שיחה:11 במאי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אמנם כבודו של דוד במקומו מונח, אבל אם אירוע לא מוזכר בשום מקום - אין לי שום תימוכין לנכונותו. המשפט "דוד שלח אותי" הוא לא הוכחה קיומית, הוא רק סיבה לדרוש 100 שקל. אינני אומר שדוד טעה, אבל אני זקוק להוכחה נוספת. כרגע, גם באתר המוזיאון [1] לא מצאתי דבר, אבל יתכן ולא חיפשתי מספיק טוב. בתור פשרה, אני כרגע מסתיר את האיזכור; אם תובאנה הוכחות נוכל להחזירו. מנגד, אם במשך זמן מה לא נמצא דבר - נסיר את ההערה. מוסכם? זהר דרוקמן 19:29, 15 מאי 2006 (IDT)

כיוון שאנחנו בוויקיפדיה, אנחנו סומכים על משתמשים רשומים שהוכיחו בעבר מה הם שווים. האם לכל עובדה המופיעה בוויקיפדיה תדרוש סימוכין? למה אינך דורש סימוכין לעובדה שישראל דה האן היה פעיל ציוני שהתחרד (זו עובדה המופיע היום בעמוד הראשי!)? כל עוד אין לך עובדה סותרת, נותר לך רק לסמוך על דוד. הגישה שלו למחשב היא קצת מקוטעת, ולכן סביר שייקח לו יום-יומיים לענות לך. קצת מגוחך למחוק כל עובדה שמישהו מוסיף. אחרת נהפוך לנופדיה, ואתה יודע לאן היא הגיעה. אחיה פ. 11:50, 16 מאי 2006 (IDT)
אני סומך על עובדות שמופיעות בערכים ראשיים (במקרה זה - מוזיאון ישראל). כאשר אירוע אלמנטרי שכזה לא מופיע בערך עצמו - אני מתחיל לחשוד. ההבדל בין הערכים הראשיים לערכי הימים הוא שבדרך כלל האחרונים נשענים על הראשונים, והם אוסף של מידע צר ולא מורחב. אם התרומה באה מאדם אשר אין לי סיבה מיוחדת לחשוד באמינותו (וזהו המקרה כאן, שכן דוד אכן תורם נהדר לויקיפדיה) אני מנסה לברר במקומות אחרים. כאשר אני לא מצליח למצוא איזשהו תימוכין סביר לעניין - אין לי ברירה אלא להגיע למסקנה שלא כל מילה חקוקה בסלע ויש לבדוק האם אין במילים אלה טעות כלשהי. אף אדם, ואין זה משנה מהי תרומתו, איננו חסין מטעויות או מקבלת מידע מוטעה. כל מה שאני מבקש זה לבדוק האם יש עוד איזשהו מקום שטוען לתאריך זה. שום דבר לא יקרה אם השורה תנוח לזמן מה מוסתרת עד אשר דוד (או כל אדם אחר) יוכל להאיר את עיני כולנו לגבי האיזכור. זהר דרוקמן 21:23, 16 מאי 2006 (IDT)
בשביל מה ברא אלוקים את גוגל? כאן (וגם כאן) כתוב שהוא נחנך ב-10 במאי, וכאן כתוב שב-11 במאי. מסקנה: יש לפנות באימייל להנהלת המוזיאון, וכך אמנם עשיתי. נחכה לתשובה. (הערה: אם רוצים לברר פרטים על מידע שהוספתי, מומלץ לפנות אלי בדף השיחה שלי). דוד 13:44, 17 מאי 2006 (IDT)
והרי תשובת המוזיאון:
"התאריך המופיע בספרי מוזיאון ישראל הוא 11 במאי. תודה"
ובא לציון גואל, דוד 14:24, 17 מאי 2006 (IDT)

מוסרט, הפוליטיקאי ההולנדי, מופיע פעמיים בטעות. פעם אחת כתוב כי הוצא להורג ופעם אחת כתוב שנפטר. נא לתקן.