שיחה:שינג אי צ'ואן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זו אחת משלוש אמנויות הלחימה הסיניות החשובות ביותר.

כל המפקפק בכך מוזמן לקרוא את הקישור לאנגלית.

אין לי ספק בחשיבות הערך. --Yoavd 15:43, 25 ביוני 2007 (IDT)תגובה

אולי מה שמטריד אותי זה הקידום המסחרי של אתר מסוים? --Karpada 09:11, 26 ביוני 2007 (IDT)תגובה

חשיבות - כן. שכתוב - ודאי. חגי אדלר 21:25, 26 ביוני 2007 (IDT)תגובה

מקור[עריכת קוד מקור]

הועבר מהערך:

תוכן הערך בגירסתו הראשונה נלקח מתוך אתר המרכז הישראלי לטאי צ'י באישור בעלי הזכויות.

אלוןשיחה 01:02, 27 ביוני 2007 (IDT)תגובה

לא הבנתי איך מקשרים לתמונה שכבר קיימת במאגר של וויקיפדיה באנגלית. כמו כן אשמח לדעת איך מוסיפים תוכן עניינים לערך וכמובן איך מקשרים לערכים באנגלית.

לא הבנתי איך מקשרים לתמונה שכבר קיימת במאגר של וויקיפדיה באנגלית. כמו כן אשמח לדעת איך מוסיפים תוכן עניינים לערך וכמובן איך מקשרים לערכים באנגלית

ברגע שיש לך 4 קוטרות על ויקיפדיה מוסיפה מעצמה (לא ידוע לי על דרך אחרת) תוכן עינינים.

אישור הערך[עריכת קוד מקור]

במידה והערך אינו דורש עריכה נוספת, ניתן להוסיפו לוויקיפדה.

karpada חבל שאנשים שאינם מבינים בערך עורכים בו שינויים. "ישר למראית עיין" משמעו "למרות שנדמה לנו שהינו ישר למעשה איננו". על כן לא ניתן להחליף מילים אלה ב"תנועה לינארית" שמשמעה תנועה בקו ישר. כמו כן "פירוש המילה" שונה לחלוטים מ"פרוש השם". במקרה הנ"ל השם שינג אי צ'ואן מורכב מ-3 מילים. לאחר פירוש כל מילה סיפקתי פרוש לשם עצמו "כלומר שינג-אי היא אמנות לחימה בה הכוונה מניעה ומובילה את הצורה החיצונית של התנועה".

אינני מבין מדוע מחקת את "מאפינייה העיקריים הם תנועה ישרה למראית עיין והתקפה אגרסיבית של קו מרכז הגוף של היריב, כאשר יש שימוש בהגנה והתקפה בו זמנית. "

הגיע הזמן לשנות את שם הערך ל "שינג אי צ'ואן" בדומה ל"בה גואה ג'אנג" ו-"טאי ג'י צ'ואן". ללא הסיומת צ'ואן הערך אינו שלם או מדוייק

ניצן

עריכה 25.05.2010[עריכת קוד מקור]

גילוי נאות - שמי הוא יונתן בלושטיין, ואני תלמידו של ניצן אורן.

1. הפרדתי את הקישורים מהערות השוליים.

2. הוספתי קישור למאמר רלוונטי של אבי מוריה. הנחתי שיהיה הוגן לעשות כן משום שכבר קיימים קישורים לאתרים של המרכז הישראלי לטאי צ'י וכן לאתר של ניצן.

3. הוספתי מידע על ההיסטוריה של השינג אי בישראל, ועל המורים שמלמדים את האמנות בארץ שהיו ידועים לי. אלה הם: אבי מוריה, ערן גורנר, מורי המרכז הישראלי לטאי צ'י, בנימין דוידסקו וניצן אורן. אמנות זו אינה כ"כ נפוצה בישראל, ואינני חושב שייגרם נזק מפירוט שמם של פחות מעשרה מורים. אם ידועים למישהו שמות מורים נוספים והרקע שלהם, יהיה נחמד להוסיפם גם כן. אני חושב שראוי שהסטנדרט להוספת שמו של מורה מסוים יהיה פירוט הרקע שלו והסגנון המדויק של שינג אי שהוא מלמד, דהיינו השושלת שאותה הוא ממשיך.

