מאיר עמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ביג אם)
מאיר עמר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות 19992012 (כ־13 שנים)
עיסוק פזמונאי ‏•‏‏ מלחין ‏•‏‏ מעבד ‏•‏‏ מפיק מוזיקלי
שפה מועדפת עברית
שיתופי פעולה בולטים שרית חדד ‏•‏‏ ירדנה ארזי ‏•‏‏ דנה אינטרנשיונל ‏•‏‏ קובי פרץ

מאיר עמר (ידוע בשם הבמה שלו, ביג אם) הוא פזמונאי, מלחין, מעבד ומפיק מוזיקלי ישראלי. במרוצת השנים עבד עם מספר אמנים ישראלים, והיה חבר בלהקת טיפקס ובנערי רפול.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמר הצטרף ללהקת טיפקס בשנת 1999 עם הוצאת האלבום דיסקו מנאייק. הוא הפיק את כל רצועותיו, כשהמוכרות ביניהן הן "סמי וסומו", "שלוש בלילה" והדואט עם שרית חדד "כשאני איתך אני כמו דג", שהגיע למקום השביעי במצעד סוף השנה של רשת ג'.[1] אולם שיתוף הפעולה הראשון בינו לבין הלהקה היה שנה קודם לכן, כשהוציאו את המיני-אלבום העצב עבר לגור כאן.

בשנת 2000 הפיק עבור חיים אוליאל את אלבום הבכורה שלו, "סנדוק לעג'ב". מתוך האלבום זכה השיר "סימני סערה" להצלחה מסחרית גבוהה בישראל, ואף הגיע למקום החמישי במצעד הפזמונים השבועי של רשת ג'.[2] בשנת 2001 יצא אלבומה השביעי של טיפקס, יושבים בבית קפה, שגם בו כל רצועתיו הופק על ידי עמר. הסינגל המוביל מתוכו, "יושבים בבית קפה", הגיע למקום השני במצעד השנתי של ה'תשס"א, והפך לשירו המצליח ביותר של עמר במצעדי הפזמונים.[3] באותה שנה חבר לאיתי זילברשטיין, והם ייסדו את הצמד המוזיקלי "נערי רפול". אלבומם הראשון, "אהבה כתומה", יצא באותה השנה וכלל את השיר "החבר'ה הטובים" – שיר הנושא של סדרת הטלוויזיה החבר'ה הטובים.

בשנת 2003 זכה הצמד להצלחה ראשונה ככותבים: "קצת משוגעת" של שרית חדד, שהגיע למקום ה-12 במצעד השנתי של ה'תשס"ג.[4] שיר נוסף בעיבודם מאותה שנה הוא "אני לא זמין" בביצועו של מושיק עפיה.[5] לאחר מכן פורסם אלבום אוסף של טיפקס בשם כל הלהיטים, ובו נכלל השיר "ריקודי עמבה" שהפקתו של עמר.[6]

בשנת 2004 הלחין הצמד את השיר "אני אוהב אותך" לקובי פרץ, והשתתפו בהפקת השיר "חגיגה" של חדד. בשנת 2006 פורסם אלבומה של טיפקס, רדיו/מוזיקה/עברית. גם בו עיבד עמר את מרבית רצועותיו. בשנת 2012 הפיקו נערי רפול את שירן של ירדנה ארזי ודנה אינטרנשיונל "כשהגברים רוקדים".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]