ויקיפדיה:ביכורים/Sima shimony

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספטמבר 2011: ויקיפד אורחת ראשונה Sima shimony[עריכת קוד מקור]

שיחת ביכורים

מי אני[עריכת קוד מקור]

שמי סימה שמעוני. במקצועי אני מידענית. למדתי את המקצוע הזה בבית הספר לספרנות באוניברסיטה העברית. עבדתי במקצוע בערך 15 שנה – ועכשיו פרשתי ועיתותי בידי. אני אוהבת מאוד לקרוא ולכתוב. את שנות הפרישה שלי מהעבודה אני מתכוונת להקדיש למען חברה אזרחית טובה יותר. טובה לאנשים, לילדים, לסביבה, לעולם טוב יותר.

את השאיפה הזאת אני מממשת בין היתר באמצעות כתיבה בויקיפדיה. הערך הראשון שלי הוקדש לילדה רובי ברידג'ס. את חוויית הכתיבה תיארתי בבלוג שלי, שנקרא קיוון הרוח. מאז כתבתי עוד כמה פוסטים שעוסקים בויקיפדיה.

החוויה הראשונה שלי בכתיבה לויקפדיה[עריכת קוד מקור]

בפעם הראשונה שכתבתי לויקיפדיה הטקסט שניסיתי לערוך נמחק בלי הסברים. היתה נזיפה, השינוי שלי פשוט נעלם - - - וזהו. הדבר קרה באישון לילה והתחושה היתה כאילו מישהו נכנס דרך החלון לבית והתקיף אותי פיזית. החויה הזאת היתה טראומטית! לאחריה לא ניסיתי לכתוב במשך כ-5 שנים.

התאוששתי[עריכת קוד מקור]

באוגוסט 2010 חברתי לאישי ויצאנו ביחד עם בננו לשנת שבתון בארה"ב. פתאום לא הייתי צריכה לקום בבוקר לעבודה, ואראה כי טוב הדבר עד מאוד! התפנו לי זמן ומרחב ואני, כמו חמישים אלף איש על פני הגלובוס, בחרתי להקדישם לויקיפדיה. גם הפעם קבלת הפנים לוותה בהיסוסים. גם הפעם מישהו נזף בי ולא הבנתי על מה... אבל ידידי הויקיפד הטוב הציל אותי מידי התוקף וגם עודד אותי להמשיך ולכתוב.

מאוקטובר 2010 עד עתה כתבתי בנוסף על רובי גם על:

גם תירגמתי ערך אחד שכתבתי בעברית לויקיפדיה האנגלית: Kibbutz Communal child rearing and collective education והוא התקבל ממש בסדר! כמה אנשים עשו לו עריכה נוספת וגם יש קצת תעבורה אליו, מה שמאוד משמח אותי, האמת.

קבוצת ויקיפדיה של ספרניות[עריכת קוד מקור]

אני יוזמת לקראת שנת הלימודים הקרובה, ביחד עם חברות שלי, הקמה של קבוצת נשים, רובנו ספרניות בדימוס, שתעסוק בויקיפדיה. כרגע אנחנו בשלב תכנון המיזם. אשמח לקבל הצעות לפעילויות של קבוצתנו זו.

ויקימניה ו-GLAM[עריכת קוד מקור]

השתתפתי בכנס ויקימניה 2011. במהלכו נפלתי באהבה עם הרעיון שבבסיס GLAM. הוא נראה לי מתאים מאוד לקבוצתי מהסעיף הקודם!