4. נוספו המשפטים: "אמן לחימה שעוסק בשינג אי שואף להילחם בעיקר בטווחים קצרים. בשינג אי לא מקובלת באופן מסורתי היררכיה של דרגות או תארים מלבד "מורה" ו-"תלמיד"." ובחלק התרגול: "המטרה היא לא חיקוי תנועותיה של החיה שעל שמה נקראות התנועות, אלא שימוש באסטרטגיית הלחימה המזוהה עם אותה חיה."

5. נוספו תיאורים קצרים וקטנים לשתי הפסקאות האחרונות בחלק ה-"תרגול".

6. הוספתי את השמות גם בעברית בחלק של הפין-ין בטבלה של חמשת האגרופים.

7. נוספה הפסקה: "בניגוד לאמנויות לחימה רבות אחרות מן המזרח, בהן רווח תרגול של רצפי תנועה קבועים מראש ("קאטה" ביפנית, "טאו לו" בסינית מנדרינית), בשינג-אי קיימות סדרות שכאלה, אולם הדגש מושם על תרגול של תנועה בודדת ברצף מספר רב של פעמים. חמשת האגרופים הם לכשעצמם תנועה בודדת (כל אחד מהם), ותנועות 12 החיות של שינג אי כוללות בד"כ רק 2-3 תנועות, ואת אלה גם נהוג לתרגל בנפרד."

8. נוספה הפסקה: "בחלקה הראשון של המאה ה-20, ייסד אמן לחימה בשם וואנג שיאנג ז'אי (אשר למד שינג אי מהמורה המפורסם גואו יונשן) את אמנות הלחימה דה צ'אנג צ'ואן ("אגרוף ההישג הגדול", ידועה גם בשם "אי צ'ואן"). זוהי אחת מאמנויות הלחימה הבודדות ש-"הומצאו" במאה ה-20, והיא מבוססת למעשה על שינג אי צ'ואן, עם השפעות שספג וואנג מאמנויות לחימה אחרות, בינהן איגרוף מערבי."

הודעה עבור אבי מוריה[עריכת קוד מקור]

היי אבי. תודה על העריכה והתוספות לערך. סידרתי מעט את הטקסט והתמונות ותיקנתי כמה שגיאות ועניינים פעוטים של טעויות שנפלו בכתיבה מהירה. כן הוספתי כמה מילים בודדות ואת הפסקה על החנית, משום שמידע על החנית הושמט בעריכות קודמות. מחקתי את מחצית השורה המתארת את הישגיך המקצועיים. כבודם במקום מונח (!), אך אני סבור שרצוי ונשמור על הדף הזה כנוגע לשינג אי בלבד. עבור מורים אחרים לא מפורטים תאריהם והישגיהם. מקווה שתבין. אין פה חלילה כוונת זדון. כן הורדתי את פסקת ה-"סיכום". היא נכונה ואני מסכים עמה, אולם היא "מוכרת" את השינג-אי לקורא, וכמדומני זו אינציקלופדיה - אמורה להביא לקוראים מידע אובייקטיבי. אני סמוך ובטוח שאנשים יתרשמו מספיק ממך וממאמריך גם ללא תוספות אלה.  :-)

תרשים שושלות מחודש[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם. עדכנתי את תרשים השושלות אשר בעמוד זה. אם למישהו יש השגה על מבנה התרשים הוא מוזמן לרשום אותה פה, ואנ אעדכן את התרשים בהתאם. - אוגוסט 2011.

פירוט שמות המורים בדף הערך (דצמבר 2011)[עריכת קוד מקור]

שלום. כאן יונתן בלושטיין. אני יצרתי את תרשים השושלות, וכן כתבתי את פירוט ההיסטוריה של האמנות בישראל, והפירוט אודות המורים שמלמדים אותה. אני סבור שפירוט זה ראוי. אין הרבה מורים שמלמדים שינג אי צ'ואן בישראל, ופורטו שמותיהם של כל המורים הרלוונטיים ללא העדפה בתיאור לאף מורה. פירוט המורים וההיסטוריה שלהם שנכתבו היו אובייקטיביים, ונטולי פרסומות. עבור כל מורה נכתבו מה הם השושלת והרקע שלו, ועבור חלקם (אלה שידעתי לגביהם) פירטתי את העיר בה הם מלמדים. לא נכללו מספרי טלפון או אמצעי התקשרות אחרים. בעבר, כאשר מורים מסוימים בחרו לכתוב פרסומות של ממש לעצמם באזור זה בערך, מחקתי את הפרסומות הללו. בהתאם, אינני מבין מה הוא הצורך הנמרץ והבהול של ויקיפדים מסוימים למחוק מידע אודות המורים בישראל. אני חושב שחלק זה בערך משרת היטב אדם שלא מכיר את האמנות, ושואף להבין את ההבדלים בין המורים, הרקע האישי שלהם, ומה שהם מלמדים. אם לא תהיה התנגדות בדף השיחה בימים הקרובים, אני מתכוון לשחזר את החלק האמור בערך. כן אשמח להסבר מדוע לדעתכם "הערך זקוק לעריכה כדי שיתאים לסטנדרטים של ויקיפדיה". גם את ההערה הזו אוריד בעוד כמה ימים אם איש לא יגיב בעניין וינמק. אוסיף ואומר - החלק על המורים שנמחק שוב ושוב במרץ מתקן למעשה את האפליה המובנית בגוגל. כאשר מישהו מחפש מורה במנוע חיפוש, מורים מסוימים מקבלים עדיפות ברורה. בערך עצמו אין עדיפות למורה מסוים. אני אומר זאת בתור תלמידו של ניצן אורן, שהוא מורה שגוגל דווקא מחבב. כיוון שאני כתבתי את שמותיהם של כל המורים, אגב, אינני חושב שמישהו יכול לטעון שאני "עושה להם יחסי ציבור" - רק אחד מהם הוא המורה שלי.

בערכים הבאים מפורטים שמותיהם של מורים באופן דומה לזה בו אני פירטתי. אין מדובר בפרסומות, לא ניתנו פרטי יצירת קשר, ואף אחד לא רואה עם זה בעיה כלשהי: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%90%D7%92%27%D7%99_%D7%A6%27%D7%95%D7%90%D7%9F http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%92_%D7%A4%D7%95_%D7%92%D7%9E%D7%9C_%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%99 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%95%D7%92%27%D7%95_%D7%A8%D7%99%D7%95 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A6%27%D7%99_%D7%A8%D7%99%D7%95 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%95-%D7%95%D7%95%D7%99_%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%92-%D7%A4%D7%95 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%91%D7%99%22%D7%A8 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%92_%D7%A4%D7%95_%D7%92%D7%9E%D7%9C_%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%99

זוהי נורמה מקובלת בקרב קהילת אמנויות הלחימה בישראל. איש מעולם לא התלונן עליה.

אני לא רואה שבערכים על אומנויות לחימה אחרות יש פירוט של שמות המורים בישראל, ובוודאי לא פירוט מן הסוג שהוספת כמה פעמים (גם אם היינו מניחים שאפשר להוסיף שמות מורים, הפרטים על הכשרתם, חייהם או המקום בו הם מלמדים - מיותרים לגמרי). Dvh - שיחה 21:18, 29 בדצמבר 2011 (IST)תגובה
מצטרף לדברי דני, מלבד בערך אחד שאכן יש שם קצת "הספד" מיותר על המורה, אין פירוט כזה בערכים שציינת • חיים 7 • (שיחה) • ג' בטבת ה'תשע"ב • 21:20, 29 בדצמבר 2011 (IST)תגובה
יונתן: הפרטים על הכשרתם של מורים רלוונטיים ביותר עבור תלמידים - הן בראיה היסטורית והן מתוך הבנה של מקור האמנות ואופיה. יש לכך חשיבות רבה בתחום של אמנויות לחימה. מיקום ההוראה (שאינו מפורט לפרטי פרטים) רלוונטי מאוד עבור אנשים שמעוניינים לדעת אם קיימים מורים המלמדים את האמנות או זרם ספציפיי שלה במקום מגוריהם. בנוסף, בניגוד למה ששניכם אמרתם, בכל שאר הערכים כן יש פירוט נרחב על מורים שונים ומקורותיהם, אשר במקרים רבים עולה על הפירוט שניתן בערך זה. ה-"הספד" ליהודה פנטנוביץ' ז"ל אינו "מיותר", משום שהאיש הוא דמות חשובה בהיסטוריה של הקראטה האוקינאווי במדינת ישראל.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשינג אי צ'ואן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:23, 16 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה