שיחת קטגוריה:לוגיקה מתמטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תקנו אותי אם אני טועה, אבל יש כפילות בין קטגוריה זו לקטגוריה "לוגיקה". (ואם קיים הבדל, קשה לי להאמין שזו החלוקה הנכונה) יובל מדר

לדעתי יש הבדל מהותי בין לוגיקה מתמטית, שהיא ענף של המתמטיקה, לבין לוגיקה, שהיא ענף של הפילוסופיה, אבל איני יודע הרבה מעבר לכך. נחוץ מישהו שבקי בשני תחומים אלה, או לפחות באחד מהם, כדי לעשות את ההפרדה הדרושה. דוד שי 06:35, 28 פבר' 2005 (UTC)

לוגיקה מתמטית[עריכת קוד מקור]

הועבר מדלפק היעוץ:


בבדיקה (מקרית) ראיתי שיש קטגוריה כללית של 'לוגיקה', בה מופיעים גם ערכים הקשורים ללוגיקה מתמטית (פורמלית), גם ערכים הקשורים ללוגיקה כשיטה פילוסופית, וגם כאלה שהם 'גם וגם'. נדמה לי שיש מקום ליצור תת-קטגורייה שתיקרא 'לוגיקה מתמטית' ולאגד לתוכה את הערכים העוסקים ספציפית בלוגיקה כשדה מתמטי, למשל תחשיב פסוקים. מה דעתכם? רונן א. קידר 08:44, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

כן, עשה זאת. דוד שי 13:00, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
אך נדמה לי כי לוגיקה מתמטית צריכה להיות תת ערך של קטגוריה מתמטית ולא פילוסופית... Yonidebest Ω Talk 13:04, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
האם ניתן (טכנית) ש'לוגיקה מתמטית' תהיה תת קטגוריה הן של הקטגוריה 'לוגיקה' והן של הקטגוריה 'מתמטיקה'? אם כן, שה לדעתי הפתרון הרצוי רונן א. קידר 18:39, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
בוודאי. כפי שניתן לשייך ערך לקטגוריות אחדות, כך ניתן גם לשייך קטגוריה לקטגוריות אחדות. דוד שי 18:48, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
וכך עשיתי, והכנסתי לקטגוריה את כל הערכים שהשימוש העיקרי שלהם הוא בלוגיקה מתמטית, בעוד שערכים שהשימוש העיקרי שלהם הוא בפילוסופיה, או שיש להם שימוש כפול, נותרו בקטגוריית האב 'לוגיקה'. בדרך גיליתי כמובן כמה ערכים ממש לא מוצלחים וכמה בעיות של כפילות/בלבול, ואני מזמין את המתמטיקאים/לוגיקנים בחבורה להציץ בדפי השיחה של שקילות (לוגיקה) וחוקי היקש כדי שננסה לפתור את המצב. רונן א. קידר 07:44, 23 אוקטובר 2005 (UTC)