שיחת משתמש:Mikimik/ויקי/תבניות ניווט עונתיות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת זהר דרוקמן בנושא התנגדויות

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ראו דיונים קודמים - נא לא לטחון שוב ושוב טיעונים שכבר הועלו.

הצעה אחרת[עריכת קוד מקור]

אני מציע הצעה אחרת. לעשות רשימה של כל התבניות הקיקיוניות על ליגות כדורגל שספק אם מישהו מהכותבים כאן עוקב אחריהם ולשאול אם יש מישהו שמוכן לקחת על עצמו לעדכן את אחת התבניות, ולאחר פרק זמן מסויים למחוק כל תבנית שלא יהיו לה מתנדבים. יורי - שיחה 16:24, 18 במרץ 2009 (IST)

אם נשאל שאלה כזאת אני בטוח שימצאו מספיק מכלילנים ש"יאמצו" את התבניות אבל לא בטוח שבאמת יעדכנו אותן כשיגיע הזמן. מצטער, זה לא יפתור כלום. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה16:35, 18 במרץ 2009 (IST)
אני מתכוון לטרפד את ההצעה הזו. לא מתכוון לרקוד לפי חליל לוח הזמנים שלך, כך שכשזה יבוא אל תבוא אלי בטענות של "סיכול ממוקד", "דיווח הפרעות" ושאר שטויות שאתה מנפק לאחרונה. חגי אדלרשיחהל-76 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 16:51, 18 במרץ 2009 (IST)
חגי, זה בסדר. לא חשבתי שתתלהב מההצעה. אני רק מציע לך להתנגד להצעה בצורה מכובדת וללא התלהמות או צעקות. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה16:57, 18 במרץ 2009 (IST)
גם התנגדותי בפרלמנט, לא הייתה מלווה בצעקות אלא בנימוקים כבדי משקל, שלצערי לא גרמו להסרת ההצבעה מלכתחילה. אולי הפעם תהיו חכמים יותר בהכנות. חגי אדלרשיחהל-76 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 17:03, 18 במרץ 2009 (IST)
דיברת דברי חוכמה. אכן הפעם אני אבוא יותר מוכן. כל ההתנגדויות והשאלות ישאלו לפני שנלך לפרלמנט כך שלא תוכל לקבור אותה תחת הררי התנגדויות. אני מציע שתוסיף את הדף הזה למעקב שלך. אם יש לך שאלה או הצעה נגדית אתה מוזמן להשתתף בדיון. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה17:11, 18 במרץ 2009 (IST)

לכל המתנגדים ("מישהו בסוף יעדכן את התבניות")[עריכת קוד מקור]

אני חוזר (בפעם השלישית) על דברי מ 6 במרץ 2009 בשיחת תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית#רגע לפני הצבעת מחיקה ומ 11 במרץ 2009 בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית#טיעונים בעד המחיקה:

קצת היסטוריה: בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:ליגת העל הגאנאית מ 16 במאי 2007 הוחלט למחוק את תבנית:ליגת העל הגאנאית ו-תבנית:ליגת העל הניגרית. הועלו שם טענות ש"מישהו בסוף יעדכן את התבניות" ולכן לא צריך למחוק אותן. עכשיו תסתכלו על ליגת העל הגאנאית ו-ליגת העל הניגרית שנתקעו בעונת 2006/07 ועדיין לא עודכנו עד רגע זה.

נראה לי שהטיעון "מישהו בסוף יעדכן את התבניות" הוכח כשגוי. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה19:27, 18 במרץ 2009 (IST)

הצעה אחרת 2[עריכת קוד מקור]

