ויקיפדיה:ביכורים/דיידרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

כמה שבועות לאחר צאת האלבום 1989 הגעתי לערך על טיילור סוויפט ודי התעצבנתי מאיך שהוא נראה - חסר מידע רב, כתוב בצורה לא טובה, לא מעודכן, מלא שגיאות ועם תבניות שכתוב והשלמה מתנוססות בראשו. הערך באנגלית לעומת זאת היה מפורט, מלא מקורות ומדורג "ערך טוב", אז החלטתי לתרגם אותו. פתחתי חשבון תחת השם דיידרים כשהאזנתי ל-"Blank Space" או ל-"Style" (בשניהם מופיעה המילה Daydream) כיוון שאהבתי את הצליל של המילה וגם בגלל שאני נוטה לעשות זאת בעצמי. התחלתי לתרגם את הביוגרפיה, וגארפילד פנה אליי בדף שיחתי עם ברכה על עבודתי ובקשה להוספת הערות שוליים לערך (אליהן התמכרתי קריצה).

לאחר מספר עריכות החלו מעט חריקות אך העניינים הסתדרו בסופו של דבר. גארפילד הסכים להיות החונך שלי והחל להדריך אותי. הכתיבה על סוויפט נמשכה ונמשכה - הערך האנגלי הוא בין 500 הערכים הארוכים ביותר בויקיפדיה האנגלית; ה-200 הארוך ביותר אם מורידים את ערכי הרשימות - ואיתה באו גם ערכי האלבומים והדיסקוגרפיה. כדי שיהיה לי נוח לעקוב וכדי שאולי אחרים יצטרפו למאמצים פתחתי את פרוייקט טיילור סוויפט. כתבתי גם ערך על שמי והשתתפתי בתחרות יוצרות ערך - תחרות כתיבת ערכים על נשים ישראליות עם בנבנידה אברבנאל.

באופן כללי מעניינים אותי ערכים מתחום המוזיקה הפופולרית ובהם אני מתכוון להשקיע. ממה שהבחנתי, רבים מהערכים הללו נמצאים תחת תבנית שכתוב ואחיותיה, למרות ואולי בגלל שהם זוכים למספר רב של כניסות. אבל זה עוד מצב טוב לעומת אותם ערכים רבים מתחום זה שאינם קיימים כלל. במהלך כתיבת הערך על סוויפט גיליתי שכמעט ואין ערכים על קאנטרי וזמרי קאנטרי. לא היה ערך על פרסי המוזיקה של בילבורד ועדיין אין ערך נפרד על מצעד הבילבורד 200 (אל תתנו להפנייה להטעות אתכם).

אני רוצה להודות בראש ובראשונה לגארפילד שקידם את פניי, ענה לי על שאלות רבות בסבלנות ועזר לי מאוד בתחומים שונים בוויקיפדיה. תודה נוספת לאלדד שהיה נחמד אליי בצורה יוצאת דופן וביצע הגהה לשונית נפלאה בערך על סוויפט.