אנטוניו דה סילבה ריביירו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנטוניו מנואל פרננדש דה סילבה ריביירו
António Manuel Fernandes da Silva Ribeiro
אנטוניו דה סילבה ריביירו
אנטוניו דה סילבה ריביירו
אנטוניו דה סילבה ריביירו
לידה 14 באוקטובר 1957 (בן 66)
פומבל, פורטוגל פורטוגלפורטוגל
מדינה פורטוגל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות הצי הפורטוגזי הצי הפורטוגזי
תקופת הפעילות 19782023 (כ־45 שנים)
דרגה אלמירנטה
תפקידים בשירות
ראש מטה הצי הפורטוגזי
ראש מטה הכוחות המזוינים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנטוניו מנואל פרננדש דה סילבה ריביירופורטוגזית: António Manuel Fernandes da Silva Ribeiro; נולד ב-14 באוקטובר 1957) הוא אדמירל פורטוגזי בדימוס, אשר שימש כראש מטה הכוחות המזוינים (מקביל לרמטכ"ל) של הכוחות המזוינים של פורטוגל מבין השנים 2018-2023.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריביירו נולד בפומבל ב-14 באוקטובר 1957. ב-1974 הוא הצטרף לבית הספר הימי של הצי, וסיים את לימודיו ב-1978. הוא הוצב כנווט על סיפון NRP São Gabriel (A5206) ולאחר מכן שימש כקצין בכיר על סיפון NRP Save (P1161). הוא שימש גם כראש שירות הניווט של NRP Comandante João Belo (F480), והפך לראש המרכז ללימודים טכניים-ימיים, וכן שימש כנציג באיגוד הפורטוגזי למשאבי מים ומשאבים הידראוליים.

בין תפקידיו השונים בשנים הבאות: סגן המנהל הטכני לשיתוף פעולה עם מדינות אפריקה דוברות פורטוגזית, ראש מדור פרסומים ימיים, סגן ראש אגף דינמיקת חופים במכון ההידרוגרפי הפורטוגזי. הוא שימש גם כמפקד הספינה NRP Almeida Carvalho (A527) וכסגן ראש המחלקה למחקרים אסטרטגיים וצבאיים במנהל הכללי למדיניות הגנה לאומית.

כמו כן, היה ראש מדור תכנון כוחות באגף התכנון במטה הימי, יועץ במוסד לביטחון לאומי, מנהל מחקר ותפעול בשירות ההגנה האסטרטגית והמידע הצבאי וכמפקד NRP Almeida Carvalho (A527). הוא שימש גם כמנהל הכללי של המכון ההידרוגרפי הפורטוגזי, הפך לרכז המחלקה לאסטרטגיה ולפרופסור לאסטרטגיה ותכנון אסטרטגי במכון המלחמה הימי העליון, והפך לראש אגף התכנון במטה הימי. ב-9 בדצמבר 2016 הוא מונה לראש מטה הצי הפורטוגזי. ב-1 במרץ 2018 הוא קודם לתפקיד ראש מטה הכוחות המזוינים (מקביל לרמטכ"ל). ב-1 במרץ 2023 הוא סיים את הקדנציה שלו ועזב את הצבא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]