שיחת משתמש:דוד1/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

היי דוד!

ברוך הבא!!!! וטוב שהצטרפת. בקרוב אנחנו מקווים לממשק עברי כמעט מלא, וביינתיים - אפשר להתחיל לתרגם, או לכתוב מאמרים ובכך ממש להניח את היסודות הראשונים של הויקיפדיה העברית.

אני אישית ממליץ לתרגם מאמרים מרכזיים ומוצלחים מהאתר האנגלי - כיוון שאם נעשתה מרבית העבודה - חבל לעשות זאת פעמיים, אולם יש נושאים רבים ישראליים, ויהודיים שאפשר לכלול אצלנו וודאי יזכו לתרגום מכאן לאתר האנגלי אחרי שיכתבו.

בהצלחה!!

-- Aarrrggghhh 07:26 12 Jul 2003 (UTC)


שלום דוד! בעקרון מי שעומד מאחורי האתר זה ג'ימי ווילס, יזם אמריקאי שהחליט שהוא רוצה ליצור אנציקלופדיה בסגנון הקוד הפתוח (כתחביב). מאז ינואר 2001 הגרסה האנגלית גדלה לבערך 140,000 מאמרים ולדעתי נהייתה מקור לא רע לאינפורמציה כללית. עכשיו, יש המון גרסאות של האנציקלופדיה בשפות אחרות (לאו דוקא מתורגמות מאנגלית) שהגדולה מהן זאת ויקפדיה בגרמנית (יותר מ 20,000 מאמרים) וגם הצרפתית והפולנית די גדולות (יותר מ10,000).

הגרסא בעברית וערבית כבר היו קיימות יותר משנה אני חושב, אבל עם גרסאות ישנות של תוכנת האתר שלא תמכו (בכלל) בעברית וכתיבה מימין לשמאל. בתחילת יולי אחד מהמתכנתים בשם בריון ויבר החליט לעבוד על התמיכה בbidi (ימין לשמאל) והנה אנחנו כאן. אארגג פחות או יותר תרגם 90% מתוכנת האתר לעברית באופן גס (סיפור של כמה שעות, אני מניח) ואני עשיתי כל מיני שינויים נוספים קטנים ויש עדיין עוד (הרבה) מוזריות שצריך לעבוד עליהם באספקט הזה.

לגבי תוכן, אני מציע שכרגע תעבוד על הנושאים שאתה הכי מבין בהם. כלומר, אני חושב שעדיף שנתרגם מאמרים שעליהם יש לנו יתרון בטרמינולוגיה (מה שנקרא "יעוץ לשוני"). גם לי אין ממש זמן (לימודים) אז לא נראה לי שאני אתחיל לכתוב מאמרים בקרוב, אולי אני אכתוב כמה דפי עזרה שיהיה לתורמים אחרים מאיפה להתחיל..

-- Rotem Dan 15:03 12 יול 2003 (UTC)


היי דוד.

אני דווקא חושב ששם המשתמש בעברית הוא מצויין. לצערי אארררגגג לא ממש עובד :-).

שני דברים מרכזיים שצריך לעשות לדעתי הם: א. לגשת לדף ברוכים הבאים, ולתרגם את הדפים המקבילים מה-wiki האנגלי. אלה בעיקר דפי עזרה למתחילים שיאפשרו להם להתחיל לעבוד ולערוך תוכן באתר.

ב. לתרגם את כל מאמרי הנושא המרכזיים (אלה שרותם בנה להם link בדף הפתיחה של הויקי שלנו מאנגלית לעברית. זה יתן בסיס תוכן כלשהו ממנו נוכל להתחיל לעבוד ולהרחיב.


שתי המטלות הללו ענקיות, אבל מספיק לעשות לינק פה ולינק שם, כלומר אפשר להתקדם בביסים קטנים :-) (חוצמזה לעבוד 11 שעות ביום זה ממש לא בריא :-) ).

אהה!!! וג. צריך להביא עוד אנשים רציניים ולבנות פה בסיס משתמשים שיבטיח שהתוכן יצמח בצורה עקבית ושלא יוונדלזו את האתר.

