שיחת משתמש:Nachum37

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת Nachum37 בנושא שלום נחום. כאן ינון גלעדי
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Nachum37, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה
ותודה על התוספת על x264. 

הוספת פרמטר לתבנית נחשבת לשינוי מהותי מכיוון ששינוי הפרמטר מאוחר יותר ידרוש שינוי בכל הערכים המשתמשים בו. אני מצטער אם זה לא היה מובן. Tzafrir - שיחה 11:35, 16 בפברואר 2015 (IST)תגובה

שלום Tzafrir, ותודה על קבלת הפנים. למעשה אני לא כל כך חדש בויקיפדיה, והרבה שנים ביצעתי מידי פעם תיקונים והוספות אנונימיות במהלך קריאה של של ערכים שנראו לי זקוקים לכך.
אני מבין, לא חשבתי שמדובר במשהו שמצדיק ביטול אוטומטי של השינוי, אלא לכל היותר שיפור לפי הנצרך. אכן לא חשבתי שמדובר במשהו שצריך קביעה מדויקת לפני תחילת שיבוץ הפרמטר בערכים משום שיצטרכו לשנות לאחר מכן. אמשיך את הדיון עם קיפודנחש או בוק:תב, אם יהיה לי כוח לדון לגבי זה.
אשמח אם תסתכל בדף השיחה של H.264, יש לי הערות לגבי התוספת שלך אודות תחילת הפיתוח של x264.
Nachum37 - שיחה 04:52, 17 בפברואר 2015 (IST)תגובה

ניסיון להסביר[עריכת קוד מקור]

שלום.

בוויקיפדיה, יש כלל "היו נועזים בעריכת ערכים": כשברצונך לשפר ערך, או לתקן פרט שגוי, להרחיב, ואפילו לצמצם, אם נתקלת בניסוח מפורט ופטפטני מעל המידה, לדעתך, בצע את העריכה. יש למטבע הזה גם צד שני: חלק מה"היו נועזים בעריכת ערכים", זה "אל תקחו את זה אישית כשמישהו מבטל עריכה ספציפית שלכם". במקרה כזה, כלומר עורך א' מבצע שינוי באחד הערכים ועורך ב' מבטל את השינוי, נהוג לדון, להסביר למה השינוי טוב ולמה הוא רע, ולהגיע לעמק השווה.

יש כמה תחומים בהם הסדר הפוך: לא מדובר בשינוי תוכנו של ערך, אלא בשינויים שמשפיעים על מספר ערכים: למשל, כשמישהו חושב שיש לשנות שם של ערך, נהוג לדון לפני השינוי ולא אחריו (שינוי שם ערך דורש לשנות את הקישורים לערך הזה מדפים אחרים). אחד התחומים בהם זה מקובל זה בתבניות פרמטריות: למשל, תבנית:תוכנה מופיעה ביותר מ-400 ערכים, ולכן רצוי, לפני שמבצעים שינוי שעלול להשפיע על חלק גדול מהערכים הללו, לדון לפני ולא אחרי.

ספציפית לשינוי שביצעת: אם הכוונה בפרמטר החדש היא "ארכיטקטורת מעבד", יש לקרוא לו בשם הולם. השם "פלטפורמה" מבלבל ולא מתאים: בדרך כלל, בתחום התוכנה, למילה "פלטפורמה" יש משמעות שאינה דווקא ארכיטקטורת המעבד: לדוגמה, בערך Adblock Plus, אם יש ל"פלטפורמה" משמעות, היא בוודאי לא קשורה לארכיטקטורת מעבד. יתרה מכך: בתוכנות רבות, הערך של הפרמטר "מערכת הפעלה" הוא "חוצה פלטפורמות". הוספת פרמטר נוסף בשם "פלטפורמה" שמתייחס למשהו אחר לגמרי, מבלבל. מה שכתבתי לך בדף השיחה של הערך נכון גם לגבי דיון בוק:תב: האם תוכל להביא דוגמאות לשניים-שלושה ערכים בהם אפשר להשתמש בפרמטר הזה, ומה יהיה ערכו בהם? בדף השיחה הזכרת אפליקציות אנדרואיד שזמינות רק על ARM או רק על X86. האם יש לנו ערך כלשהו על אפליקציה כזו? עד היום לא ראיתי (בדרך כלל, אם יישום אנדרואיד חשוב ונפוץ מספיק כדי להצדיק ערך בוויקיפדיה, הוא כנראה זמין בשתי הארכיטקטורות).

שורה תחתונה: למרות מה שכל מיני אנשים כותבים על הביורוקרטיה הביזנטינית של ויקיפדיה, לחלק מהכללים והמנהגים שנהוגים כאן יש סיבה טובה, ובאשר לכללים השרירותיים לכאורה שאין להם סיבה טובה - (כמעט) אף אחד מהמנהגים והכללים לא חצוב בסלע, ואפשר לשנות אותם אם הקהילה תשתכנע שזה מועיל. מטבעו של מיזם שיתופי שיש דברים שדורשים דיון. קיפודנחש 19:49, 16 בפברואר 2015 (IST)תגובה

