Axis Communications

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקסיס תקשורת
נתונים כלליים
מייסדים Martin Gren, Mikael Karlsson עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1984–הווה (כ־40 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה לונד עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 55°43′07″N 13°13′13″E / 55.7185°N 13.2203°E / 55.7185; 13.2203 
ענפי תעשייה טלוויזיה במעגל סגור, מצלמת רשת, הזרמת מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים מצלמת IP עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 4,000 (נכון ל־2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.axis.com
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Axis Communications היא חברת תקשורת ומצלמות שוודית. (נוסדה ב-1984).

החברה מייצרת מוצרים ופתרונות מבוססי רשתות תקשורת. בין המוצרים מצלמות רשת מסוגים שונים, סטרימרים, מקודדים, מערכות הקלטה וניהול וידאו, מערכות בקרת כניסה ואינטרקום רשת.

על פי נתוני החברה מועסקים בה כ-4,000 עובדים בלמעלה מ-50 מדינות, ומחזור המכירות שלה בשנת 2023 היה 1.6 מיליארד דולר.

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקסיס היא יצרנית של מצלמות רשת למגוון רחב של יישומים. מוצריה כוללים מצלמות ממונעות (PTZ), מצלמות עמידות בפני ונדליזם, מצלמות תרמיות, מצלמות בלחץ חנקן ומצלמות אלחוטיות. אקסיס השיקה את מצלמת הרשת התרמית הזמינה המסחרית הראשונה בעולם בשנת 2010 ואת מצלמת רשת ה-HDTV הראשונה הזמינה בעולם בשנת 2008. בשנת 2022 הוציאה החברה מצלמות רשת שיכולות להתחבר למכשירי Z-wave. לרוב מצלמות Axis יש יכולות ניתוח תוכן וידאו, כגון זיהוי תנועה מתקדם. מצלמות מתקדמות תומכות בבינה מלאכותית עבור יישומי מעקב וידאו, שיכולים לסווג חפצים והתנהגות אנושית.

מצלמת רשת של Axis 2100, שיצאה ב־1999.
מצלמת רשת AXIS P3717-PLE, שיוצרה בשנת 2019, כוללת ארבעה ראשי מצלמה מתכווננים המאפשרים כיסוי של 360 מעלות של אזור.

מצלמות גוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2020, אקסיס נכנסה לשוק מצלמות הגוף, והתחרה בחברות המובילות בשוק: Axon, Digital Ally, Wolfcom ומוטורולה Solutions עם המותג Watchguard Video שלה.

מקודדי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקסיס היא יצרנית של מקודדי וידאו, המאפשרים להמיר אותות וידאו אנלוגיים לפורמט דיגיטלי עבור רשתות IP. הדגמים האחרונים מבוססים על תקן דחיסת הווידאו H.264 אשר מקטין את דרישות רוחב הפס והאחסון מבלי להקריב את איכות התמונה. החברה מציעה מקודדי וידאו 1-port, 4-port, 6-port ו-16-port, כמו גם מערכות הניתנות להרכבה על מתלים עבור התקנות גדולות.

תוכנת ניהול וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקסיס מוכרת תוכנת ניהול וידאו שהיא משווקת תחת השם AXIS Camera Station. התוכנה מספקת פונקציונליות של ניטור וידאו מרחוק, הקלטה וניהול אירועים. ה-API שלו מאפשר אינטגרציה עם מערכות אחרות כגון נקודת מכירה ובקרת גישה. אקסיס מציעה אפליקציה קלת משקל לצפייה מרחוק בשם AXIS Companion ללא תשלום.

בקרת גישה פיזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקסיס החלה להציע מערכות בקרת גישה פיזית בשנת 2013 עם הצגת בקרי דלתות רשת וקוראי כרטיסי RFID. המכשירים מציעים ממשק פתוח לאינטגרציה עם רכיבי מערכת אבטחה אחרים מבוססי IP ותוכנות צד שלישי. החברה הציגה את מערכות בקרת הגישה הפיזיות התואמות ONVIF הראשונות הזמינות בשוק.

אודיו ברשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015, אקסיס הציגה את מוצר האודיו הרשת הראשון שלה, רמקול צופר המספק פונקציונליות אודיו של דיבור למטה עבור יישומי אבטחה. לאחר מכן, החברה השיקה רמקולי רשת, מקרני קול, סירנות strobe, אינטרקום וממירי אודיו אנלוגי ל-IP לשימוש במערכות כריזה ( PA ). מבחר מוצרי אודיו ברשת מיוצרים לשימוש חיצוני ועמידים בפני ונדליזם.

מכ"ם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2017 השיקה אקסיס מכ"ם רשת ראשון, אשר ממזער התראות שווא, יכול לסווג אובייקטים ומוסיף יכולות מעקב אוטומטי מתקדמות למצלמות PTZ של אקסיס. מכ"מי הרשת משתמשים באלגוריתמים של למידת מכונה ולמידה עמוקה כדי לסווג אובייקטים ולזהות התנהגות. המכ"מים מיועדים לשימוש חיצוני ובעלי תכונות עמידות בפני ונדליזם.

קישורים חיצונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Axis Communications בוויקישיתוף