שיחת משתמש:אלגוריתמיקאי/בירורים 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

חסימת אלגוריתמיקאי[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול להסביר לי על מה נחסם אלגוריתמיקאי?
אני רואה שנוצר פה ויכוח מיותר לחלוטין על הפסקה:

"אתה מצליח לשעשעש אותי כל פעם מחדש. תודה! ואני אתפלל למענך הערב לפני השינה ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:04, 4 ביולי 2008 (IDT)"

שאלגוריתמאי הסיר מדף השיחה, ושמשום מה לכמה מהמפעילים חשוב מאוד שהדברים לא יוסרו. אני מבחינתי לא הייתי טורח להסיר את הדברים, אבל בוודאי לא טורח להשאיר אותם. יש נורמה שאסור להסיר אזהרות. אבל לא הודעות על תפילות למען בעל הדף!

הקיצור, יש פה עימות מלאכותי ומיותר, שאני אל מבין בשביל מה היה צריך להיגרר אליו, ואני מציע לסיימו לאלתר. emanשיחה 01:19, 4 ביולי 2008 (IDT)

נחסם לשעתיים כי התחיל להגזים. שנילישיחה 01:22, 4 ביולי 2008 (IDT)
א. לא זכור לי שראיתי סעיף על חסימה על "התחלת הגזמה". הנוסח המעורפל רק מעורר את חשדי שאין עילה אמיתית לחסימה.
ב. אני חושש שהוא ממש לא היחידי ש"התחיל להגזים". גם אורי, פוקסי, סקרלט, וגם אתה בחסימתך "התחלתם להגזים". emanשיחה 01:24, 4 ביולי 2008 (IDT)
בקיצער, שנילי, תיטיב לעשות אם תשחרר אותו ותסגור את הסיפור. ברי"אשיחה • א' בתמוז ה'תשס"ח • 01:26, 4 ביולי 2008 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: ::::בחייך, אתה מבין למה הכוונה, וגם רשמתי בהסבר לחסימה. הוא עבר על כללי ההתנהגות המקובלים, אסר על משתמש לכתוב בדף השיחה שלו וכשהעירו לו על כך כינה אותו "אטום". שירגע. שנילישיחה 01:27, 4 ביולי 2008 (IDT)

נדמה לי שזו פעם ראשונה שנפתח דיון בבירורים על חסימה בת שעתיים. לנוכח מצב עניינים מיוחד זה, אני מציע לקיים את הדיון במהירות שיא, כך שנוכל להגיע לשלב הסיכומים תוך 3 שעות מקסימום. מגיסטרשיחה 01:41, 4 ביולי 2008 (IDT)
אז כדאי להאריך את החסימה שיהיה בשר לדיון. סקרלטשיחה 01:44, 4 ביולי 2008 (IDT)
מעבר לדברים הנכוחים, ואף המשעשעים, שיש בהם מידה לא מבוטלת של צדק, עדיין יש טעם רב בדיון הזה, שכן החסימה היא חלק מרצף ארועים בו מעורבים הגורמים הללו, שאני חושש שאם לא תטופל, תוביל למהמשך ההתדרדרות. emanשיחה 01:47, 4 ביולי 2008 (IDT)
שנילי, אני חוששת שהבעיה היא לא החסימה אלא כל ההתנהלות שהובילה בסופו של דבר לחסימה. השיחזורים הללו ואז ההגנה על דף שיחתו היו מוגזמים אף הם ועוד על פסקה שלא באמת היה חשוב להחזירה. כך שכל ההתנהלות הייתה בבחינת לשים מכשול בפני עיוור. חבל, למה היה צריך להגיע לזה במקום לנסות להסביר לאלוגריתמיקאי בצורה מתונה על אופן ההתנהלות פה? כן, מוכרת לי עקשנותו שהובילה בעבר לאזהרה על ידי, זה לא אומר שאי אפשר לנסות לדבר איתו. כך שזו חסימה שבהחלט היה ניתן למנוע עם קצת סבלנות שבצער, לא הופגנה פה. סבלנות שהייתה חוסכת את כל האמירות המיותרות של האלוגריתמיקאי ואת הבירורים. דורית 01:47, 4 ביולי 2008 (IDT)
ניסינו להסביר לו. זה פשוט לא עובד עליו. Poxsi - שיחה - בואו להרים בירה! 01:50, 4 ביולי 2008 (IDT)
למען שלום הבית, ומתוך הבנה שמדובר בחסימה שהיא בעיקרה סמלית, אפשר לסיים בפשרה ידידותית שבמסגרתה יוכרז על קיצור החסימה משעתיים לשעה ורבע, ונסגור עניין? יש מתנגדים? מגיסטרשיחה 01:55, 4 ביולי 2008 (IDT)
אני מתנגדת לקיצור החסימה. אלג' מדבר בגסות, ודורש מאחרים דברים שהוא מרשה לעצמו. חסימה של שעתיים היא מקלה ביותר בהתחשב בכל מה שקורה איתו כבר זמן רב. הוא כינה את אורי מטריד ואת פוקסי "הבן של המטריד". אנשים נחסמים לחודש ויותר על דברים שהוא לא נחסם בגינם כלל. סקרלטשיחה 01:56, 4 ביולי 2008 (IDT)
טוב, אז תמשיכו את הדיון, או שתעצרו את הדיון, התוצאה תהייה זהה בכל מקרה. לילה טוב. מגיסטרשיחה 01:59, 4 ביולי 2008 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני בוודאי שלא אתנגד (צריך לזכור רק להסיר את ההגנה מהדף על מנת שהפרשה תהיה לחלוטין מאחורינו). תודה. emanשיחה 02:01, 4 ביולי 2008 (IDT)

תודה למשתמשים שניסו להתערב לטובתי. אני כמובן רואה את הפרשה בחומרה רבה ואבקש כי המעורבים יקבלו את המגיע להם. ספגתי השמצות וסילופים וגולת הכותרת היא שנילי שהאשים אותי בעבירה פלילית. אלגוריתמיקאי - שיחה 02:52, 4 ביולי 2008 (IDT)

תרגיע. סה"כ תבנית האזהרה הסטנדרטית. אולי זה היה מוגזם לשים אותה, אבל גם לא צריך לחפור יותר מידי במה שכתוב שם. emanשיחה 03:00, 4 ביולי 2008 (IDT)
בכל זאת כתוב "מעשיך מהווים עבירה פלילית. עליך לדעת כי נשקול פנייה לרשויות החוק אם ההשחתה תימשך." אי אפשר להתייחס לזה בשויון נפש. אלגוריתמיקאי - שיחה 03:02, 4 ביולי 2008 (IDT)
כמו שכתבתי, אתה סתם "חופר". זו תבנית:נחסמת הסטנדרטית, ושנילי שם אותה בשביל לומר לך שנחסמת. אין שום משמעות מעבר לזה, שנילי לא התכוון לשום משמעות מעבר לזה (ללומר לך שנחסמת) ואל תנסה למצוא בזה משמעות מעבר לזה. זה מיותר, וזה לא לוקח אותנו למקום טוב. emanשיחה 03:14, 4 ביולי 2008 (IDT)

כמה שאלות פשוטות:

  1. האם יש איסור על מחיקת דברים (שאינם אזהרות) מדף השיחה? האם יש נורמה כזו?
  2. האם זה סביר שמשתמש יכתוב שוב ושוב בדף השיחה של משתמש אחר למרות שהתבקש לא לעשות כן? גם כשמדובר בשחזור סדרתי? האם אין זו הפרה של כללי התנהגות?
  3. האם אפשר לדרוש ממשתמש שיתחייב לא לבקש חסימה במשך חדשיים?
  4. האם הכינוי "מטריד" הוא כ"כ נורא? ועוד למשתמש הגאה בפה המלוכלך שלו כמו משתמש:Ori? (אני עצמי כוניתי כך על ידי משתמש: Uri R
  5. האם אפשר להעלות טענה כי משתמש "מדבר בגסות" רק לאחר החסימה ובלי שהנושא עלה קודם לכן? האם סביר לחסום משתמש ותיק ללא אזהרה?
  6. האם אפשר לבקש בדף השיחה כי משתמשים מסוימים לא יכתבו בו? מה לגבי משתמשים המבקשים כי לא ישאירו להם הודעות בשבת?
  7. האם זה סביר שתבנית החסימה מכילה טענה כי הנחסם "עבר עבירה פלילית"?
  8. נטען על ידי שנילי כי כיניתי משתמש מסוים "אטום". לא אמרתי זאת ישירות (רק אמרתי כי לאלה שאינם מבינים רמזים (אטומים) צריך לאסור במפורש את הכתיבה). האם טענתו סבירה? אלגוריתמיקאי - שיחה 04:05, 4 ביולי 2008 (IDT)

כמה תשובות פשוטות:

  1. אין איסור שכזה, בהחלט קיימת נורמה שכזו, גם אם לא הכל מקפידים עליה במידה שווה.
  2. חוסר הסבירות הוא בבקשה ממשתמש ספציפי שלא לכתוב בדף של משתמש אחר. ההתעקשות על הכתיבה על אף בקשה שכזו איננה חיונית או מנומסת, אלא אם מדובר על פנייה עניינית, שכן דפי השיחה נועדו לתקשורת. בהחלט לא מדובר על הפרה של כללי ההתנהגות.
  3. אפשר לדרוש כמו שאפשר לדרוש כל דבר אחר במשא ומתן שמטרתו להביא קצת שקט לכולם. אין כללים המפרטים מה אפשר ומה אי אפשר לדרוש והכל שאלה של הקשר ותמורה למילוי הדרישה. במקרה זה זו נראית לי בקשה הגיונית.
  4. מכיוון ששמי שורבב לשאלה זו לא אגיב עליה.
  5. לא תקין לפי הנוהל לחסום ללא אזהרה. יחד עם זאת במקרה הספציפי היו כבר כמה וכמה הזהרות, מפורשות ושאינן מפורשות בדף השיחה, והחסימה הייתה לשעתיים בלבד. הטענה כי לא היו אזהרות בעבר אינה מדוייקת. שוב - לא תקין.
  6. לטעמי, כאמור, זו בקשה שאינה לגיטימית כלל וכלל. האנלוגיה לאי כתיבת הודעות בשבת אינה מוצלחת: (1) מי שמבקש שלא יכתבו לו בשבת מפנה את הבקשה לכלל המשתמשים, השני מפנה אותה למשתמש ספציפי; (2) הראשון מבקש להתחשב באמונתו הדתית ולא לכתוב לו בתקופת זמן מוגבלת. קשר ענייני יכול לחכות 24 שעות. השני מטיל איסור גורף חסר גבולות שמפריע לתקשורת איתו באופן כללי; (3) האחד מבקש שיתחבו בו ובאמונתו הדתית, כלומר בו תלויה הסיבה, השני תולה את האשם בזולתו, ולו במשתמע.
  7. זו שאלה שיש להעלות בדף שיחת התבנית. אין לי תשובה מגובשת.
  8. טענתו סבירה בעיני. פלפולי הלשון לא שינו את הפוגעניות. מי שלא חפץ לפגוע לא כותב כך מלכתחילה.

אוסיף עוד דבר אחד. הבעיה האמיתית היא שחסימה שכזו לא באה כבר לפני כמה חודשים, והיו לכך עילות למכביר. משתמש שקיבל הזהרות רבות, מפורשות ושאינן מפורשות, אולם לא ננקטים נגדו צעדים מקבל את הרושם המוטעה שהתנהגותו נורמטיבית ולגיטימית. האשם אינו באלוגריתמיקאי, אלא בכך שהמסר לא הועבר לו בבירור קודם לכן. אלוגריתמיקאי הוא אדם נבון וויקיפד תורם בתחומים רבים, אבל הוא לא שחקן קבוצתי והוא בר פלוגתא אגרסיבי ותוקפני. כל שנותר לקוות הוא שכעת המסר הועבר בבהירות, ונמשיך ליהנות בדבשו ללא הצורך לסבול מעוקצו. בברכה, אורי שיחה 04:29, 4 ביולי 2008 (IDT)

הבהרות:

  1. דוגמאות למחיקות: כשאורי קרא לי מטרד (לא מטריד) הוא מחק הודעות שלי בדף השיחה שלו. סקרלט מחקה את הדיון הרלונטי מדף השיחה שלה [1]
  2. מדובר בשחזור סדרתי של משפט שניסיתי למחוק על עניין שכלל אינו נוגע למשתמש. עמדה משונה שגורסת שאי אפשר לבקש להפסיק.
  3. תמוה שאפשר לבקש מאדם למשכן את העתיד הל כ"כ קרוב (כי מי יודע מה יקרה).
  4. חבל, הייתי רוצה לראות אותך "יוצא" מהפלונטר" ומצדיק את השימוש במטרד
  5. לא ראיתי "אזהרות" מאז סיפורי יחסיות.
  6. לא הבנתי איך כתיבה בשבתפוגעת בדתיים. זה גם מפריע למי שפנוי לויקיפדיה רק בשבת.
  7. על האשמות שוא אין לך דעה מגובשת?
  8. המשפט המדויק היה "ממתי יש איסור למחוק דף שיחה? ממתי אי אפשר לבקש (ואצל אטומים במיוחד לאסור) לכתוב בדף השיחה." שם המשתמש לא הוזכר. נדמה לי שיש הסחפות גדולה בטענה כי כיניתי משתמש אטום. שוב, ידידנו משתמש:Ori קורא למשתמשים טיפש לארוחת בוקר. אלגוריתמיקאי - שיחה 06:44, 4 ביולי 2008 (IDT)
תגובתך מעידה עד כמה דברי הסיכום שלי היו נכונים. מי שלא רוצה לקבל תשובות שלא ישאל שאלות. אורי שיחה 07:52, 4 ביולי 2008 (IDT)
באופן כללי, אלגוריתמיקאי הוא אדם משכמו ומעלה, ישר כמו פלס וחכם מאוד. לגבי הדיון אני לא בקי בו צחי לרנר - שיחה 08:12, 4 ביולי 2008 (IDT)

טוב, כצפוי הדיון על החסימה בת השעתיים נכנס כבר לשעתו השמינית ואני מציע לסיימו כאן בקריאה דחופה לשחרר את אלגוריתמיקאי מחסימתו, אלא אם כן כבר שוחרר. תודה לכל המשתתפים. מגיסטרשיחה 08:26, 4 ביולי 2008 (IDT)