברי המשנה באבות (אבות פ"ד מ"א). המש נה אומרת :"איזהו מכובד? - המכבד את הבריות, שנאמר: כִּי מְכַבְּדַי אֲכַבֵּד וּבֹזַי יֵקָלּוּ (שמו"א ב, ל)". והנה, אין מי שמכבד את הבריות יותר ממשה רבינו . משה הרי רואה את עצמו פחוּת מכל אדם . "וְנַחְנוּ מָה" - הוא אומר על עצמו ועל אהרן (שמות טז, ז). כולם יותר חשובים ממנו . א"כ, הוא מכבד הבריות הכי גדול . ממילא מגיע לו הכבוד הכי גדול.

יש מקום להוסיף לערך Daniel Ventura - שיחה 21:11, 6 במרץ 2014 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפרשת ויקרא שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:22, 15 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה