שיחה:שפת מחשב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מחשב אינו קוראה מילים מפורטות כמו למשל:ויאר,וישק מילים שכן:וראה,ונישק,מחשב מכונה של חיפוש מערכת עולמי

? טרול רפאים 13:51, 10 אפריל 2006 (UTC)

אודות המחיקה ששחוזרה על ידי דוד שי - קצת הסברים[עריכת קוד מקור]

צימצמתי את רוב התוכן של הפיסקה הבאה:

"בשימוש הנפוץ במושג "שפת מחשב", לעתים הכוונה היא לשפת תכנות או לשפת מכונה. במשמעות הרחבה יותר, מושג זה כולל בנוסף לשפות תכנות, גם שפות כגון HTML ,XML או CSS, שאינם בגדר שפות תכנות, אף שהם שפות בעלות אוצר מילים המשמשות למתן הנחיות למחשב. ההבדל הוא שבשפת תכנות יש לוגיקה שבדרך כלל מתבטאת בקיומן של פקודות לבקרת זרימה, כגון פקודת if, או כלים אחרים ליצירת לוגיקה. כלים ליצירת לוגיקה אינם קיימים בשפות HTML ו-XML הקרויות שפות סימון (Markup Languages)."

לפסקה הזאת:

"בשימוש הנפוץ במושג "שפת מחשב", לעתים הכוונה היא לשפת תכנות או לשפת מכונה. במשמעות הרחבה יותר, מושג זה כולל בנוסף לשפות תכנות, גם שפות כגון HTML ,XML או CSS, אשר לא מיועדות לכתיבת תוכנה."


הסיבה היא שלעניות דעתי, ההבדל היחיד "שפת מחשב" ל-"שפת תכנות" הוא ששפות תכנות משמשות לכתיבת תוכנה, בעוד ששפות מחשב משמשות למגוון רחב יותר של צרכים. כל נסיון להפריד בין הקטגוריות לפי מאפיינים טכניים גרידא צפוי להיכשל, ולדעתי אינו מוסיף ערך אינציקלופדי לקורא. ההפרדה לפי קיום של פקודות לבקרת זרימה היא דוגמא מצוינת להפרדה בעייתית: גם ב-Postscript וגם בשפת TrueType לתיאור פונטים יש מבנים עשירים של בקרת זרימה ובכל זאת שפות אלו מתאימות יותר לקטגוריה "שפת מחשב" מאשר "שפת תכנות".

התוספת האחרונה אודות שפות Markup סוטה מהנושא וגם היא לא מדויקת (קיימות שפות Markup עם מבני בקרת זרימה).

עמית מוסקוביץ' 20:37, 5 באפריל 2007 (IDT)תגובה

ההגדרה המשתמעת מגרסתך "שפות תכנות משמשות לכתיבת תוכנה" נראית מעגלית. למה משמשים כלי בקרה זרימה ב-Postscript וב-TrueType ? ייתכן שכדאי להוסיף מידע זה לערך, במקום להשמיט מידע. דוד שי 21:20, 5 באפריל 2007 (IDT)תגובה