שיחה:שוק חשמלי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Amire80 בנושא איחוד עם נזעי חשמל

אולי כדאי לאחד עם התחשמלות? ע"פ ההגדרה שם זה אותו דבר, בויקיפדיה האנגלית זה בערך אחד, וגם כך יש שם פסקה על שימושים רפואיים. איתמר ק.

תיקונים[עריכת קוד מקור]

  1. בפסיכיאטריה משתמשים בשוק חשמלי לטיפול בדיכאון כשאין תגובה לתרופות. לא ידוע לי על מחלות פסיכיאטריות אחרות שבהן נעשה שימוש בטיפול כזה.
  2. אין שום הוכחה שהטיפול בשוק חשמלי יעיל יותר משימוש בתרופות נוגדות דיכאון. בדרך כלל משתמשים בשוק חשמלי כשהחולה אינו מגיב לתרופות מסיבה זו או אחרת.
  3. כדי לא לגרום בהלה בציבור, חשוב לציין ששוק חשמלי ללב ניתן בדרך כלל כשהמטופל מחוסר הכרה. אין מצב שבו הרופא אומר לחולה: נראה לי שיש לך הפרעות קצב, בוא תשכב כאן ואני אחבר אותך לאלקטרודות.
  4. אם החולה נמצא במצב של הרדמה כללית, מיותר לומר שהוא אינו חש מאומה.
  5. נדמה לי ששימוש בשוק חשמלי בניסויים פסיכולוגיים כבר אינו מקובל, כך לפחות אני מקווה.
  6. בניסוי של מלגרם לא נעשה שימוש בשוק חשמלי ולכן לא ברור לי למה הוא צריך להיות מוזכר כאן. באותה מידה אפשר היה לומר למתנדבים בניסוי של מלגרם שהאיש בחדר השני חוטף מכה עם נבוט על הראש. ‏DrorK‏ • ‏שיחה19:08, 22 ביולי 2007 (IDT)תגובה

איחוד עם נזעי חשמל[עריכת קוד מקור]

כבר לפני שנה היו נסיונות לאחד עם נזעי חשמל, וזה לא בוצע. יש סיבה שזה לא יבוצע עכשיו? --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינויקי! • ט"ו בטבת ה'תשס"ח • 15:28, 24 בדצמבר 2007 (IST)תגובה