הבריון של ארצ'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבריון של ארצ'ר
Archer's Goon
מידע כללי
מאת דיאנה ווין ג'ונס
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה גרף
תאריך הוצאה 1984
מספר עמודים 241 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
תאריך 2009
תרגום יעל אכמון
מספר עמודים 304
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-416-49260-6
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבריון של ארצ'ראנגלית: Archer's Goon) הוא רומן פנטזיה משנת 1984 מאת דיאנה וין ג'ונס שנועד לבני נוער ומבוגרים. בשנת 1992 עובד הספר לסדרת טלוויזיה בת שישה פרקים על ידי ה-BBC.[1]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווארד סייקס בן ה-13 חי בעיר אנגלית עם הוריו קוונטין, פרופסור וסופר, וקטרינה, מורה למוזיקה, אחותו אנתיאה המכונה תמיד "איומה" בגלל צרחותיה המתמשכות, ופִיפִי, סטודנטית שעוזרת להם בבית כשהוריהם אינם נמצאים.

חייהם מופרעים אחר צהריים אחד כשאדם ענק שלא נוקב בשמו, או "בריון של מישהו" כמו שפיפי מכנה אותו, נכנס לביתם ומודיע שהוא בא לאסוף אלפיים מילים שקוונטין חייב לאדם בשם ארצ'ר.

מתגלה שלפני שלוש עשרה שנה קוונטין סבל ממחסום כתיבה נוראי ולא הצליח לכתוב שום דבר במשך שנה, עד שמאונטג'וי, עובד עירייה שהוא פגש הציע לו פתרון: להתחייב לכתוב 2,000 מילה כל רבעון על כל נושא שעולה בדעתו, ולדמיין שאם הוא לא יכתוב אותם מאונטג'וי יוכל להפסיק את החשמל והגז, להפסיק לפנות לו את הפחים וכדומה. בתמורה למילים הוא הציע לו פטור ממיסי העירייה. הבריון טוען שהמילים למעשה נשלחו לארצ'ר ושהמילים לא נשלחו אליו ברבעון הזה.

המשך הספר מתאר מאבק בין שבעת האחים שמנהלים את העיר שבה המשפחה גרה להשיג את המילים שקוונטין כתב על מנת להבין את הסיבה שהם לא מסוגלים לצאת מהעיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "הבריון של ארצ'ר", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)