שיחת ויקיפדיה:חממה/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

123

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שינוי ייעוד[עריכת קוד מקור]

שיניתי את אופן השימוש בחממה. מעכשיו מי שרוצה עזרה יפנה למשתמש בדף שיחתו בעזרת הקישור שליד שמו. כדאי לנסות את השיטה הזו חודש-חודשיים ואם לא תעבוד, נצטרך לחשוב על משהו אחר. מה דעתכם? ‏Yonidebest Ω Talk19:48, 10 בינואר 2008 (IST)

כלומר, החזרת את הגלגל אחורה למה שהיה במקור בתוספת קישו לדף השיחה. טוב, אני טענתי שצריך לעשות את זה מזמן... זהר דרוקמן - I♥Wiki19:12, 11 בינואר 2008 (IST)

בקשת סיוע בהעברת תמונה מויקיפדיה בעברית לאנגלית[עריכת קוד מקור]

משום מה השם שלי בעברית לא נקלט בוויקיפדיה באנגלית. נרשמתי פעם נוספת לויקיפדיה באנגלית בשם אנגלי. עכשיו כדי להעלות את אותה תמונה שכבר קיימת בויקי בעברית - עלי להיות בעלת נסיון בן לפחות 10 עריכות - שצברתי בעברית (אבל לא באנגלית). - מה עושים? למישהו יש רעיון? דבר נוסף: איך מוסיפים רישום של שפה נוספת בערך בעברית ולהיפך? אני עושה שימוש בדף שיחה זה פעם ראשונה, אז נא לסלוח אם עשיתי משהו שלא ע"פ כללי הנימוס שרה פולי - שיחה 17:51, 1 בפברואר 2009 (IST)

ריקון חונכים[עריכת קוד מקור]

בין החונכים יש כאלה שאינם פעילים יותר (או כמעט ולא פעילים), למישהו יש את האומץ להסיר אותם מהרשימה? תומר א. - שיחה 14:28, 5 ביולי 2009 (IDT)

פניתי אליהם בדף השיחה שלהם והסרתי לאחר שלא קיבלתי תגובה. תומר א. - שיחה 23:04, 10 ביולי 2009 (IDT)
אמיץ מצידך. קריצה מיקיMIKשיחהמתקפת איכות/הודו - הצטרפו עכשיו!23:06, 10 ביולי 2009 (IDT)

הצעות מועילות (לדעתי)[עריכת קוד מקור]

בחודשים האחרונים מצאתי לנכון לשדרג ולשפר מספר ערכים בויקיפדיה שלצניעות דעתי, אני מתמצא בהם. בחיי האקדמיים כתבתי גם הרבה מאמרים לעתונות המיקצועית בתחומי, כך שגם בנושא עריכת כתיבה יש לי נסיון מסויים. בכל זאת נתקלתי בתופעות שאילו שונו הייתה הויקיפדיה יוצאת נשכרת: נתקלתי בהרבה מאוד לקטורים, עורכים, חונכים, צנזורים ומוחקים סתם. אינני בקיא בהסטוריה ובתהליך המינוים של אנשים טובים אלו ועל שום מה הם זכו בתפקידם. בכל זאת יש לי מספר בקשות (הצעות) להם:

  • כללי נימוס אלמנטריים- גם אם כתבתי שטויות או דברים שלא נראים לכם, עדיין השקעתי בזה זמן רב, מאמץ ורצון טוב. על כן, לפני שממהרים למחוק (פעולה שיש בה גם מן האלימות) אנא התקשרו לתיבת השיחה של הכותב ותסבירו לו את סיבת הגזרה ותשמעו גם מה שיש לו להגיד בנושא. מה דעתכם?
  • אנונימיות - שמי ד"ר וידנפלד יעקב וכך אני חתום גם על הערכים שכתבתי (אומנם באנגלית - WEIDENFELD). אינני רואה שום סיבה להסתתר מאחורי כינוי או שם פרטי לא מזהה. אני מצפה שגם העורכים והלקטורים למיניהם ינהגו כך ! אם אתה יודע למי אתה מוחק את הערך, אני סבור שגם זכותי לדעת מי המוחק. דרך אגב, באף אנציקלופדיה או לקסיקון אין ערכים כתובים בעילום שם.
  • אין טוב ממומחה. אולי העורכים הנכבדים יפנו למומחים בנושאים שונים (למשל הסטוריונים) ויבקשו להוות דעת או לערוך ערכים מסויימים בתחומם תמורת תוספת כתובה באותיות מובלטות - "בעריכת ד"ר X מאוניברסיטת Y"? לדעתי יהיו כאלו שייענו בידיעה ששמם יפורסם ואיני רואה סיבה שזה יפגע בעקרונות הויקיפדיה. זה בוודאי ישפר גם את רמת העורכים והעריכה.וידנפלד - שיחה 10/4/2010-

האיש והאגדה[עריכת קוד מקור]

כבר לא פעיל מאז נובמבר, אפשר להסיר אותו מהדף? אליסף TRUE BLOOD שיחה 19:07, 8 ביולי 2010 (IDT)

צריך. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 19:13, 8 ביולי 2010 (IDT)
שלחתי אליו מייל. אליסף TRUE BLOOD שיחה 19:20, 8 ביולי 2010 (IDT)

עזרה למשתמשים חדשים[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אני נמצא פה כבר שבועיים-שלושה, ובכל הזמן הזה ניסיתי להסתדר לבד, וגם ניסיתי למצוא איך ניתן לארגן לי חונך. לצערי התהליך פה נראה מאוד מסורבל ואין קישור קל לנושא.

