הפועל הצפון תל אביב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפועל הצפון תל אביב
כינוי הפועל הצפון
תאריך ייסוד 1946
תאריך פירוק 1988
ליגה ליגת ארץ ישראל, ליגה ב'
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפועל הצפון תל אביב (כונתה גם הפועל "הצפון") הייתה קבוצת כדורגל בישראל מהעיר תל אביב, שהוקמה בשנת 1946, בתקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל. כבר בשנת הקמתה עלתה לליגה הבכירה, ושיחקה שם בעונת 1947/1948, אך זאת הופסקה באמצע בעקבות מלחמת העצמאות. לאחר המלחמה הקבוצה פורקה. בהמשך הוקמה הקבוצה מחדש ושיחקה בליגות הנמוכות, אך התפרקה סופית שוב ב-1988.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת הפועל "הצפון" הייתה מועדון שהוקם בשנות ה-30 בענפי הכדורעף, כדורסל, שחייה, אתלטיקה, וכדורגל נוער. קבוצת הכדורגל הבוגרת הוקמה על ידי יוצאי מחלקת הנוער של קבוצת הפועל תל אביב שלא ניתן להם הזדמנות לשחק בקבוצה הבוגרת. הקבוצה נרשמה לליגה ב' של עונת 1946/1947 (הליגה השנייה באותם ימים). בקבוצה שיחקו בין היתר אשר בלוט[1] ודוד (דוביד) שווייצר. הקבוצה הייתה קבוצה ללא משאבים אמיתיים והשיגה את הציוד מתורמים מקומיים ומהשחקנים עצמם, אולם היא הפתיעה את חובבי הליגה ואת שאר הקבוצות כאשר כבר בעונתה הראשונה סיימה במקום הראשון במחוז דרום של ליגה ב', עם 13 ניצחונות מתוך 16 משחקים, וללא הפסדים, וכך העפילה לליגה הבכירה של עונת 1947/1948. בליגה הבכירה נתקלה הקבוצה בקבוצות מבוססות עם שחקנים ברמה גבוהה יחסית (בין היתר עם קבוצת המקור של רוב שחקניה, הפועל תל אביב). בליגה זו הספיקה הקבוצה לשחק שישה משחקים, והפסידה בכולם. לאחר מכן הופסקה הליגה בעקבות פריצת מלחמת העצמאות. נעשה ניסיון ליצור "ליגת חירום" לאחר מכן, אך לאחר שני מחזורים היא הפסיקה להתקיים, הליגה נעצרה והקבוצה התפרקה בעקבות המלחמה.

לאחר סיום מלחמת העצמאות, הקמת מדינת ישראל וחזרת ליגות הכדורגל לפעילות, הקבוצה הוזמנה לשמור על מקומה בליגה הבכירה ולהשתתף בליגה הישראלית של 1949/1950, אולם מאחר שהקבוצה התפרקה בזמן מלחמת העצמאות וכל שחקניה התפזרו, הקבוצה לא הופיעה לשלושת משחקיה הראשונים, הוכרזה כמפורקת והוסרה מהליגה.

הקבוצה הוקמה בעשור לאחר מכן והצטרפה לליגה ג' של עונת 1957/1958. לאחר שתי עונות הצליחה לעלות גם לליגה ב', אך ירדה שוב לליגה ג' בסיום עונת 1974/1975, שם היא נשארה עד 1987/1988, לאחריה התפרקה סופית.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אשר בלוט מספר על הקבוצה, באתר ויקיפועל
ערך זה הוא קצרמר בנושא כדורגל ישראלי ובנושא מועדוני כדורגל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.