שמחים שאתה כאן איתנו, -- Aarrrggghhh


שלום דוד! אני רואה שאתה עובד על ויקיפדיה:איך לערוך דף בארגז חול שלך. אתה יכול בבקשה רק לשים את הקוד ויקי מימין בטבלה ואת איך שהוא נראה משמאל? זה יהיה הרבה יותר הגיוני להראות את זה ככה בעברית. בכל מקרה, עבודה טובה, אני גם אעבור על זה אחר כך. -- רותם דן 20:57 13 יול 2003 (UTC)


העתקתי את עזרת העריכה בארגז החול שלך לויקיפדיה:איך לערוך דף. והוספתי הודעת בקשה לעזרה להמשך התרגום. אז עריכות נוספו יעשו שם ד"א: Definition list = רשימת הגדרות. --רותם דן 07:58 16 יולי 2003 (UTC)


שלום דוד!

1. הסיבה העיקרית לפעילות הגדולה היא המאמר הזה שפורסם אתמול בynet.

2. לעריכת קובץ השפה פשוט ערוך דף זה במטא ויקיפדיה. אבל שים לב שזאת אומנות שלמה לערוך אותו. (במילים אחרות, זה כל כך מעצבן ומרגיז שאני שמח שנפטרתי מהעיסוק האינסופי בלפתור בו את כל הבאגים), אני אסביר למה זה כל כך "מרגיז":

  • הקובץ מכיל קוד PHP, במקרה ושכחת פסיק או גרשיים איפשהו, כל הויקי לא יעבוד ותהיה הודעת שגיאה.
  • PHP מבוסס על תחביר אנגלי, אבל הממשק בעברית. כלומר, צריך לכתוב במחרוזות מימין לשמאל אבל הקוד נקרא משמאל לימין..
  • שילוב של עברית ואנגלית או סימנים מיוחדים זה פשוט סיוט, אם תסתכל טוב אז תראה שהרבה מההודעות רשומות בצורה מוזרה, הפוכה, או פשוט לא נכונה. זה בכוונה ורק ככה זה עובד, לקח לי בערך שבוע להבין איך התוכנה קוראת מחרוזות שיש בהן שילוב של עברית ואנגלית: במידה והיא נתקלת באות עברית אז היא הולכת מימין לשמאל, אבל אם יש סימן (אפילו אחד!) באנגלית או סימן מיוחד אז היא הולכת מהנקודה השמאלית ביותר שלא כתובה בעברית ימינה (אם זה נשמע מסובך אז זה באמת בגלל שזה די מסובך, גם אני לא ממש מבין עדיין בדיוק איך זה עובד..)

אני מציע שתבחן את הקובץ ותיתן לי רשימה של שינויים..

ביקשתי גם ברשימת התפוצה הטכנית היום לעדכן את קובץ השפה אחרי שתוקן הבאג עם הנוסחאות המתמטיות ההפוכות, נראה אם משהו יעשה עם זה משהו..

3. אני אסתכל בימים הקרובים..

4. זאת כרגע דרך התקשורת הסטנדרטית, בכלל אני חושב שכל האתר הזה (בכל השפות) זקוק למודרניזציה נואשות. (קלות השימוש, גרפית, אסטתית וכו.) אני עובד עכשיו על פיתוח הגירסה הבאה של הממשק (מס. 4) שתעבוד כמו בלוג או אתר קהילתי מודרני, ראה את הדמו הזה שעליו עבדתי בימים האחרונים.

--רותם דן 20:27 24 יולי 2003 (UTC)


שלום דוד1,

הוסף אתה את הקטע שברצונך להוסיף, הרי אתה טרחת על תרגומו. דוד שי


היי דוד, אני לא נכנסתי הרבה לאתר לאחרונה, אבל בכל זאת אני עוקב אחרי ההתפתחויות.. למשל נושא הפרת זכויות היוצרים המסיבית מאתרי מט"ח וכו. אני לא קיבלתי ממך הודעה שעליה לא עניתי (על האחרונה ב-24 ביולי כתבתי לך לעיל) ואם כן אז שלח אותה שוב.. לגבי שיפור המראה/TOC/עריכת תת-נושאים, זה שדרוג קטן לתוכנה שנתון לשיקול המפתחים ויתבצע בכל השפות ברגע שיוחלט שהוא מוכן. (אני חושב)