שלום וברכה. אנסה לענות על ראשון ראשון:
א. בנוגע לפסקה הראשונה והאחרונה: אכן לא חשבתי על כך שידרש לשנות את הפרמטר בכל הערכים שישובץ בהם. עם זאת, אם לדעתך יש מקום לשינוי, ניתן לשנות את הדרוש שינוי ולהסביר, או פשוט לשאול באדיבות. ביטול מיידי הוא אגרסיבי.
ב. בנוגע לטענות הספציפיות. חשבתי אודות השם, והכינוי "פלטפורמה" זהה לויקיפדיה האנגלית. אני מודע לכך שהשימוש שנעשה שם בפרמטר הזה אינו קבוע אך באופן כללי מטרת הפרמטר היא לציין ארכיטקטורת מעבד. הסיבה שלא רציתי לכנות את הפרמטר בשם "ארכיטקטורה", משום שהיא עלולה להתפרש אצל מי שאינו מבין מספיק כארכיטקטורה של היישום עצמו, ולא כארכיטקטורה שלו הוא מיועד. "ארכיטקטורת מעבד" היה נשמע לי ארוך מידי.
אני מודע גם לכך שכאשר משתמשים במילה פלטפורמה מתכוונים בדרך כלל לצירוף של חומרה ותוכנה (כפי שTzafrir ציין בדף השיחה של התבנית), אך בצירוף פרמטר נפרד למערכת הפעלה ניתן להבין שמדובר בשילוב שלהם. למשל, אם מצוינות כמה מערכות הפעלה וכמה ארכיטקטורות מעבדים בפרמטר בשם "פלטפורמה", ניתן להבין שהתוכנה יכולה לרוץ בכל קונפיגורציה אפשרית, אלא אם כן מצוין אחרת, כמו למשל בערך על w:GNU, שם צוין שרק הערכה התוכנתית ל-Linux-libre עבור ליבת העיבוד Xtensa משוחררת תחת רישיון זה. (למרות ש-GNU אינו תוכנה כמובן). כל שאר הערכים בפרמטר זה בערך הנ"ל מתייחסות לארכיטקטורות מעבדים, וכמוהו ברוב הערכים האחרים שמשתמשים בפרמטר זה.
לסיום: אין לי ענין מיוחד בפרמטר הזה, אלא בשדרוג כללי של התבנית והוספת כלל הפרמטרים המשמשים לאפיון תוכנה כבויקיפדיה האנגלית. אלא שאין ביכולתי לקחת פרויקט זה על עצמי ולכן הוספתי אך פרמטר ספציפי שהייתי מעוניין בו באותו הרגע. לכן לא אפתח דיון על הוספת כל הפרמטרים, או פרמטר אחר פרמטר משום שאין ביכולתי להוסיף כל אחד לאחר שידונו עליו, ובפרט לא את הפרמטרים הדורשים תבניות נוספות. אם היתה אפשרות שמישהו יקח על עצמו את העבודה לאחר דיון כזה אזי יש טעם.
בברכה, Nachum37 - שיחה 05:34, 17 בפברואר 2015 (IST)תגובה

טיוטה:HandBrake[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב. אתה בטוח שאתה רוצה למחוק את הטיוטה? אתה יכול להמשיך ולערוך את הטיוטה כשיש לך זמן (הטיוטה לא מופיעה כערך במרחב הערכים) אופק כחול - ביבר הזכוכית 07:40, 7 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

הצלחתי לערוך את התרגום בעורך התרגומים מאותה הנקודה שהפסקתי כך שזה יותר נוח מלערוך טיוטה. תודה! Nachum37 - שיחה 12:39, 7 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

הערות בטקסט[עריכת קוד מקור]

אנא השתמש ב{{הערה}} ולא ב-ref. בגלל ימין-שמאל ועברית, יותר נוח להשתמש בתבנית. • צִבְיָהשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ז 11:46, 3 ביולי 2017 (IDT)תגובה

בדוק עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

שלום Nachum37,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, • צִבְיָהשיחה • ט' בתמוז ה'תשע"ז 11:46, 3 ביולי 2017 (IDT)תגובה

לאור מחיקת כל התוכן בדף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

תרצה שאמחק אותו? Ldorfmanשיחה 04:12, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה

בינתיים לא, אולי אשחזר אותו ביום מן הימים.
נחמד לגלות שמישהו עקב אחריו.
תודה :) Nachum37 - שיחה 04:15, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה
אני באמת הייתי מעדיף שתכתוב משהו על עצמך, ולו קצר. Ldorfmanשיחה 04:16, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה
וזאת מדוע? Nachum37 - שיחה 04:17, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה
שלום Nachum37,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:Nachum37". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, Ldorfmanשיחה 04:21, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה

מעבר לזה שאנו רוצים להכיר קצת את הכותבים, השארת הקישור לדף המשתמש שלך הוא, איך לומר, סוג של אחיזת עיניים. אם לא מעוניינים בקיומו של דף-משתמש, נהוג למחוק אותו, או להבדיל, להשתמש בתיבת משתמש או שתיים בלבד. Ldorfmanשיחה 04:23, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה
ראשית, אינני מעוניין כעת בתוכן שהיה בו. כתיבת תוכן ריק רק לשם ההקלה על הזיהוי על ידי משתמשים אחרים שווה בעיני כ gravatar אוטומטי. שנית, דבריך תוקפניים מעט. אני אדם חופשי לנפשי, אכתוב משהו אם ארצה, כשארצה. כעת אני רוצה להציג דף ריק כי כך נוח לי. אם זה פחות נוח לך, אתה רשאי לעיין בדפים אחרים :) Nachum37 - שיחה 04:26, 25 באפריל 2021 (IDT)תגובה

שלום נחום. כאן ינון גלעדי[עריכת קוד מקור]

הודית לי על עריכתי בערך ירחי כלה. מנהג התודות לא מוכר לי כל כך, ומסקרן אותי מדוע הודית לי? היה משהו מיוחד בעריכה זו? תרגיש בנוח לא לענות אם לא נוח לך, כמובן :). 2A01:6500:A039:4ECA:46AB:CA65:3510:B094 14:11, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

הרבה זמן פשר המושג היה תחת "דרוש מקור" ונהניתי לראות מקור, סוף סוף. Nachum37 - שיחה 17:39, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה