שיחת משתמש:Drizav

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת אריה ענבר בנושא שואת יהודי רומניה

שואת יהודי רומניה[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

אבקשך לתמוך את הטענות, שאתה מוסיף בערך, במקורות אמינים. מאות אלפים נצלו הודות להשתדלות מנהיגים רומנים? נכון יותר לנסח שמאות אלפים נרצחו בגלל מנהיגים רומנים - הניצולים ניצלו בעיקר בגלל שינוי במפת המלחמה, שינוי שגרם לאנטונסקו לחפש דרך לזכות את עצמו מפשעיו. בברכה. ליש - שיחה 22:24, 3 ביוני 2010 (IDT)תגובה
לבקשתך, המקור העיקרי הוא הספר "עם שרידי חרב" משנת 1998 של ישראל לבנון ז"ל מי שהיה יו"ר המועצה הדתית

בחיפה ומזכירו האישי של הרב אלכסנדר שפרן, רבה הראשי של יהדות רומניה בתקופה 1940-1948.--Drizav - שיחה 21:04, 5 ביוני 2010 (IDT)תגובה

שלום לך מר יצחק אבנון,
את המקורות עליך לציין, במדויק (שם הספר, המחבר, ההוצאה לאור, כרך ועמוד) בערך בו אתה מכניס פרטים המסתמכים עליו. יתר על כן המקור צריך להיות אמין (האם מזכירו של שפרן מוכר בהיסטוריון? האם צוטט על ידי היסטוריונים אחרים?) ואם המקור עומד בסתירה למקורות אחרים, צריך לשקול ולשקלל את המקורות ולבסוף להחליט אם להוסיף את הפרטים, עם הסתייגות או בלעדייה או לא להכניסם כלל.
הפרטים שהכנסת הם, בקווים כלליים, גרסת ההגנה של הצוררים אנטונסקו וחבר מרעיו ועומדים בסתירה לקביעות בית הדין שדן אותם למוות, ועדת ההיסטוריונים שדנה בשואת יהודי רומניה ואפילו ההרכב שדן בערעור על הרשעת אנטונסקו בפשעי מלחמה (ברומניה של היום).
אני ממליץ לך לקרוא את "תולדות השואה - רומניה" (שני כרכים, 1464 עמודים) מאת ז'אן אנצ'ל, שיצאה לאור בהוצאת יד ושם, את הספר השחור (קרפ), את Prigoană şi existenţă în istoria evreilor din România 1940 - 1944 מאת Lya Beniamin, את Rezistenţa spirituală a evreilor români în timpul Holocaustului מאת יעקב גלר, כל אלה היסטוריונים מוכרים העוסקים ביהדות רומניה בתקופת השואה וכל אלה טוענים את ההפך ממה שכתבת.
בשלב זה אני מבטל את עריכתך ומזמין אותך, אם תרצה, לדון בנושא בדף השיחה של הערך, תוך הצגת מובאות ממקורותיך ואני גם מעתיק שיחה זו לאותו דף.
בברכה. ליש - שיחה 09:41, 18 ביוני 2010 (IDT)תגובה