שיחת משתמש:Aharon17/ארגז חול

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הר סמורו 1985

סמורו, הוא ההר הגבוה ביותר באי ג'אווה ואחד מהרי הגעש הפעילים ביותר. מורדות ההר, המצוי במזרח האי, ומהווה חלק מהרי ברומו, תלולים. מעל חופים מישוריים של ג'אווה המזרחית. הסיפור ההיסטורי של התפרצות הר הגעש סמורו הוא מורחב להר פעילות געשית עניפה. מאז שנת 1818 תועדו בהר 55 התפרצויות, כאשר כתוצאה מעשר מהן אף היו הרוגים. מאז שנת 1967 נמצא ההר במצב של התפרצות כמעט רציפה. , 55התפרצויות צולמו (10 נבעו בגורליות) אשר הכילו זרימת לבה. התפרצות חומר נפץ שקול אשר צולם. סומרו נמצאת במצב רצוף של התרפצויות מ1967 עד היום. היום התפרצויות קטנות קורות כל 10 דקות.

ההר מהווה אתר טיפוס פופולרי, יחד עם זאת הטיפוס על ההר מסוכן. בשנת 1969 נפטר סו הוק ג'י, פוליטיקאי אינדוניזאיף משאיפת גז רעיל כאשר טיפס על ההר.

סומורו מטופס באופן קבוע על ידי מטיילים לרוב מתחילים מהכפר של רנו פאני לכיוון צפון.

מיטולוגיה מיתולוגיה[עריכת קוד מקור]

על פי המיתולוגיה המקומית, ההר הגיע לאידונזיה מהודו. אגדה שהועלתה על הכתב במאה ה-16 מציינת שההר הובא לאי מהודו, והיה בעבר בחלקו המערבי של האי. בשל משקלו החל האי לנטות ולכן הועבר האי לחלקו המזרחי. אגדה זו מסבירה את שרשרת האיים לאורך דרום האי (אשר נוצרו בעת מעבר ההר מזרחה) ואת המכתש הגעשי שבראשו (אשר אף הוא נוצר בעת התמוטטות שאירעה במהלך המעבר). סמורו הוא ההר העולמי המרכזי בחקר היקום הבודהיסטי. באגדה זה הושתל מהודו. הסיפור הוקלט במאה ה-16 בעבודת מזרח היוה. זה היה מקום בהתחלה בחלק המערבי של איסלנד. כך נגרם נזק לתחתית של ההר מרעידה, הפיסגה נפלה ונוצר הר געש קטן. ===ראה גם===

הר הגעש סומרו, יולי 2004

===הפניה=== הולט, קלייר. אומן באינדונזיאה: רצף ושינוי. עמ' 36 מסביר את המיטולוגיה על כיוון ההרים