שיחת קטגוריה:סדרות טלוויזיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כפי שזה נראה כרגע, זה יותר סרטים מצוירים מאשר סדרות טלויזיה, אולי כדאי לשנות את שם הקטגוריה? גילגמש 15:22, 23 אוג' 2004 (UTC)

לא סרטים מצוירים, אלא סדרות מצוירות. ולא כדאי ליצור קטגוריות יותר מדי ספציפיות. שן שש זעם
טוב, אני אשנה בהתאם להמצלתך. לא מדובר במשהו ספציפי. יש אלפי סדרות מצוירות. הרי לא מדובר על יצירת קטגוריה חדשה על כל פסיק. גילגמש 15:48, 23 אוג' 2004 (UTC)

מה בין סדרות טלוויזיה לסדרות מצוירות?[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהעברת את משפחת סימפסון מהקטגוריה של סדרות טלוויזיה לקטגוריה של סדרות מצוירות. מה לדעתך צריך להיות הקו המפריד בין הקטגוריות? סדרת טלוויזיה חייבת להיות לא מצוירת? כי מבחינת הרמה והתחכום שלה, משפחת סימפסון עולה על רוב הקומדיות הלא מצוירות (שאני מכיר). לדעתי אין בהפרדה הזו טעם, לפחות לבינתיים, וצריך קטגוריה אחת של סדרות טלוויזיה. אם יהיה עמוס מדי, אפשר להתחיל להפריד לתת קטגוריות של דרמה, קומדיה וכו'. לדעתי גם אז, הסימפסונס צריכים להיחשב קומדיה, מכיוון ש"סדרות מצוירות" יוצרות קונוטציה מיידית של סדרות שמיועדות לילדים בלבד (ומעריצים נוסטלגים). גדי אלכסנדרוביץ' 17:16, 23 אוג' 2004 (UTC)

ראה בבקשה את הערתי בדף השיחה של פרויקט הקטגוריות. לענין עצמו. יש הבדל בין סדרה מצוירת וסדרה לא מצוירת. על כן "הסופרנוס" היא סדרת דרמה\מתח\פשע אנושית, ואילו "משפחת סימפסון" היא סדרה מצוירת ושתיהן תת קטגורית של הסדרות הטלויזיוניות. יש בהחלט טעם לעשות את החלוקה עכשיו, כשהעסק עוד בחיתוליו, מאשר להשקיע המון זמן בעתיד על מנת להפריד את הכל. הרי ברור שמתישהו נצטרך לעשות זאת. אני רק מנסה לחסוך לכולנו את העבודה העתידית. גילגמש 17:19, 23 אוג' 2004 (UTC)
אה, עכשיו הבנתי למה התכוונת בדף, ואני נוטה להסכים עם הרעיון הכללי. מה שכן, לא ברורה לי עדיין ההפרדה החדה שאתה עושה בין סדרות מצוירות ולא מצוירות. אם אתה מתעקש לעשות הפרדה שכזו, יש לפצל גם את הקטגוריה של הסדרות המצוירות לתת קטגוריות. יש סדרות אנימציה שמיועדות במפורש לקהל יעד של ילדים ("פוקימון", "הלב" וכו') ויש כאלו שמיועדות לכל המשפחה ("סימפסונס", "פיוצ'רמה", "סאות'פרק" וכדומה). ובוא לא נדבר על האנימות, שאני מניח שגם הן צריכות קטגוריה משל עצמן. גדי אלכסנדרוביץ' 18:03, 23 אוג' 2004 (UTC)
מסכים איתך לחלוטין. יש להפריד את הקטגוריה של הסדרות המצוירות לפי מה שאמרת כרגע. הבעיה היא שיש כרגע רק 4 ערכים בקטגוריה הזאת כך שאי אפשר לפתוח כמה עשרות קטגוריות מתקבשות. זכור שהרעיון הוא שכל ערך בויקי יהיה בקטגוריה משלו, שהיא בעצמה תת קטגוריה בקטגוריה גדולה יותר וחוזר חלילה עד שמגיעים לקטגוריית האם. למשל במקרה של סדרות טלויזיה קטגוריית האם יכולה להיות: "תרבות ואומנות", או "פנאי", או משהו דומה. גילגמש 18:08, 23 אוג' 2004 (UTC)
אתה לא סותר את עצמך? הרי קודם אמרת שצריך לפתוח הרבה קטיגוריות כבר עכשיו, כדי שלא נתחיל לעשות העברות דירה אחר כך. בכל מקרה, אפשר לעשות חלוקה גסה בתחום הזה: "סדרות מצוירות לילדים"/"סדרות מצוירות לכל המשפחה". אגב, בויקי האנגלית אין הפרדה כזו ויש סימפסונס באותה קטגוריה כמו צבי הנינג'ה, ומצד שני לאנימות כן יש קטגוריה משל עצמן. אני חושב שלא יזיק אם נהיה "חלוצים" בתחום הזה.
אני מנסה שלא לסתור, קצת קשה לחיות עם אישיות מפוצלת.. מה שאני אומר, זה שיש לפתוח את כל הקטגוריות עכשיו ולא להמתין שיהיו מספיק ערכים לכל קטגוריה. מה שאני אומר הוא שצריך להעתיק את הקטגוריות הקיימות באנגלית ולשנות מעט על מנת להתאימן אלינו. גילגמש 06:52, 24 אוג' 2004 (UTC)