אשמח להציע כיצד ניתן לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, לדעתי, וזאת מראייה של משתמש חדש. שמתי לב שביום נרשמים בערך 100 אנשים, כמות מטורפת שללא ספק לא ניתן להשתמש בה לשום צורך, אבל איך באמת ניתן לעזור? פשוט מאוד, ליצור דף חדש שבוא משתמשים חדשים מבקשים חונך, משתמש שפעיל לפחות 4-5 ימים. את הדף יהיה ניתן למצוא בשער הקהילה במקום ברור. כל משתמש חדש שירצה חונך יבקש שם, ומי שירצה לעזור פשוט מאוד יוסיף את שמו ליד.

לדעתי השיטה היום, של פניה לחונך כלשהו ממאגר של חונכים לא טובה, מה גם שבד"כ משתמשים חדשים לא אוהבים להתבלט אלא אוהבים שניגשים לעזור להם. aviram83

תודה אבירם על הערתך. כהתחלה, אפשר להוסיף לחממה, לצד האפשרות של פנייה ישירה לחונך, מקום לכתוב בקשת חניכה. זה יכול להיות בדף השיחה, אך לדעתי זה צריך להיעשות בדף הראשי של החממה (בדומה לסדנה לגרפיקה שם הבקשות עצמן בדף הסדנה) ובראשו כשרשימת החונכים נמצאת בסוף. • רוליג שיחה • אמצו חתול 02:45, 18 באוגוסט 2011 (IDT)
אחרי חודשיים ללא התנגדות, יישמתי את הצעתי. אשמח להערות/שיפורים • רוליג שיחה • אמצו חתול 21:25, 13 באוקטובר 2011 (IST)
רוליג, לא ראיתי את השיחה הזאת, אני אישית לא מתאים לי שיפנו אלי בדף של החממה. יש לי מעל 5,000 דפים במעקב, ופניה בדף שה, יכולה ללכת לאיבוד. אני מעדיפה שיפנו אלי בדף שיחתי, כך זה מבטיח שאראה את הפניה. אולי צריך לשנות את הנוסח בדף החממה שיעודד אנשים לפנות. אני אישית ניסיתי לכתוב את הזמנתי בצורה המעודדת ביותר, כדי שהחדשים לא ירתעו לפנות אלי, ובהחלט יש פניות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:29, 13 באוקטובר 2011 (IST)
למרות אלפי הדפים שיש לך במעקב, לקח לך פחות מחמש דקות לשים לב שיש שינוי בדף החממה. אני מוכן להתערב איתך שאת תשיגי אותי ברוב הפניות שייכתבו כאן. נראה לי שחשוב שנשאיר גם את החלופה הזו כי לא לכולם נוח לבחור חונך. חלק מעדיפים שיבחרו בהם. אם אין התנגדות, הייתי מציע שננסה ונראה איך זה עובד. • רוליג שיחה • אמצו חתול 21:34, 13 באוקטובר 2011 (IST)
אגב, הצעתי גם הצעה מעניינת בשיחת תבנית:ברוך בואך שאשמח אם תתייחסי אליה• רוליג שיחה • אמצו חתול 21:35, 13 באוקטובר 2011 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: מקרי לחלוטין, כי במקרה בדיוק נכנסתי לדף שינויים אחרונים. אבל אין לי התנגדות שישאירו בקשה כאן. אני מקווה שהיא לא תהיה אישית, אלא כללית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:37, 13 באוקטובר 2011 (IST)

שאלה טכנית[עריכת קוד מקור]

האם כשאני מתרגם ערך מויקיפדיה האנגלית,(ערך שנמצא בקטגורית : לטיפול דחוף בשינויים האחרונים) יש צורך לציין משהו מיוחד בערך המתורגם,והאם המקורות שאני מביא בשפה האנגלית צריכות להיות מסומנות בצורה כלשהיא בנוסף ? --84.110.252.149 13:21, 15 בספטמבר 2013 (IDT)

הי אלמונימי.
דף השיחה של החממה מטרתו לדון באופן עבודת החממה ולא להעלות שאלות לויקיפדים. לשם כך קיים ויקיפדיה:דלפק ייעוץ ועוד דפי יעוץ שונים.
החממה נועדה בעיקר כדי לאפשר לך למצוא חונך. לשם כך, קודם כל הירשם לוויקיפדיה (ראה ויקיפדיה:למה ליצור חשבון? ואחר כך פנה לאחד מאיתנו בדף שיחתו. נשמח לעזור. • רוליג שיחה אמצו חתול 18:37, 15 בספטמבר 2013 (IDT)

מי כתב אחרון - בקשה מבעלי ידע טכני!!![עריכת קוד מקור]

אפשר להכניס לדף כיתוב של מי כתב אחרון בדף כמו שמופיע בחלק מדפי השיחה של המשתמשים? אפשר גם להוסיף קישורים קטנים לדף השיחה שלו ולתרומות האחרונות? זה מאד יקל על מענה לפונים שלא תמיד יודעים לחתום כראוי. • רוליג שיחה אמצו חתול 18:56, 11 בינואר 2014 (IST)

בוצע בוצע, הוספתי בסוף המסגרת "לכותבים חדשים". מקווה שזה מה שהתכוונת. שבוע טוב, ‏Guycn2 - שיחה 19:22, 11 בינואר 2014 (IST)
בדיוק! תודה רבה! • רוליג שיחה אמצו חתול 19:43, 11 בינואר 2014 (IST)

התלבטות לגבי לקיחת חונך[עריכת קוד מקור]

--אבי יניב - שיחה 06:26, 12 במרץ 2014 (IST)