מיקי זה מאוד פשוט. אין צורך ליצור חוקים בנושא הזה. נתת דוגמא למספר תבניות שלא עודכנו זה זמן רב בדיוק כפי שהיה עם התבנית על הליגה הלוקסמבורגית. מה שאתה צריך לעשות זה פשוט מאוד. תציב תבנית חשיבות על כל התבניות האלה ותבקש את מחיקתם בהתאם להצבעה האחרונה בנושא. תמשיך לעקוב אחרי התבניות האחרות ומעתה והלאה תבקש את מחיקת של כל תבנית שלא מעודכנת חודש לאחר פתיחת העונה. יורי - שיחה 22:45, 18 במרץ 2009 (IST)
לצערי זה לא כזה פשוט. א. אני לא יכול להיות השוטר היחיד של התבניות האלה. ב. אני לא יודע מתי מתחילות העונות של כל הליגות. ג. בכל דיון חשיבות שאפתח יטענו ש"זה לא כמו המקרה של לוקסמבורג בגלל א ב ג" וכו' וכו'. לא יהיה לזה סוף בלי הנחיות ברורות. לדעתי יש סיכוי טוב שההנחיות יעברו ואז יהיה קצת שקט. בינתיים, לפי ההצעה שלך אני אפתח דיון חשיבות על תבנית:ליגת העל של מונטנגרו, נראה איך זה יתקדם. תודה, מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה23:19, 18 במרץ 2009 (IST)
ייתכן ואתה צודק וזה לא כל כך פשוט כפי שחשבתי. אני מציע לך אם כך לנסות את הצעתי הראשונה בנושא. בינתיים אם אתה כבר הנחת תבנית חשיבות על תבנית אחת תניח גם על כל שאר התבניות שלא עודכנו. יורי - שיחה 23:34, 18 במרץ 2009 (IST)
כמו מיקי אני חושב שצריך לפתור את הבעיה בצורה פרואקטיבית ולא לרדוף אחרי תבניות לא מעודכנות. תומר א. - שיחה 12:31, 19 במרץ 2009 (IST)

לגופה של ההצעה הקיימת[עריכת קוד מקור]

1. המספרים נראים לי נמוכים מדי, דמיינו איך היתה נראית התבנית ההזו לו רק שני ערכים בה היו עדיין כחולים (רמז, עדיין מגוחכת).
2. סעיף זה הוא בעצם שני סעיפים שאין סיבה לכרוך אותם אחד בשני. אני מציע:

2. תבנית ניווט עונתית שתקועה בעונה הקודמת חודש אחרי התחלת העונה החדשה מעידה על עצמה שהיא חסרת חשיבות ("אין עניין לציבור") ואין מי שיעדכן אותה
2 א. תבנית שלא עודכנה במשך חודש מפתיחת הליגה תמחק
2 ב. תבנית שנמחקה עקב חוסר עניין לציבור לא תיווצר מחדש אלא לאחר חודש ממחיקתה

לגבי סעיף 2: אני לא חושב שיש למחוק אותה אוטומטית אלא להציב עליה תבנית חשיבות, לא ניתן יהיה לנמק חשיבות ללא עדכון הערך. בנוסף, אני לא רואה סיבה להגביל את זמן היצירה מחדש של תבנית. להזכירכם, העדיפות הראשונה היא שהמידע יהיה מעודכן, מחיקה צריכה להתבצע רק במידה שלא ניתן להשיג מטרה זו. אם כתוצאה מתבנית החשיבות או ממחיקת התבנית יקום מישהו ויצור אותה מחדש דיינו.
3. את הסעיף הזה אני ממש לא רואה צורך להוסיף, זו דרך ליצור כלל שיחייב את כולם לא להפעיל שיקול דעת. יש מקרים בהם יש עניין להוסיף את המידע ומקרים בהם אין עניין כזה, אני סמוך ובטוח כי ניתן לסמוך על הוויקיפדים להפעיל כאן שיקול דעת.

כהערת אגב, קבלת התנאים האלה מהווה שינוי במדיניות המחיקה ומחייבת רוב מיוחס (אין באמור לעיל כדי להוות יעוץ משפטי) תומר א. - שיחה 23:47, 18 במרץ 2009 (IST)

שלום מיקי, יישר כוח על הרמת הכפפה. צריך לקבוע כללים לתבניות בכלל, לא רק עונתיות. הייתי מעלה את הרף, אבל נראה שלא כדאי להתחיל עם זה בגלל הצורך ברוב מיוחס. נרו יאירשיחה • כ"ב באדר ה'תשס"ט • 23:59, 18 במרץ 2009 (IST)
תודה. ולענייננו:
  1. תומר א., ההצעה עוסקת רק בתבניות ניווט עונתיות אז הדוגמא שהבאת לא רלוונטית.
  2. המספרים שכתבתי הם פשרה ביני לבין עצמי ולדעתי יש סיכוי טוב שיתקבלו. אם אחרי הדיון יהיה צורך לשנות נשנה.
  3. פיצול סעיף 2 נראה לי מיותר. אם אחרי הדיון יהיה צורך לשנות נשנה.
  4. אין צורך להציב תבנית חשיבות, תבנית שלא עודכנה מעידה על עצמה שהיא חסרת חשיבות.
  5. הוספתי הגבלת זמן על האפשרות ליצור את התבנית מחדש כי בלי זה כל ההצעה מיותרת. אם לא תהיה הגבלה יוכלו ליצור את התבנית מחדש אחרי יומיים. ההנחה שלי היא שאחרי שיעבור חודש יתברר אם יש צורך בתבנית או לא ויכתבו אותה רק אם יש בה צורך אמיתי. הניחוש שלי - זה יקרה לעיתים רחוקות מאוד.
  6. סעיף 3 הוא די ברור - אין כוונה למחוק מידע אלא לכלול אותו במקום הנכון. אם התבנית תימחק צריך להוסיף את רשימת הקבוצות לערך המתאים. שוב, אם אחרי הדיון יהיה צורך לשנות נשנה.
לילה טוב, מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה00:29, 19 במרץ 2009 (IST)
הדוגמא שהבאתי רלוונטית כדי להדגים איך נראית תבנית שרק חמישה ערכים מתוכה כחולים (אני עצלן ועסוק מדי בכדי למצוא תבנית עונתית כזאת), דמיין שבמקום מכונות הצפנה היה כתוב שם ליגת העל הקוסוברית.
לא הבנתי מה זה אומר "אם אחרי הדיון יהיה צורך לשנות נשנה", הדיון זה לא מה שאנחנו מקיימים עכשיו? ומי זה הרבים הזה במילה נשנה?
הרציונל שלי הוא שהתבנית צריכה להיות מעודכנת, תבנית שאינה מעודכנת אכן מעידה על חוסר חשיבותה. מאידך, אני לא מבין מה רע בזה שיעדכנו את התבנית לאחר שמישהו הציב עליה תבנית חשיבות
עפ"י אותו עקרון אני לא מבין מה רע בזה שיצרו אותה אחרי יומיים (מעודכנת). הפתרון שלך של לתת לאבק לשקוע ואז לראות מבעד לערפל הקרב הוא מצויין, אך לדעתי הוא לא מתאים למקרה הנוכחי.
סעיף 3 ממש לא ברור, ניתן להבין ממנו שחובה לבצע פעולה מסויימת ללא שיקול דעת (לא נראה לי שאתה רוצה לצרף למתנגדים את גילדת הלגליסטים בנוסף לגלדת המכלילנים). תומר א. - שיחה 00:59, 19 במרץ 2009 (IST)
כוונתי ב"אם אחרי הדיון יהיה צורך לשנות נשנה" - הדיון הרשמי עדיין לא התחיל כי לא הודעתי במזנון (ראה הודעתי בלוח המודעות). "נשנה" - הכוונה לקונסנזוס שיתגבש בדיון.
לגבי מגבלת הזמן: אם לא תהיה מגבלת זמן יוכל כל אחד (לדוגמה, מכלילן שמתנגד למחיקת התבנית גם אם כל הקבוצות בה הן משנות השמונים) לכתוב את התבנית מחדש למחרת. המצב בו תבנית נשארת לא מעודכנת זמן רב ורק תבנית החשיבות פתאום גורמת לעדכונה הוא מצב לא תקין ומעיד על חוסר עניין לציבור. לדוגמה, קישור שגוי (שהיה קיים 9 חודשים !) בתבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית תוקן שבוע אחרי שפתחתי את דיון החשיבות וכתוצאה ממנו. אני בספק אם בכל מצב אחר מישהו היה שם לב אליו. הדרישה למגבלת זמן מונעת מצב כזה.
לפי הצעתך, הוספתי את סעיף 4 שעוסק בשיקול הדעת של הכותבים. תודה, מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה01:56, 19 במרץ 2009 (IST)
סעיף 4 יפה מאוד בעיני. הטענה שלך בעד מגבלת הזמן מובנת לי. אני סבור שהתועלת בעדכון התבנית גוברת על טיעון זה. בכל מקרה, בוא נסכם שנמתין לדעות נוספות? תומר א. - שיחה 02:13, 19 במרץ 2009 (IST)
סבבה. אבל אני חוזר ואומר, אם מבטלים את הסעיף של הגבלת הזמן זה מרוקן מתוכן את כל ההצעה ורק יגרום למלחמות. אני הלכתי לישון, לילה טוב. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה02:28, 19 במרץ 2009 (IST)