אני מציע שתירשם ברשימות התפוצה (http://www.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Mailing_lists ) ותדסקס שם את הנושאים עם האנשים ש"אמורים" לטפל בהם (תזכור רק שכולם עושים זאת בהתנדבות). אני כבר ניסיתי ונתקלתי בחוסר שיתוף פעולה אפילו שביקשתי כבר פעמיים לעדכן את קובץ השפה (שבגירסתו האחרונה תוקנה הבעיה המעצבנת עם הנוסחאות המתמטיות ההפוכות).

כללית, אין לי עניין מיוחד בביצוע פעולות אדמיניסטרטיביות באתר (מחיקות, חסימות משתמשים וכו.), אני מעדיף להתמקד בכתיבת מאמרים מפורטים על נושאים שעליהם אני לומד (ויהיו הרבה בשנים הקרובות). תנסה אולי אתה לפנות לhttp://meta.wikipedia.org/wiki/user:Brion_VIBBER (אני חושב שהוא כבר חזר אתמול) ולבקש שיתן הרשאת מפעיל למשתמש:דוד1, משתמש:Lev Polvoi, משתמש:Costello, משתמש:דוד שי (הוסף שמות נוספים כאן, צריך כמה שיותר..) וגם שיעדכן את קובץ השפה (LanguageHe.php) מהמטא.

--רותם דן 09:30 2 אוג' 2003 (UTC)


כמו שהבטחתי, האתר של ההיסטוריה של המתמטיקה חזר לחיים ביום שני, כשהטכנאי חזר מחופשת סוף השבוע וטיפל בתקלה.

דוד שי

דוד לא שמתי לב שהבטחת משהו (תבדוק כי אני לא קיבלתי כלום).
בכל מקרה תודה על הסיוע -- דוד1 22:18 5 אוג' 2003 (UTC)

תודה על הברוך הבא. הנני מקוה שאצליח לכתוב דברים הגונים. עזרא ואקס 02:53, 13 אוג' 2003 (UTC)


דוד:

לא הבנתי כל כך את העריכה החדשה אבל אני מרוצה ואין לי בעייה. אלון שכטר


שלום לך, דוד.

בעניין הערכים במוסיקה קלאסית - מלחינים.
אני מכין באלה הימים את התשתית בטרם אחבר את הערכים במלואם.
דומני כי ויקיפדיה עדיין בתחילת דרכה ואין כל צורך לקשר ל WIKIPEDIA . מה גם שנתקלתי בשגיאות רבות שם במגוון רחב של ערכים.
אני גם לא דוגל בקישורים לאתרים אחרים לשם קבלת אינפורמציה.
מטרת ויקיפדיה היא ליצור את התוכן במאגר יחיד, כך בכל זאת הנני סבור.
תודה לך, בידידות, בן הטבע


אכן, זו צרה לא קטנה לתקשר זה עם זה באופן שכזה. אינני מבין מדוע אין כאן פורום PHPBB למשל.
קיבלתי את הערתך לגבי שם הנושא בפתיחת המאמר. לתומי סברתי שאין צורך בכך. אולם אם אלה הכללים כי אז בהחלט אכבדם.
לעניין הקישורים באנגלית >>> אני שב ואומר: ויקיפדיה בראשית דרכה ויש לבנותה ללא כל קישורים חיצוניים לערכים שונים ברשת. עלינו לחבר את הערכים ועדיף כמובן שלא לתרגמם. אני מניח כי אינך מצפה כי כבר עתה כל עם ישראל נוהר לפה כדי לחפש ולמצוא מידע בויקיפדיה. זמן לא קצר יחלוף עד אשר נגיע לרגע המיוחל הזה.
לעניין המלחינים, ובכן, הכנתי השבת את התשתית ומעתה יש לחבר את הערכים עצמם. מובן שבעתיד יתווספו שמות מלחינים אחרים לויקיפדיה, אולם לא בקטגוריה של מפורסמים. התלבטתי אם להכניס את שופן ושומאן לרשימה ועדיין הם אינם מצויים בה. ככל הנראה הם ימצאו דרכם לשם.
בכוונתי לחבר ערכים על אודות מלחינים, חוקרי טבע ומגלי ארצות. כמו כן אחבר ערכים בכל הקשור לעולם הטבע. ישנה כאן עבודה רבה שתימשך לאורך זמן רב.
בן הטבע4 אוקטובר 2003


