שיחה:קוויר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צריך להרחיה על תרומתו של מישל פוקו -- משתמש:janhuss


בכתיבת הערך התבססתי בעיקר על הערך בויקי האנגלי. --אר 19:36, 13 פבר' 2005 (UTC)

יש כלכך הרבה חומר איכותי ב Web, למה להפנות לחומר שאינו נגיש?! יש לי מאות לינקים, לפחות. הערך ממש חלש, הרי יש הרבה יותר מה לומר בנושא. והניסוח יכול להיות פשוט; אל תסבכי את מה שלא דורש סיבוך, ובוודאי שכן את מה שכן. כשנגיע ל QT ולאפיסטמולוגיה פמיניסטית, יהיה צורך. המון תודה על היוזמה והמאמץ!

ומתי תעבור/י מסטטוס של יועץ לסטטוס של מי שעושה את העבודה? דוד שי 08:57, 19 מרץ 2005 (UTC)

האם משהו מוזר אך לא הומו עדיין נחשב ל"קוויר"? (לדוגמה שחקן הכדורסל דניס רודמן)

נושאים לא ברורים[עריכת קוד מקור]

  1. "אין זה אומר שיש בכך עידוד להתנהגויות שעדיין נתפסות כבלתי מוסריות בעיני החברה, כגון פדופיליה או זואופיליה, והמונח בדרך כלל אינו משמש התנהגויות אלה." איך בדיוק המשפט מתקשר לקודמים אליו? פסקאת הפתיחה עוסקת בהסבר על המונח ומשמעותו ואחר כך אנו נתקלים במשפט שלא ברור איך הוא מתקשר להגדרת המונח.
  2. "בהקבלה, אם עד עכשיו הרפואה זיהתה הומוסקסואליות כקיום יחסי מין בין בני אותו מגדר, אזי מעכשיו הקוויר הוא האדון, והוא מגדיר את עצמו, על ידי בניה של קטגוריית זהות חדשה." לא הבנתי מה המשפט הזה אמור להגיד. האם ניתן לנסח אותו מחדש באופן אחר?

שמעון 15:14, 29 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

  תשובה:
  1. המשפטים הקודמים מסבירים כי קוויר חל על כל מי שנוקט בפרקטיקה מינית חריגה, והמשפט עצמו מוציא מכלל זה התנהגויות שנתפסות כלא מוסריות. ההגדרה עצמה של מוסרי או נתפס כמוסרי היא בעייתית קצת, אבל המשפט עצמו נראה לי די קשור לפסקה.
  1. שיניתי את המשפט, הוא באמת היה גרוע.

Asaphx 08:47, 11 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]


מה הכוונה עדיין פדופילה נתפסת כבלתי מוסרית בעיני החברה. כלום זה עניין של אופנה? פדופיליה אינה מוסרית, נקודה. זה לא מוסרי לקיים יחסי מין עם ילדים מאחר והדבר גורם להם לנזק נפשי. מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך - זה כלל בסיסי במוסר! זה לא מוסרי בימינו ולא מוסרי בלי קשר לזמן. הייתי מציע שעם כל הליברליזם, ישונה הניסוח. 217.132.75.122 00:45, 26 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

שיניתי מוטי - שיחה 00:54, 26 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]
פששששש.... כל כך מהר עובד הויקיפדיה הזה?
אני שמח שניסוח המשפט קבע שפדופיליה וזואופיליה נתפסת בעיני החברה כבלתי-מוסרית, ולא שהיא כזו כעובדה. גם אני שאיני רואה פדופיליה בעין יפה, לא מתקשה מדמיין חברה בדיונית שבה פדופיליה תראה בעין יפה. כשם שהודים מזדעזעים מאיתנו שאוכלים את הפרות, ואנו מזדעזעים מתאילנדים שאוכלים כמעט הכל (אני לא מזדעזע, אבל רובנו) -- הכל עניין של תרבות. השאלה היחידה שיש לי היא, מדוע נכתב כי זואופיליה נתפסת במעשה בלתי-מוסרי. ידוע לי על הטאבו שלה, אבל עד כמה שאני יודע היא נחשבת "מגעילה" אך לא בלתי-מוסרית. מישהו יוכל להסביר לי? הילד תכול העין - שיחה 13:53, 20 באוגוסט 2012 (IDT)[תגובה]

"..הקוויר המודרני רואה את עצמו "משוחרר" מהגדרות ותוויות (אשר מקורן, לפי מחקרים היסטוריים רבים הוא בהבניות חברתיות)" -באילו "מחקרים היסטורים רבים" מדובר? איך בכלל אפשר להוכיח כזה דבר? מין האדם ואף "המגדר" שלו מושפע הרבה יותר מהאינסטינקטים, שהינם מולדים ואחידים לכל מי שמשתייך למין "האדם הנבון", מאשר מ"הבניות חברתיות". אי אפשר להתעלם מהפיזיולוגיה, שאותה אי אפשר לשנות ב"הגדרה עצמית" בין רגע.

גלגולי המושג וההיקף הרחב שלו[עריכת קוד מקור]

לפי הערך, אני מבין שהמושג הוא מושג משתנה, לעתים מתרחב ולעתים מתכנס. בעוד שלפעמים הוא נוגע להומוסקסואליים ספציפיים, הרי שלפעמים הוא מתרחב גם לכל נטייה ומשיכה מינית שאינה מקובלת, ולפעמים הוא גם מתרחב למי שהוא "מוזר" שלא בהקשר של נטיות מיניות, ולאנרכיסטים... אני יכול רק להסיק שהערך הוא משתנה מתרבות לתרבות ומזמן לזמן -- האם באמת ניתן לכתוב עליו ערך קבוע? הילד תכול העין - שיחה 13:56, 20 באוגוסט 2012 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:29, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:29, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הוספת קישור למאמר "אגדה על שני נסיכים" בלקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

שלום מצאתי קישור למאמר שמופיע במרשתת איני יודעת איך לערוך ולהוסיף לכן מוסיפה כאן את הקישור. אודה אם מי שכותב ועורך את הדף יוסיף אותו. תודה

https://www.dyellin.ac.il/sites/default/files/journals/childrens_literature/feb2013/february2013_shay-rudin.pdf

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בקוויר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:13, 15 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

הסרת קישור מהקישורים החיצוניים[עריכת קוד מקור]

יש קישור לאתר כביסה שחורה. זה אתר פוליטי של השמאל הקיצוני שקשור למדיניות ביטחונית של ישראל. אין לזה קשר לקהילת הלהט"ב. אין סיבה שזה יהיה קישור בערך על קווירים. 2A00:A040:1A0:F4FD:4C8C:71F8:37DF:458B 21:16, 15 בדצמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בקוויר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:21, 22 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]