אוולין סמואל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוולין סמואל
Evelin Samuel
לידה 13 במאי 1975 (בת 48)
טאלין, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אסטוניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Estonian Academy of Arts, אוניברסיטת טאלין עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אסטונית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Johan Randvere (2016–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוולין סמואלאסטונית: Evelin Samuel, נולדה ב-13 במאי 1975) היא זמרת אסטונית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמואל נולדה בטאלין, היא החלה לשיר בילדות והקליטה שירים באולפנים של הרדיו האסטוני בגיל מוקדם, בסוף שנות השמונים היא הצטרפה לתיאטרון מוזיקלי לילדים שבמסגרתו הופיעה בפסטיבל רוסקילד, פסטיבל מוזיקה שנתי הנערך בדנמרק.

ב-1993 היא הגיעה למקום הרביעי בתחרות לזמרים מתחילים שאורגנה על ידי הטלוויזיה הציבורית האסטונית (ETV) ובאותה שנה היא זכתה במקום הראשון בתחרות שירים בלטית. ב-1997 שימשה כזמרת ליווי באירוויזיון לזמרת מריה ליס אילוס וב-2002 יצא אלבומה הראשון. מאז הצטרפות אסטוניה לאירוויזיון היא ניסתה מספר פעמים להיכנס לתחרות עד שב-1999 הצליחה עם השיר "יהלום של לילה", באירוויזיון שנערך בירושלים הגיעה למקום השישי. לאחר מכן היא ניסתה שוב פעם ללא הצלחה לייצג את מדינתה בתחרות. ב-2000 ו-2006 הכריזה על תוצאות הניקוד האסטוני באירוויזיון.

ב-2001 לוהקה לתפקיד פונטי במחזמר עלובי החיים שהועלה בטאלין אך ביטלה את השתתפותה מסיבות אישיות במהלך החזרות. ב-2003 שיחקה את ננסי במחזמר אוליבר! ועל תפקידה זכתה לסיקור חיובי מהתקשורת ובנוסף היא שיחקה במחזה מיס סייגון בהלסינקי.

היא כתבה מספר שירים לילדים וב-2008 יצא ספר הפנטזיה שכתבה "פעם שירד גשם" (Ükskord, kui sadas vihma). ב-2010 החלה לשמש כעורכת האחראית של מגזין הבריאות "בריאות פלוס".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוולין סמואל בוויקישיתוף