דוד1, אני מגבה את ויקיפדיה באקסס לשאלתך בעניין. אין שום צורך בידע מוקדם. בן הטבע 06:07, 1 נוב' 2003 (UTC)

יכול "לתת לי רמז" מה אני עושה לצורך הגיבוי (ננחי שעם אקסס אסתדר איכשהו) ^^ דוד1 13:08, 1 נוב' 2003 (UTC)
הכיצד לגבות?

אפשרות אחת והפשוטה ביותר היא לבצע שמירת הדף של הערך.

אפשרות שניה היא להעתיק את תוכן הערך בגרסתו למשתמש למסד נתונים.

אפשרות שלישית היא להעתיק את מסד הנתונים עצמו, במקרה הזה MYSQL ולדבר הזה יתרון וחיסרון. היתרון הוא שיש לך העתק מושלם של מסד הנתונים המקורי והחיסרון הוא שמסד הנתונים של MYSQL אינו ידידותי למשתמש.

הכיצד אני מגבה?

אני מעתיק את תוכן הערך בצורת הקדם שלו (עם [[ וכל אלה) לאקסס. הכנתי לי אתר ברשת הביתית הפועל עם ASP ובא לציון גואל. דרך מעט ארוכה יותר אבל עם שליטה אדירה ויכולת להעלות לאינטרנט אתר מראה לויקיפדיה בתוך דקות (כי ויקיפדיה עדיין קטנה) במקרה של תקלה חמורה עם אישור הפניה של הסאב דומיין בעברית של WIKIPEDIA. בן הטבע 13:59, 1 נוב' 2003 (UTC)


תוכנית מחשב
"זרוק מבט" בבקשה, בתוספת שהכנסתי. ^^ דוד1 07:48, 14 נוב' 2003 (UTC)


מדוע הקישור שהוספת באנרי בקארל ל"פרס נובל לפיסיקה"? קיים כבר בתחילת הערך קישור לפרס נובל ולא נראה לי סביר לפתוח ערך יותר ספציפי מזה. אביהו 09:58, 21 נוב' 2003 (UTC)

שאלה טובה. ראיתי (וכרגע אני לא מוצא), שמישהו רצה לערוך / לנהל רשימה כזו של זוכי פרס נובל בפיסיקה.
חוצמזה, זה רק "פתח" לערך כזה, ולא בטוח שיתמלא; וחוצמזה, אתה יכול לבטל אותו הכל כאן חופשי
וברצינות תרגיש נוח לעשות מה שבא לך (בגבולות הטעם הטוב) :)
ואם כבר כתבת לי אני חייב לציין כי אני נהנה לקרא את הערכים שאתה עורך - כל הכבוד (אם יורשה לי) ^^ דוד1 10:22, 21 נוב' 2003 (UTC)

שים לב לשינוי במיקום של המפה בתורכיה, זה מה שהתכוונת? אם לא - תסביר איך אתה רוצה שהעמוד יראה ואני אנסה לעצב אותו. Costello 18:33, 22 נוב' 2003 (UTC)

תודה, פתרת את החידה. ^^ דוד1 20:56, 22 נוב' 2003 (UTC)

יש כמה וכמה נושאים עליהם הייתי רוצה לדבר איתך עליהם בקשר לויקפידיה האם יש דרך פחות מסורבלת בה נוכל לדבר למשל icq או אימייל? . 01:54, 3 דצמ' 2003 . . YMIBleeding

אני כאן עכשיו.....
גם אני אבל הולך עוד 5 דק' לשעה - ואח"כ ICQ=13288162??? ^^ דוד1 16:52, 3 דצמ' 2003 (UTC)

דוד1, האם תוכל להסביר מדוע מחקת חצי מהערך ויקיפדיה:טיפול בהשחתה שבניתי בעמל רב? דוד שי 20:20, 7 דצמ' 2003 (UTC)

דוד שי יקר, אני לא מחקתי 1/2 מהערך, קצת תיקנתי ושיפרתי?
במאמרים בכלל ובפרט באלה שאתה עורך, אני לא אתקן משהו משמעותי ללא התיעצות איתך.
עכשיו כשבדקתי, מתברר לי כי אכן חלק נמחק בטעות, שכבר תיקנתי - SORRY ^^ דוד1 22:02, 7 דצמ' 2003 (UTC)

בנוגע למפה בערך הולנד (וקודם כל תודה על התוספת) -

  1. מהיכן היא? (היא לא מופיעה בערך האנגלי או בערך אודות הגיאוגרפיה של הולנד)
  2. ברזולוציות גבוהות (19" בפונט קטן) שתי המפות נצמדות זו לזו ויוצרות עיצוב לא נעים לעין, גם כשאני מקטין את החלון המצב נותר כפי שהוא. יש לך התנגדות שהמפה שהוספת תהיה במרכז בסוף הפסקה אודות הגאוגרפיה של הולנד?

Costello 20:20, 8 דצמ' 2003 (UTC)

  1. התמונה מאתר הCIA http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/countrylisting.html.
  2. תמקם כרצונך - אין לי בעיה עם זה (ואם כן אזיז) ^^ דוד1 21:00, 8 דצמ' 2003 (UTC)

דוד הנכבד! ההסבר על הדבקת תמונה מאד קשה להבנה ! אולי תוכל לפשט את ההסבר תודה לירז!

לירז, זה מה שאני יכול לעשות במסגרת התכתבות. עלה מולי ב-ICQ (13288162 או אולי במסנג'ר ואוכל להדריך אותך אינטראקטיבית. ^^ דוד1 16:27, 10 דצמ' 2003 (UTC)
דוד ! תודה על הנסיון לעזור אבל הדרך שציינת להגיע אליך לא ברורה מבחינת המושגים!(לצערי) אולי תנסה בכל זאת להסביר עם הקליקים על התמונה מחדש או לתת אי.מייל שלך כדי שאתה תדביק את התמונות אם זו לא טרחה מצדך תודה לירז! האי מייל שלי:rliraz@walla.co.il
לא זוכר כבר על איזה מאמר ותמונות אתה מדבר. אשלח לך MAIL. אם תיכנס עם שם משתמש תוכל לשלוח לי MAIL כשתהיה בדף שלי תופיע לשונית מימין עם כיתוב" "שלח דואר-אלקטרוני למשתמש זה". ואחרון חביב, כאן נוהגים לתקשר דרך דף השיחה (דף זה) ולא דקך הדף הראשי של המשתמש. ^^ דוד1 17:03, 10 דצמ' 2003 (UTC)

כנס שניה למיתולוגיה יוונית תראה אם אתה יכול לסווג שם כמה שמות שאין לי מושג מהם, תודה YMIBleeding 21:17, 11 דצמ' 2003 (UTC)

מצטער, אין לי שום מושג בשטח הזה. ^^ דוד1 21:20, 11 דצמ' 2003 (UTC)

דודי הצל את ערך סשה ארגוב! אנא ממך! לא יכול לשנות לאלכסנדר מאלכנדר (זה ניראה כמו בעג) וכן התצלום נתקע ואי אפשר להזיז את הטקסט לאמצע! המלחין הגדול הזה ראוי שנתאמץ למענו! שלך לירז!


אנא התייחס לשאלתי בשיחה:שוק העבודה - מונחים

אלון

דוד1,

שינית בהתאם להערתך. אם אתה מתכוון להמשיך ולהתחכם, הרגש חופשי, אך אל תשאיר כל מני הגדרות תמוהות בויקיפדיה :^|

אלון 23:08, 14 דצמ' 2003 (UTC)

לילה טוב (השרתי לך דברי סיכום להיום). אל תשכח לנסות ולפרסם את המונחונים, מתישהו. אלון 23:41, 14 דצמ' 2003 (UTC)