טיוטא 1 - סעיף 2[עריכת קוד מקור]

לדעתי לא במחיקה מהירה אלא התראה של זמן קצר וקצוב (שבוע?) על מנת "לתת צ'אנס" לבעלי עניין לעדכן את התבנית • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 18:37, 21 במרץ 2009 (IST)

גם אני חשבתי על זה אבל החלטתי נגד מהסיבות הבאות:
  • נניח שאתה מוצא תבנית שלא עודכנה כמה חודשים (או שנתיים - ראה דוגמאות) אחרי תחילת העונה, האם צריך לתת צ'אנס של עוד שבוע-שבועיים לעדכון ? ברור ש"אין עניין לציבור" ואין מי שיעדכן את התבנית.
  • נגיד שנתת התראה של שבוע ע"י תבנית חשיבות - מיד יבואו מכלילנים (שמתנגדים למחיקה בצורה עקרונית ולא בגלל נחיצות התבנית) ויעדכנו את התבנית לפי ויקיאנגלית. אם תבנית החשיבות "מקפיצה" את התבנית לראש סדר העדיפויות זה מלאכותי ולא תקין.
  • נגיד שנתת התראה והתבנית עודכנה מיד, מה יקרה שנה הבאה ? שוב התבנית לא תהיה מעודכנת במשך כמה חודשים, שוב תיתן התראה ושוב התבנית תעודכן ? ובינתיים יש לנו תבנית שגויה - שאף אחד לא טורח לעדכן - במשך חודש, חודשיים, שלושה או ארבעה חודשים מתוך השנה.
יום טוב, מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה19:11, 21 במרץ 2009 (IST)
אז אם אני מבין נכון, ישנה ארכה של חודש מפתיחת העונה לעדכון ואם לא תעודכן התבנית - מחיקה מהירה? אוקי, מקובל עלי • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 20:45, 21 במרץ 2009 (IST)
תיאורטית כן. מעשית - אני מניח שהתבניות לא יימחקו בדיוק יום אחד אחרי שעבר חודש אלא כמה חודשים אחרי, כשמישהו ישים לב. על זה מדברת ההצעה - תבניות ללא עניין לציבור - ולכן יקח זמן עד שיעלו עליהם. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה21:05, 21 במרץ 2009 (IST)
קניתי. אני בעד הצעתך • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 22:33, 21 במרץ 2009 (IST)

ערכים אדומים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

נושא הערכים האדומים הוא, בפעם העשירית בערך שאני אומר זאת, לא רציני ולא צריך להיות שיקול לטעמי. אם כל מה שיעמוד בין קיומה של תבנית למחיקתה הוא הכחלת ארבעה-חמישה ערכים נוספים - אנא הודע לי בדף השיחה ובתוך שבוע (מה שבוע? שלושה ימים לכל היותר) לא יהיה צורך במחיקה. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:20, 21 במרץ 2009 (IST)
א. בתבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית לא הוכחלה קבוצה אחת במשך יותר משנתיים וחצי ולכן זה נושא רציני ולדעתי מהווה שיקול. ב. אם ההצעה שלי תגרום להכחלת ערכים - מה טוב. ג. צריך לקבוע רף מינימום כלשהו כדי להימנע מהמצב המביך של תבנית:ליגת העל המלטזית - תבנית מיותרת בכל קנה מידה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה23:29, 21 במרץ 2009 (IST)
ההצעה שלך לא תוביל להכחלת ערכים כי היא מדברת על מחיקה מהירה. אגב, תוכל לערוך בדיקה של כמה תבניות למעשה יימחקו במידה והצעתך תתקבל? זהר דרוקמן - I♥Wiki23:33, 21 במרץ 2009 (IST)
תוספת אחרי התנגשות עריכה: ד. היום נמחקה קטגוריה:איי פוקלנד: ערים בגלל שכללה רק עיר אחת. אז מה ההבדל ?
לשאלתך - יש הבדל בין המחיקה לפי סעיף 1 או סעיף 2. לפי סעיף 1 (מיעוט כחולים) אין שום בעיה ליצור את התבנית מחדש באותו היום אם הוכחלו ערכים נוספים. לפי סעיף 2 (התבנית לא מעודכנת זמן רב) אפשר ליצור מחדש רק אחרי חודש. ראה גם דברי בשיחת משתמש:Mikimik/ויקי/תבניות ניווט עונתיות#טיוטא 1 - סעיף 2. כמה תבניות יימחקו - אני עובד על זה, ראה דוגמאות בדף של ההצעה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה23:41, 21 במרץ 2009 (IST)
אם לא יהיה דיון איך אדע שחסרים ערכים ושרק בגלל זה נמחקה התבנית? אני באמת לא עובר כהרגל על יומן המחיקות. לגבי נושא הקטגוריה: ההבדל הוא שבקטגוריה לא הולכים להיות ערכים חדשים גם אם יש מי שיהיה מוכן לכתוב אותם (אין עוד ערים שיכולות להכנס אליה). זהר דרוקמן - I♥Wiki23:52, 21 במרץ 2009 (IST)
אוקיי, אם אתה חושב שהתראה של שבוע תעזור אפשר להוסיף את זה להצעה אבל לדעתי זה לא יעזור. בתבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית לא הוכחלה קבוצה אחת במשך יותר משנתיים וחצי ולא במשך השבועיים מאז ששמתי את תבנית החשיבות ועד שהיא נמחקה. ומה לגבי תבנית:ליגת העל המלטזית, אתה מסכים למחיקה במקרה זה ? אם כן אז אנחנו מתווכים רק איפה עובר הגבול ולא על עצם הנחת הגבול. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה00:05, 22 במרץ 2009 (IST)
לא הוספתי ערכים בתבנית הלוקסמבורגית כי זה לא היה הדבר היחיד שעמד בינה ובין מחיקה, אלא גם נושא העדכון. אני מסכים למחיקה של כל התבניות, ללא יוצא מן הכלל, שאין בעבורן ויקיפד המבין בתחום המדובר (אגב, אני חושב שתרצה להדגיש שדבריך לא מתייחסים רק לכדורגל, אלא גם לתחומים אחרים), שניתן לסמוך עליו ושיכול לעדכן. כיוון שזה לא היה קיים כאשר הועמדה הלוקסמבורגית למחיקה (הסברתי באריכות מדוע התנדבותו של מי שלא מבין בתחום איננה מספקת בנושא) - לא עמדתי לטרוח להכחיל ערכים שחשיבותם בעיני משנית כדי להציל תבנית שבכל מקרה אחד דינה להמחק. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:22, 22 במרץ 2009 (IST)
סבבה, לא טענתי דבר נגדך ולא ציפיתי שמשתמש שלא בקיא בנושא יכחיל קבוצות. ההצעה חלה על "תבנית ניווט עונתית" - כל תבנית ניווט שיש צורך לעדכן אותה לפחות פעם בעונה ואין חשיבות לענף הספורט (שיהיה טניס שולחן מצידי). מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה00:27, 22 במרץ 2009 (IST)
הצעה קלוקלת שהינה בעצם מסווה למתן לגיטימציה למחיקת ערכים ותיקים במחיקה מהירה. כולי תקווה שציבור הוויקיפדים הנאור יכשיל אותה. בכל מקרה, אם ההצעה מתכוונת למחוק תבניות ותיקות, הרי זה שינוי מדיניות המצריך רוב של 60% כמקובל. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ו באדר ה'תשס"ט • 08:26, 22 במרץ 2009 (IST)
זה לא "מסווה" - זה כתוב מפורשות בהצעה. זה אכן שינוי מדיניות, נחוצה מאוד לאור מצב תבניות הניווט העונתיות. תעבור שוב על הדוגמאות, לדעתי עדיף לויקיפדיה שיימחקו. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה12:11, 22 במרץ 2009 (IST)

הבדלה בין תבניות עונתיות ל"סתם" תבניות ספורט[עריכת קוד מקור]

תבנית:WNBA היא לא תבנית עונתית, שכן הקבוצות בליגה קבועות ומשתנות רק כאשר אחת מהן מתפרקת או שמחליטים בצעד נדיר להכניס אחת נוספת, דברים שקורים אחת לכמה שנים. על כן הצעתך איננה תקפה לגביה. דבר דומה היה ניתן לעשות עם הליגה הבלטית ועם ליגת ה-CBA (סין). זהר דרוקמן - I♥Wiki19:07, 22 במרץ 2009 (IST)

ואולי כדי להדגיש - אין זה אומר שהן לא יכולות להיות לא-מעודכנות, וראה העדכון שביצעתי ב-WNBA. הן פשוט לא "מכוסות" על ידי הנוהל המוצע שלך. זהר דרוקמן - I♥Wiki19:11, 22 במרץ 2009 (IST)
  1. תבנית:WNBA - המממ.. העלת סוגיה. לכאורה היא לא עונתית כי הקבוצות מתחלפות לעיתים רחוקות. לדעתי זאת בכל זאת תבנית עונתית - היא אמורה להתעדכן כל עונה, אלא שבדרך כלל אין מה לעדכן. פשוט העונה החדשה זהה לעונה הקודמת. (ולשאלתך: כן, יש לי רקע משפטי)
  2. הליגה הבלטית, ליגת ה-CBA (סין) - דוגמאות לכך שאפשר לכתוב את רשימת הקבוצות בערך ולא צריך תבנית ניווט. (או שממש לא הבנתי את השאלה שלך).
יום טוב, מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה19:35, 22 במרץ 2009 (IST)
נתתי את שתי הליגות הנוספות כדוגמאות נוספות לליגות בהן הקבוצות משתנות לעיתים רחוקות. בליגות אלו לא צריך לעדכן כל עונה כיוון שהקבוצות הן בעלות זיכיון (ב-WNBA לפחות קוראים לזה כך, לא יודע איך מגדירים זאת בשתיים האחרות) קבוע. היה צריך לשנותן לו היינו מדרגים גם בתוך התבנית (נניח, מי העפילה לפלייאוף ומי לא). אם אתה רוצה לכלול אותן, אני מציע לשנות ניסוח כך שלא יהיה ספק שהן כלולות גם כן בהצעה. זהר דרוקמן - I♥Wiki19:53, 22 במרץ 2009 (IST)
בהליגה הבלטית כתוב: "ב-2007 הונהגה ליגת משנה לליגה הבלטית כאשר האחרונה בליגה הבלטית יורדת לליגה זו, והראשונה בליגת המשנה עולה לליגה הבלטית." אז היא כן נכללת בהצעה. יש לך הצעה לשינוי בניסוח ? מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה20:12, 22 במרץ 2009 (IST)
שיניתי. תודה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה22:57, 22 במרץ 2009 (IST)

התנגדויות[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון#תבניות ניווט עונתיות
למרות הדיונים הנרחבים כמה פרטים עדיין באפילה.

  • אין הגדרה ברורה מהי "תבנית ניווט עונתית". הובאה כדוגמה ליגת WNBA
  • אין הגדרה ברורה מהי "עונה" ומתי היא לא בהכרח שנה
  • הכלל "תבנית ניווט עונתית שתקועה בעונה הקודמת חודש אחרי התחלת העונה תימחק" הוא חרב דמוקלס מעל ראשי הכותבים כאן, ולא יאה למיזם שיתופי. חודש אחרי שהתחילה הפרמייר ליג שכחו לעדכן, והופ, היא נעלמה.
  • גם הכלל "לא תיכתב תבנית ניווט עונתית אלא אם לפחות שליש מהקבוצות בה כחולות או שיש בה לפחות 5 קבוצות כחולות" תובעני מדי
  • היות וזה שינוי במדיניות המחיקה, נדרש רוב של 60% להעביר החלטה זו.

חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ד' בניסן ה'תשס"ט • 05:20, 29 במרץ 2009 (IDT)

  1. השם נשאר ללא סיבה אמיתית. הכוונה כאן היא כעת לתבניות שעוסקות בליגות ספורטיביות (יתקן אותי מיקי אם אני טועה ואם לא - יתקן השם כדי למנוע בלבול). יצויין שעל אף זאת, הרי שההגדרה הובהרה היטב בדף אליו הפנה מיקי, ואצטט: "תבנית ניווט עונתית - תבנית ניווט בספורט הכוללת רשימה של הקבוצות המשתתפות בליגה מסויימת בעונה מסויימת."
  2. עונה היא עונה ספורטיבית. היא לא שנה כיוון שלעיתים יש שתי עונות בשנה אחת (אפרטורה וקלאוסורה) או עונה אחת הנמשכת יותר משנה (לדוגמה - כדורגל בישראל#שנות ה-60).
  3. ומנגד, חודש לאחר מכן והופ, היא יכולה לשוב. הדבר עוזר להבטיח אחריות של משתמש לעדכן את התבנית, שכן נראה שאחרת זה לא עובד. עם זאת, סביר שהסעיף לא יהיה רלוונטי לפרמייר ליג, שעודכנה כבר בסיום העונה שעברה(!) או הליגות הגדולות והפופולריות האחרות.
  4. דרישה ל-4-5 ערכים מוכחלים מתבניות בנות 12-20 ערכים היא לא קשה מדי לטעמי. יש לציין שמדובר בתבניות ניווט, ואם יש רק 2-3 ערכים - נשאלת השאלה ניווט בין מה למה בדיוק?
  5. ידוע. זהר דרוקמן - I♥Wiki11:43, 29 במרץ 2009 (IDT)
זהר דרוקמן נתן תשובות טובות, להלן הערותיי:
  1. "תבנית ניווט עונתית" מוגדרת בצורה ברורה מאוד שכוללת את תבנית:WNBA (ולא את WNBA שאינה תבנית בכלל). עניין השם הוא סמנטי, מי שרוצה יכול לקרוא לה "תבניות שעוסקות בליגות ספורטיביות", "תבניות ניווט קבוצות" או כל שם אחר. אם ממש תרצו אפשר לשנות את השם. מה שחשוב זאת ההגדרה.
  2. אני אוסיף קישור לעונה (ספורט).
  3. ראו תשובתי המפורטת בנושא זה בשיחת משתמש:Mikimik/ויקי/תבניות ניווט עונתיות#טיוטא 1 - סעיף 2 ובשיחת משתמש:Mikimik/ויקי/תבניות ניווט עונתיות#לכל המתנגדים ("מישהו בסוף יעדכן את התבניות"). אני בספק אם יהיו תבניות שיימחקו אחרי חודש ויום. ראה לדוגמא את תבנית:הליגה האדריאטית שתקועה בעונת 2007/08 יותר מ 5 חודשים אחרי שעונת 2008/09 התחילה. זה תקין ?
  4. ראה תבנית:ליגת העל של איי פארו - 2 כחולים מתוך 10. הזהו ניווט ?
  5. ידוע. תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית נמחקה ברוב של 60%. לדעתי ההצעה תעבור. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה12:41, 29 במרץ 2009 (IDT)
  1. אני לא חושב שמי שהצביע על מחיקת תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית התכוון למחוק גם את תבנית:WNBA שהיא בעיקרון לא ליגה משתנה. אתה הרחבת את ההצעה מעל ומעבר. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ה' בניסן ה'תשס"ט • 19:54, 29 במרץ 2009 (IDT)
