שלג על עצי הדובדבן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלג על עצי הדובדבן
Grass for His Pillow
מידע כללי
מאת ליאן הרן
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה Headline Publishing Group עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2003
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תאריך 2006
תרגום ג'וד שבא
סדרה
סדרת ספרים סיפורי האוטורי
ספר קודם פסיעות על רצפת הזמיר
הספר הבא נוגה הירח
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלג על עצי הדובדבן (באנגלית: Grass for His Pillow) הוא הרומן השני בסדרת סיפורי האוטורי מאת ליאן הרן, אשר יצא לראשונה ב-2003. האירועים ברומן מתרחשים במשך תקופה של כשישה חודשים (מהסתיו עד האביב של השנה הבאה), הבאה מיד אחרי אלו בספר פסיעות על רצפת הזמיר.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאדה מתאוששת לאיטה מן התרדמת שהחיל עליה טקאו בעזרת כוחות הקיקוטה שלו. היא חולמת שהאלה הלבנה מדברת אליה: "היי סבלנית. הוא יבוא אלייך". היא יוצאת למסע הביתה, מלווה על ידי שיזוקה, אחייניתו של מוטו קנג'י. אראי דאיצ'י זועם שהמעיט בערכם של טקאו והאחווה, ושולח חיילים להתנקש בחייה של שיזוקה - שהיא מאהבתו לשעבר ואם שני ילדיו, מכיוון שהוא חושש מקשריה עם האחווה. המתנקשים לא מצליחים במשימתם. קאדה בינתיים מגלה שהיא בהריון מטקאו, אך שיזוקה משכנעת אותה לספר שנישאה בסתר לשיגרו במנזר טריאמה לפני מותו כדי לספק הסבר לגיטימי להריונה.

טקאו, בינתיים, מסתתר בבית האחווה בימאגאטה, ולומד את תורת האחווה תחת הדרכתו של קיקוטה אקיאו, למרות הסלידה ההדדית בין השניים. האחווה מצווה על יוקי, בתו של קנג'י, להיכנס למערכת יחסים עם טקאו כדי להוליד יורש לכישרונות הקיקוטה הנדירים שירש טקאו מאביו שפרש מהאחווה ולכן גם נהרג על ידה. טקאו לא יודע על כך, אך מתמסר לאהבה הגופנית עם יוקי אף על פי שמתגעגע לקאדה בכל רגע. יום אחד יוקי עוזבת לפתע כשהיא בהריון בלי שהיא מספרת על כך לטקאו. ואולם, הדבר מתגלה לו בעקיפין וגורם לו לתחושות מעורבות.

קאדה חוזרת לבית ילדותה, אותו לא ראתה מאז היותה בת שבע, מכיוון שישבה בשבי. היא מגלה שאמה נפטרה, ואביה חי בייאוש לאחר שהפסיד לאראי בקרב, אך אין לו את האומץ ליטול את חייו. היא מחליטה שלמרות היותה אישה, היא תשתלט על ארץ שירקאווה ותשיב את הסדר. היא מכירה אציל מהקיסרות שגר בקרבת מקום, לורד פוג'יווארה שמסייע לה בתמורה לך שתספר לו את סודותיה. כשמגיע לביקור הנזיר מאקוטו שפגש את שיגרו, קאדה וטקאו במנזר טריאמה - הוא חושף בטעות שלא התקיימו מעולם נישואים בין קאדה ושיגרו. בבושת פנים, אביה מחליט שעל כל המשפחה ליטול חייהם ותוקף את קאדה. שיזוקה וקונדו (שכיר באחוזה וחבר באחווה) מצילים אותה על ידי הריגתו. קאדה נתקפת צירים וחווה הפלה. היא נופלת חולה אנושה על משכבה.

האחווה מאבדת סבלנות עם מרדנותו של טקאו, ושולחת אותו למשימה המוגדרת כהזדמנותו האחרונה. הם מאמינים ששיגרו אסף מידע אודות האחווה, אז טקאו הולך לביתו הישן עם אקיאו כדי להשיבם ממורהו הקודם איצ'ירו, מכיוון שטקאו הוא היחיד שיכול לפסוע על רצפת הזמיר הממולכדת בעזרת כוחותיו. טקאו מגלה שהרשומות של שיגרו נמצאות במנזר טריאמה, וכדי ללכת להביא אותן הוא מחליט להימלט מאחיזת האחווה. בעת בריחתו דרומה, כשהחורף בעקבותיו, הוא פוגש בהדרכת המנודה ג'ו-אן מעדת הנסתרים באישה עיוורת במערת סלע שמוסרת לו את הנבואה על אודותיו שתרדוף אותו: " אדמותיך ייפרשו מים לים... חמישה קרבות יקנו לך שלום, ארבעה בניצחון ואחד לתבוסה. רבים יפללו, אך אתה מוגן מפני המוות, למעט זה שיבוא לך מידי בנך". הוא מגיע למנזר טריאמה ביום האחרון לפני שהמעבר נסגר בשל השלגים ומוצא את כתביו הסודיים של שיגרו על פריסת האחווה.

כשהשלגים מפשירים באביב, קאדה מודיעה לפוג'יארה שבכוונתה לבקר את אראי שהוא כעת שליט הממלכה, כדי לדבר עמו על עתידה. הוא מסכים לכך בחוסר רצון, והיא נוסעת לטריאמה, שם שמעה שטקאו נמצא. הם נפגשים ועדיין מאוהבים. מכיוון שטקאו נמצא תחת גזר דין מוות מטעם האחווה, הם משלחים משם את שיזוקה וקונדו, כדי שלא ייפגעו. כנגד כל עצות חבריהם, קאדה וטקאו מתחתנים, אף על פי שהדבר יעורר תגובות נזעמות הן מצד אראי שליט הממלכה והן מצד פוג'יארה שתכנן להתחתן עם קאדה בעצמו.

הוצאה בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]