שיחת משתמש:אלמה מאטר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת Gilgamesh בנושא יצחק כהן
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אלמה מאטר, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,‏odedee שיחה 22:17, 5 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

תמונה:AlmaMater.JPG[עריכת קוד מקור]

בדיקה.
בדיקה.

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. העלית את התמונה הנ"ל אך נדרשת הבהרה נוספת לגבי מעמדה.

הבעיות ופתרונן:

  • לא ציינת את מקור התמונה. כדי לתקן זאת, יש לגשת לדף התמונה שהעלית ולציין את מקור התמונה בתוך תבנית הרישיון. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" ולהוסיף בדף התמונה את המקור (כתובת אינטרנט) בפרמטר "מקור". לדוגמה:
    1. אם העלית תמונה בשימוש הוגן עבור הערך "הארי פוטר" ואת התמונה לקחת מאתר חיצוני, תבנית הרישיון צריכה להיראות כך:
      {{שימוש הוגן|מקור=http://www.example.com|ערך=[[הארי פוטר]]}}.
    2. אם התמונה הועלתה תחת רישיון שימוש הוגן מסוג אחר, יש לכתוב את המקור מחוץ לתבנית. לדוגמה, אם העלאת תמונת צילום מסך של תוכנת מחשב עבור הערך בבילון, אבל לא לקחת את צילום המסך בעצמך אלא לקחת את התמונה מאתר אינטרנט כלשהו, השתמש בתבנית {{צילום מסך|[[בבילון (תוכנה)]]}} ואז יש להוסיף משפט בסגנון "התמונה נלקחה מאתר http://www.babylon.com תחת תנאי שימוש הוגן" בשורה הבאה.

למידע נוסף כיצד יש להעלות תמונות לוויקיפדיה ראו:

ניתן לגשת לדפי עזרה אלו בכל עת דרך תפריט העזרה שבתיבת הקהילה שבצד ימין של כל דף: עזרה -> תמונות וקבצים.

בהמשך לשיחה זו אני לרשותך לשם מתן מידע ועזרה. לחלופין, ניתן ואף רצוי לפנות לדלפק הייעוץ שכן שם יש סיכוי טוב יותר לקבל תשובה מהירה יותר.

בברכה,‏odedee שיחה 22:17, 5 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

בכל הכבוד, אין לטענך כל בסיס. אני צילמתי את התמונה, וגם ציינתי את זה בפירוש בכל המקומות הרלבנטיים, לפי כל הדרישות בויקיפדיה. בדוק שנית והיווכח. -- אלמה מאטר -- שיחה 23:14, 5 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

יצחק כהן[עריכת קוד מקור]

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, גילגמש שיחה 19:45, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה

גילגמש, אני לא מבין על מה אתה מדבר. יש שני אנשים בעלי חשיבות שהשם שלהם הוא יצחק כהן. האחד היה נשיא ביהמ"ש העליון ויו"ר ועדת החקירה בעניין סברה ושתילה. השני הוא ח"כ ושר לשעבר מש"ס. לפי המצב שהיה, כל מי שכתב "יצחק כהן" הגיע קודם-כל לדף של הח"כ, ובתור הפניה-משנית היה יכול לעבור משם לדף של ש"ס. אין לכך כל הצדקה. לפי ההנחיות של ויקיפדיה, ברגע שיש שני ערכים בעלי שם זהה, ושניהם נמצאים בשימוש, ושניהם חשובים, אז יש ליצור דף פירושונים, ואין להסתפק בהפנייה של אחד מהם לאחר.
זה בדיוק מה שעשיתי. את התוכן של "יצחק כהן" העברתי אל דף חדש שפתחתי בשם "יצחק כהן (שר וחבר כנסת)", ואת התוכן של הדף "יצחק כהן" הפכתי לדף פירושונים. ולא רק זה - אלא שהסברתי את הכל בדף השיחה של הערך!
ואז אתה ו-Costello באים, ובשתי דקות מבטלים את הכל, בלי שום דיון ובלי שום סיבה טובה. ובנוסף לכל, אתם גם מוחקים על הדרך את כל השיחה שהיתה בערך המקורי, שהעברתי לערך החדש שיצרתי.
לאור זאת, אבקש הסברים קצת יותר רציניים מאשר לשלוח לי את הטקסט הסטנדרטי, לפיו תוכן הערך "לא עומד בסטנדרטים" של הויקיפדיה - טענה שאין לה שום קשר לעניין, ולמה שאתה ו-costello עשיתם. בוודאי שאין מה לשלוח אותי לקרוא ערכים מומלצים, נוכח העובדה שאני כתבתי כמה מהם.
מצפה לתגובתך.
אלמה מאטר 20:18, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
שלום אלמה, ראה הסבר על אופן הפעולה הרצוי בויקיפדיה:בקשות ממפעיליםגיל כ. (שיחה) ♠ 20:36, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
פניתי גם בבקשות ממפעילים. מן הסתם, אם מישהו פונה אליי בדף השיחה שלי, אני אגיב לו גם שם. אלמה מאטר 20:51, 3 במאי 2010 (IST)תגובה

הועבר מהדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים

שלום,

הערך יצחק כהן הפנה לח"כ מש"ס ושר לעבר, ותחתיו הופיעה הפניית-משנה לנשיא ביהמ"ש לשעבר ויו"ר ועדת החקירה בעניין סברה ושתילה.

אין לכך שום הצדקה. לפי ההנחיות של ויקיפדיה, ברגע שיש שני ערכים בעלי שם זהה, ושניהם נמצאים בשימוש, ושניהם חשובים, אז יש ליצור דף פירושונים, ואין להסתפק בהפנייה של אחד מהם לאחר.

זה בדיוק מה שעשיתי. את התוכן של "יצחק כהן" העברתי אל דף חדש שפתחתי בשם "יצחק כהן (שר וחבר כנסת)", וגם העברתי לשם את כל תוכן השיחה שהיתה בערך הקודם, ואילו את התוכן של הדף "יצחק כהן" הפכתי לדף פירושונים. ולא רק זה - אלא שהסברתי את הכל בדף השיחה של הערך!

ואז גלגמש ו-Costello באו, ובשתי דקות ביטלו את הכל, בלי שום דיון ובלי שום סיבה טובה. ובנוסף לכל, הם גם מחקו בדרך את כל השיחה בין המשתתפים שהיתה בערך המקורי, שהעברתי לערך החדש שיצרתי.

בדף המשתמש שלי הופיעה הודעה לקונית על אי עמידה בטנדרטים, למרות שפעלתי לפי הנהלים, ודווקא הם ביצעו את הביטולים ללא כל הצדקה. גם בנימוקי המחיקות לא נאמר שום דבר שמצדיק אותן.

לאור זאת, אבקש לשחזר את התוכן שנמחק, בשני הערכים כאחד, וכן להחזיר לערך שנמחק את השיחה שהיתה בו בין המשתתפים.

תודה, אלמה מאטר -- שיחה 20:33, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה

  • אם רוצים להעביר שמות של ערכים יש לעשות זאת עם "העברה" בראש הדף ולא בהעתקת הטקסט.
  • כדאי לדון בדף השיחה לפני שינויים כאלו ולעשותם רק לאחר הסכמה. איתי פ.שיחה 20:31, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
כמו שאיתי אמר, בדרך שהעברת את התוכן התעלמת מההיסטוריה של הערך ובעצם העלמת את תרומותיהם של מי שערך את הערך בעבר, לפני שינוי כזה צריך לנהל דיון, הודעה בדף השיחה לא תמיד מספיקה, אם לא מגיבים יש לפנות ללוח המודעות ולהזמין אנשים לדיון. לאחר מכן יש להעביר את הערך באמצעות לשונית "העברה" שתעביר גם את ההיסטוריה של הערך ודף השיחה ואז לחזור לערך ולהפוך אותו לדף פירושונים. בהצלחה, ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 20:35, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
לגבי ההערה הראשונה של איתי - זו עדיין לא סיבה לבטל תיקון מוצדק, שתוצאתו זהה, וגם הוסבר היטב בדף השיחה של הערך. אפשר לפחות לבדוק את דף השיחה של הערך כדי להבין לפני שמבטלים.
לגבי הערתו השניה של איתי - אתה אומר שרצוי לדון בזה בדף השיחה. אבל הביטול של השינויים נעשה מבלי שהם הסתכלו בדף השיחה. אילו הם היו טורחים להסתכל, הם היו מוצאים שם את הנימוקים המלאים.
לגבי הערתו של גיל: אני מבין את הדאגה לתוכן השיחה, אבל אתם מתעלמים מהעובדה שאני דווקא העברתי גם את תוכן השיחה. מי שגרם לכך שתוכן השיחה נמחק זה המפעיל שמחק את הערך שתוכן השיחה הועבר אליו.
בכל אופן, את השינוי צריך לעשות, כי הוא פשוט נכון, אפילו אם הפרוצדורה שננקטה לא היתה באמצעות כפתור "העברה" אלא באמצעות שינוי ידני. ולכן אבקש לבטל את מחיקת הערך האחד וביטול השינוי בערך השני. צריך גם להחזיר את תוכן השיחה שנמחק כתוצאה מפעולתכם.
תודה.
אלמה מאטר -- שיחה 20:33, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
הבעיה לא בהעברת תוכן הערך אלא בהעברת היסטוריית הגירסאות. גם לדעתי הערך צריך לעבור אך שינוי כזה מצריך דיון, אני אפנה אל הדיון מלוח המודעות, במידה ולא תהיה התנגדות בימים הקרובים אבצע את ההעברה בצורה המקובלת. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 20:47, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
תודה גיל. ואני מזכיר שצריך גם להציל את השיחה שהועברה ואחר-כך נמחקה בשל מחיקת הערך. ::אלמה מאטר -- שיחה 20:55, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
השיחה כבר חזרה למקומה, רק נעלמה ההודעה שלך על העברת הערך, שעדיין נמצאת בגרסאות הקודמות של דף השיחה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 20:52, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה
תודה. הבעתי גם את דעתי בלוח המודעות. -- אלמה מאטר -- 21:03, 3 במאי 2010 (IDT)תגובה

שלום, שוב התנצלותי על התגובה המאוחרת. היתי בחול עד יום ראשון ולא יכולתי לענות. ראיתי שפנית גם בדף שיחתי והשבתי לך שם. אני גם רואה שהעניין הוסבר לך על ידי איתי. אם בכל זאת נותרו לך שאלות אשמח לסייע לך. גילגמש שיחה 13:58, 10 במאי 2010 (IDT)תגובה