משתנה או לא משתנה, עדיין לא הייתה מעודכנת מאז שהוקמה ועדיין, כיום, ללא אף(!) ערך מוכחל. זהר דרוקמן - I♥Wiki19:59, 29 במרץ 2009 (IDT)
היה יוסטון קומטס אבל הקבוצה התפרקה בשנה שעברה... חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ה' בניסן ה'תשס"ט • 20:01, 29 במרץ 2009 (IDT)
חגי, אני כבר לא מבין אם אתה בעד או נגד - אתה מעלה טיעונים דווקא בעד ההצעה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה20:14, 29 במרץ 2009 (IDT)
נכון, הקומטס התפרקו והתבנית לא עודכנה שנה שעברה. גם שנה לפני כן, כששרלוט סטינג התפרקה ואטלנטה דרים הוקמה - גם אז לא טרחו לעדכן את התבנית. איזה מזל שמיקי הציע למחוק את התבנית, אחרת היא עדיין הייתה מעודכנת שנתיים אחורה עם שתי קבוצות שלא קיימות עוד(!). מאז 1997 ועד היום (12 שנים) 7 קבוצות פרשו, ו-12 קבוצות הצטרפו (כולל שני מעברים שגרמו לשינוי שם). זה לא כל כך רחוק מהשינויים בליגת העל בכדורסל שלנו. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:22, 29 במרץ 2009 (IDT)
מחק גם את הערך הראשי, כי הוא לא מעודכן בגדול. בעצם אני יכול לתת לך רשימה של 500 ערכים שלא מעודכנים בכלל, ואפשר למחוק גם אותם. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ה' בניסן ה'תשס"ט • 03:39, 30 במרץ 2009 (IDT)
יש הבדל גדול בין ערך ובין תבנית ניווט עונתית. התבנית קיימת למטרה אחת בלבד - ניווט בין קבוצות הליגה בעונה הנוכחית. אם התבנית לא ממלאת את תפקידה דינה, למרבה הצער, להימחק מדפי ויקיפדיה. המידע שבתבנית יכול בדרך לכלל להשתלב בערך על הליגה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה10:55, 30 במרץ 2009 (IDT)
הבנתי... זה שהמידע בתבנית לא מעודכן זה כל כך קריטי שיש לרוץ לפרלמנט ולמחוק את כולן. זה שאותו מידע שגוי נמצא בערכים זה בסדר, כולם חיים בשלום עם זה וגם לא צריך למהר ולעדכן. זה כולה ערך, מה זה חשוב. העיקר שמחקנו את התבנית... חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ה' בניסן ה'תשס"ט • 14:54, 30 במרץ 2009 (IDT)
חגי, תאמין לי שאני מעדיף למחוק את התבניות המיושנות האלה בלי הצבעה בפרלמנט - מדובר בהצעה הגיונית וטובה לשיפור ויקיפדיה. ואני לא "רץ" לפרלמנט, ראה הודעתי הראשונה בויקיפדיה:לוח מודעות#תבניות ניווט עונתיות מ 18 במרץ 2009 - עברו כמעט שבועיים. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה17:19, 30 במרץ 2009 (IDT)
ההבדל, חגי, ברור. תבניות אלו מציגות מצב נתון שאמור להיות בהווה. ברגע שאינן מעודכנות הן פושטות כל ערך לקורא. לעומת זאת, ערך אנציקלופדי אמור לכלול בעיקר מידע על העבר, ומעט מידע על ההווה (שכן יש יותר מידע על העבר מאשר על הווה). על כן, על אף שרצוי וכדאי לעדכן הערכים, עדיין יש מידה מסוימת של ערך לקורא בהם, גם כאשר אינם מעודכנים. התבניות, לעומת זאת, משוללות כל תועלת במצבן הלא מעודכן. למה שמישהו ירצה לנווט בין הערכים הלא קיימים אודות קבוצות ליגת העל במונטנגרו לפני שנתיים? זהר 19:39, 30 במרץ 2009 (IDT)