יוריק ואן ווגנינגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוריק ואן ווגנינגן
Yorick van Wageningen
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 16 באפריל 1964 (בן 60)
בארן, הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ממלכת ארצות השפלה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוריק ואן ווחנינגןהולנדית: Yorick van Wageningen; נולד ב-28 במאי 1964) הוא שחקן קולנוע הולנדי. התפרסם ברחבי העולם בזכות הופעותיו בסרטים "נערה עם קעקוע דרקון", "רידיק: המסע מתחיל" ו"העולם החדש"

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ווגניגן נולד וגדל בעיירה באארן שבמחוז אוטרכט, הולנד.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר קריירת משחק בסרטים ובטלוויזיה ההולנדית קיבל ווגניגן הצעה בשנת 2001 לשחק בסרטו של סטיבן ספילברג "דו"ח מיוחד", אולם בשל בעיות בקבלת הוויזה נאלץ לוותר על התפקיד.

החל להתפרסם בזכות הופעות משניות שעשה בשובר הקופות "רידיק: המסע מתחיל" ובדרמות "העולם החדש" בתפקיד ההרפתקן סמואל ארגל, "הצלה מעבר לגבול" לצידם של אנג'לינה ג'ולי וקלייב אואן ו"המזוודות של טולס לופר".

ב-2008 שיחק בתפקיד ראשי בדרמת המלחמה ההולנדית שהייתה למצליחה ושוברת קופות בהולנד "חורף בזמן מלחמה". ב-2010 הופיע בסרטו של אמיליו אסטבז "הדרך חזרה" בתור הבחור המלא ההולנדי ג'וסט שרוצה להוריד במשקל.

ווגניגן נבחר בשנת 2011 במיוחד על ידי דייוויד פינצ'ר לתפקיד משמעותי בעיבוד האמריקאי הקולנועי לרב המכר השוודי "נערה עם קעקוע דרקון". בסרט שיחק בתור נילס ביורמן עורך הדין המקבל אחריות על ענייניה וכספייה של התחקירנית ליסבת' סליינדר (רוני מארה). בסצנה קשה לצפייה מהסרט הוא סוחט ליסבת' ומבצע בה אונס בברוטליות .

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]