שיחת משתמש:Fox~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, Fox~hewiki, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

eman 12:03, 17 יולי 2004 (UTC)



פרנסיסקו גויה- נולד במרץ 1946, למשפחה המתגוררת בכפר קטן ליד סארגוסה, שבצפון ספרד. בגיל 13 היה תחת חסותו של הצייר והאמן חוסה לוסאן בסארגוסה. ב-1770 נסע לנסות את מזלו ברחבי אירופה ולאחר חוסר ההצלחה בשל הרקע הצנוע ממנו הגיע חזר לסארגוסה ונשא לאישה את חוספה ביאו, אחותו של האמן, פרנסיסקו ביאו, שמאוחר יותר עזר לו להתקבל כחבר באקדמיה המלכותית במדריד למרות חילוקי הדעות שהיו ביניהם. כבר בגיל 28 סווג גויה לדרגת המיסוי העליונה. אישיותו האומנותית רבת הכוח נתגלתה מהר מאוד במיתווי הטפטים, שהיו חדורים בראייה האישית שלו את החיים בספרד באותה תקופה, ועד מהרה נפתח מפעל טפטים מלכותי שבראשו עמד גויה. ב-1779 התקבל ע"י המשפחה המלכותית, למרות חוסר ההשכלה האקדמית, לאחר שמשך את תשומת הלב בחצר המלכות ובייחוד לאחר יצירתו "ישו על צלב" ב-1780, שנמסרה לאקדמיה המלכותית על מנת להרשימם, לאחר ששילב בה את סגננו של ולאסקז ומנגס גם יחד. ב-1786 הוא הוכתר לצייר החצר של הארמון. יצירותיו התאפיינו בחיוניות רעננה ונטורליזם, במשיכות מכחול עבות שכיסו את שיכבת היסוד בצורה אחידה, בכל משיכה התגלתה תנועה מיוחדת עם אופי משלה. רוב ימי חיו צייר גויה תמונות של נשים בנות האצולה וילדים בני משפחת המלוכה,הוא רחש חיבה מיוחדת לילדים ותיאר אותם תמיד כאילו היו ילדיו, יתכן בגלל ילדותו המרה. ב-1792 חלה גויה במחלה קשה שהותירה אותו חירש והוא התחיל לצייר מכשפות מכוערות וילדים עניים וציוריו נעשו קודרים יותר ןיותר ודומים לחלומות זוועה המיצגים את האכזריות שבחברה ואת זוועות המלחמה. ב-1824 הוא עבר לצרפת ושם מת.

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

03:53, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:46, 19 באפריל 2015 (IDT)