חלוקה של ערכי סדרות הטלויזיה לפי השנה בה יצאו[עריכת קוד מקור]

משום שכיום הספיקו להצטבר ערכים רבים מאוד בויקיפדיה העברית של סדרות טלוויזיה מכל הזמנים, ומשום שעד כה הערכים הללו מקוטרגים רק לפי ז'אנר וארץ המוצא שלהם - אני מעוניין להקל על קוראי ויקיפדיה העברית ולהוסיף קטגוריות אשר יחלקו את כל ערכי סדרות הטלויזיה לפי השנה בה כל סידרה עלתה לשידור לראשונה (הקיטרוג הזה עובד יפה מאוד בערכי סרטי הקולנוע לפי שנה) על מנת שיהיה יותר קל לנווט בערכי סדרות הטלויזיה (קטגוריות אשר יהיו מקבילות לקטגוריות הנ"ל בויקיפדיה האנגלית) - דוגמה לשם קטגוריה אפשרי - "קטגוריה:סדרות טלויזיה שעלו לשידור בשנת 2008".

לדעתי עדיף יהיה לציין בקטרוג זה את השנה בה עלתה הסידרה לשידור לראשונה במקום את העשור בו הסידרה שודרה וזאת משום שסדרות טלויזיה רבות משודרות עשורים רבים - דבר אשר יגרום לבלבול רב כאשר סדרות שונות יופיעו בכל הקטגוריות השונות ובשל כך שקיימים ערכי סדרות טלויזיה רבים יהיה קשה בהרבה לנווט בין הקטגוריות השונות.

אני מעוניין להשקיע מזמני ולבצע את קיטרוג מסוג זה בכל ערכי סדרות הטלויזיה. 24.12.234.123 09:28, 26 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

אני מתנגד. זו קטגוריה מלאכותית שיורדת לפרט קטן וזניח כמעט לחלוטין. יש יותר חשיבות, אם כבר, לעשור שבו התחיל השידור. אני גם לא חושב שיש טעם בקטגוריה כללית, אלא בקטגוריית עשור וז'אנר (כלומר, מה שצריך להיות לדעתי הוא קטגוריה:סדרות דרמה ששודרו בשנות ה-XX). ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:31, 26 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]
קיטרוג לפי השנים בהם הסדרות עלו לראשונה לשידור בעל חשיבות רבה לקוראי ויקיפדיה העברית - לדוגמה, אנשים שמחפשים ערכים על סדרות חדשות מחו"ל או סדרות בהם צפו בילדותם יוכלו כך בקלות יחסית לאתר אותם.
המצב אותו אתה מתאר ייצור בלאגן - הערך "תיקים באפלה" לדוגמא, ישוייך במצב זה לארבעה קטגוריות שונות או יותר - "סדרות מדע-בדיוניות משנות ה-90", "סדרות מדע-בדיוניות מהעשור הראשון של המאה ה-21", "סדרות דרמה משנות ה-90", "סדרות דרמה מהעשור הראשון של המאה ה-21". לעתים ישנם סדרות אשר משודרות לאורך עשורים רבים - דבר אשר יגרום לערך להיכלל בקטגוריות רבות מדיי - במיוחד עם הוא משתייך ליותר מסוגה אחת. 24.12.234.123 20:27, 26 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

הועבר משיחת משתמש:Arimis - :אני חושב שאפשרי לקטלג את הערכים המדוברים לפי העשור בו הם יצאו, היות ומדובר בסדרות מתמשכות (לא לפי שנה ספציפית). בצורה זו גם אפשר להוסיף סדרה לשתי קטגוריות במידה והיא מתמשכת לקראת תחילת העשור הבא (דוגמת באפי, ג'אג וחוק וסדר). Arimis - שיחה 17:37, 26 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

זאת ועוד, אפשרי למקם את תת הקטגוריות "סדרות משנות ה-***" בקטגוריה:סדרות טלוויזיה אמריקאיות, לשייך את הסדרות ובכך לצמצם באופן ניכר את רשימת הסדרות הענקית שברשימה. Arimis - שיחה 17:43, 26 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

שאלה עקרונית בכתיבה ערך על סדרת טלוויזיה זרה (לא ישראלית)[עריכת קוד מקור]

נתקלתי בסדרות טלוויזיה זרות רבות, אשר בערכי הוויקיפדיה שלהם בעברית מצויינים ערוצים הטלוויזיה השונים בהם שודרו בישראל. לטעמי, מידע זה איננו רלוונטי בערך על הסדרה עצמה. לכל היותר - יש לציין את חברת ההפקה המקורית או את ערוץ הטלוויזיה המקורי (הזר), אשר הפיקו את התוכנית. ואם רוצים לציין בכל זאת שסדרה מסויימת שודרה בערוץ ישראלי מסויים - מוטב שזה יהיה בערך על אותו הערוץ. אשמח לשמוע דעות נוספות/שונות בנושא. קולנואני - שיחה 22:45, 29 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

אני חושב ששם קטגוריה זה צריך להיות קטגוריה:תוכניות טלוויזיה מאחר והיא כוללת לא רק סדרות טלוויזיה, אלא גם תוכניות טלוויזיה שאינן סדרות (ובהתאם לכך - יש גם לשנות את שמות כל קטגוריות המשנה). יוניון ג'ק - שיחה 18:40, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]