ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 42

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



תבנית עבור פרוייקט "בית השיטה"[עריכת קוד מקור]

חשבתי על זה שיהיה נוח יותר אם תהיה תבנית עבור מאמרים תחת פרוייקט "בית השיטה". ההצעה שלי היא כזו: {{ShitaTemp}} --הדוקטור המשוגע 18:15, 19 ספט' 2004 (UTC)

בשביל מה זה טוב? אם הכותב לא רוצה שיערכו לו, הוא כותב את זה בגוף הערך או בתקציר. בשביל מה ליצור תבנית מיוחדת. גילגמש 18:22, 19 ספט' 2004 (UTC)
למשל: זו עוד פרסומת לפרוייקט בית השיטה.
אני לא מבין למה להתלונן "בשביל מה זה טוב" על תוספות קטנות ולא מזיקות שכאלו. מי שרוצה, שישתמש. מי שלדעתו זה הדבר המתועב ביותר מאז המצאת הקומוניזם/קפיטליזם, מצדי שיעבור דף דף ויסיר את זה מכל הדפים שבהם ישתמשו בזה. אני חושב שכדאי לברך על היוזמה. לעשות את התבנית עצמה ייקח בדיוק שתי שניות. גדי אלכסנדרוביץ' 19:31, 19 ספט' 2004 (UTC)
יצרתי את התבנית ומי שמעוניין להשתמש שיוסיף את הכיתוב {{ShitaTemp}} בראש העמוד. הדוקטור המשוגע 19:50, 19 ספט' 2004 (UTC)

בתבנית כתוב "נא לא לערוך". כדאי או להוריד את "נא לא לערוך" בתבנית, או להוריד את התבנית אחרי שמסיימים לכתוב את הערך. ערן 19:56, 19 ספט' 2004 (UTC)

עניין התבנית הוא שימוש בעת העריכה ולא כללית, בסיום העריכה יש להוריד את התבנית. אולי באמת כדאי להוסיף תבנית עבור כל הערכים שנוצרו תחת הפרוייקט. פשוט לא חשבתי על זה... למי שיש רעיון לכיתוב עבור מה שנכתב תחת הפרויקט שיכתוב כאן. הדוקטור המשוגע 20:03, 19 ספט' 2004 (UTC)
נ.ב. העברתי את התבנית מ{{Shita}} ל-{{ShitaTemp}}
אין שום סיבה שאני רואה לכיתוב מיוחד עבור הערכים שנתרמו בחסות הפרוייקט (הראוי מאוד) הזה. איזה מידע כיתוב שכזה מוסיף לקורא? כלום. לכל היותר שהערך הזה הוא ערך שמופיע גם באינצ' של ידיעות אחרונות ואיתרע מזלו לא להופיע עדיין בויקיפדיה בזמן שהגיעו לרשימת הערכים של הכרך שלו. המידע הנוסף שזה מספק הוא שכותבי הערך הם בין האנשים ההירואיים שתרמו לפרוייקט בית השיטה. אני לא רואה בשביל מה צריך את זה. הפרוייקט עצמו מוזמן להתהדר בדף משלו שבו ייכתבו כל הערכים שנכתבו עד כה במסגרת הפרוייקט, ואפילו יש כזה (וכבר עכשיו הוא מרשים למדי). גדי אלכסנדרוביץ' 20:18, 19 ספט' 2004 (UTC)
ד"ר יקר,
תודה על הרעיון. לדעתי ודאי שאין צורך בשלט "בית השיטה" לאחר סיום העריכה; התבנית היא שימושית משום שהיא חוסכת הקלדה מסוג "רגע, אל תגעו, כאן עובדים"; ואולי יש מקום לתבנית כזו באופן כללי, ולא במיוחד עבור בית השיטה.
בינתיים, שיניתי מעט את הניסוח -- "במסגרת" בית השיטה, ולא "בחסות".
שלך, Tal Cohen 20:30, 19 ספט' 2004 (UTC)

תבנית שתודיע על כך שהערך נמצא תחת עריכה היא דבר מעולה. רק מה, לא צריך אחת כזו ספיציפית לבית השיטה. בויקי האנגלית, אגב, יש סוגים שונים של הודעות קצרמר (יש הודעת קצרמר לערך העוסק בגנטיקה, לערך שעוסק בפרמקולוגיה, לערך שעוסק בטולקין...). כמו שיש לנו תבנית אחידה לכל הקצרמרים, כך לדעתי צריכה להיות לנו תבנית אחידה לערכים תחת עריכה. עם כל הכבוד לבית השיטה, אין בערך הנמצא בעריכה תחת הפרוייקט שום עדיפות על-פני ערך הנמצא בעריכה מסיבה אחרת. אנחנו גם לא כזו ויקיפדיה גדולה שמצדיקה כאלה תת-תבניות.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 06:01, 20 ספט' 2004 (UTC)

היות שגם לדעתי אין צורך בתבנית "תחת עריכה" מיוחדת ל"בית השיטה", אני מציע את התבנית הפשוטה {{ed}}, שנראית כך:


שגיאות פרמטריות בתבנית:בעבודה

פרמטרים [ NoCategory ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

שלכם, Tal Cohen 16:51, 20 ספט' 2004 (UTC)

מהירות הגלישה[עריכת קוד מקור]

תגידו, זה רק אצלי או שאצל כולם הדפדוף בין דפי האתר לוקח בשבוע האחרון פשוט המוןןןןןןןןןן זמן?? SHIMONSHA

לא אצלי. המהירות היא כמו שהייתה תמיד, לא נורא יותר מדי. גדי אלכסנדרוביץ' 04:29, 20 ספט' 2004 (UTC)
גם אצלי הכל רגיל. גילגמש 04:45, 20 ספט' 2004 (UTC)
אצלי האתר תמיד קצת קירטע, אז לא משהו חדש בכל אופן. GNU 11:04, 20 ספט' 2004 (UTC)

במלא מעט מהמקרים דפי השיחה מכילים שאלה ספציפית או הערה על המאמר. בחלק ניכר מהמכרים, הכותב המקורים מעדכן או משנה את הערך בעקבות הערה זו. אחרי שינוי הערך ההערה מאבדת את חשיבותה. אני חושב שצריך למחוק את דף השיחה במקרה זה, כי הוא רק מבלבל את הקורא. גילגמש 06:15, 20 ספט' 2004 (UTC)

לא, לא למחוק, פעולה שרק מפעיל יכול לעשותה והיא בלתי-הפיכה: לרוקן. לרוקן את הקטע הרלוונטי בדף השיחה, או את כולו אפילו, ולכתוב "לא רלוונטי" או הערה אחרת בהסבר לעריכה. אסור להעלים כל-כך בקלילות את תולדות הערך, גם אם אלה רק הערות בדף השיחה. --אייתלאדאר 06:18, 20 ספט' 2004 (UTC)
לא למחוק ואף לא לרוקן, אלא לכתוב בעקבות ההערה תגובה מסוג "בוצע". כפי שכתב אייתלאדאר, יש חשיבות לתולדות הערך. אם דף השיחה מתארך מאוד, מובן שאפשר להעבירו לארכיון.דוד שי 06:51, 20 ספט' 2004 (UTC)

לא לגעת לעולם בדף שיחה של ערך מלבד הוספת תוכן. אין למחוק דבר.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 07:23, 20 ספט' 2004 (UTC)


ד"ר גלעד צוקרמן[עריכת קוד מקור]

נראה שהנ"ל נכנס לכאן בתור משתמש:131.172.4.45 ומזין ערכים איזוטריים שרק הוא שמע עליהם. אני חושב שיש מקום לפנות אליו בדף השיחה שלו (היות והוא בעל IP קבוע), אבל אני מעדיף להשאיר את ניסוח הפנייה (אם בכלל) למישהו ותיק ודיפלומט מוצלח ממני. --אייתלאדאר 06:25, 20 ספט' 2004 (UTC)

בדיקה קצרה מראה שאכן קיים ד"ר צוקרמן והוא אכן מלמד במקומות שפורטו בערך. לטעמי אין טעם בפניה אליו. גילגמש 06:31, 20 ספט' 2004 (UTC)
ראו זאת כמחמאה עצומה: מישהו (לדעתי מישהו מקרוביו של גלעד צוקרמן ולא הוא עצמו) רואה את ויקיפדיה כמקום הראוי לפרסום הישגיו המדעיים. זהו אות כבוד לויקיפדיה, שמלמד על המוניטין שלה. אין זו הפעם הראשונה שאני פוגש תופעה זו, וכל עוד מדובר בערכים שמבחינה אובייקטיבית יש להם מקום בויקיפדיה, אין סיבה להתנכל להם, להפך: את מכבדינו נכבד. דוד שי 06:48, 20 ספט' 2004 (UTC)
יש טעם לפגם באדם הכותב ערך על עצמו ועל פועלו אולם הדבר אינו אומר בהכרח כי הערכים אינם ראויים.
יתכן כי אותו תשמו"ץ הוא אכן חידוש משמעותי. אני לא הצלחתי להבין מהו תשמוץ לפי הערך. אני אפנה אליו ואבקש ממנו להרחיב את הערך על התשמו"ץ. נראה כי לפי חשיבות החידוש יהיה נכון להחליט האם יש מקום בערך על המחדש. APH 06:52, 20 ספט' 2004 (UTC)

יש גם גלעד צוקרמן אחר, לא דוקטור, לא למד בקיימברידג', רק בקר שם, וגם לו יש ענין בשפות, בעקר במאלאית / אינדונסית: האתר שלו הוא: http://members.tripod.com/~GILAD_ZUCKERMAN/index.html

משתמשים אנונימיים[עריכת קוד מקור]

ראו נא את הדיון כאן - ויקיפדיה:מזנון/הגבלת עריכות של משתמשים אנונימיים

רעיון לפרוצדורה לשיפור איכות המאמרים בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ראו את הפרטים בויקיפדיה:מזנון/רעיון לפרוצדורה לשיפור איכות המאמרים בויקיפדיה

הסכם שלום נחתם עם חנוכה[עריכת קוד מקור]

עולים פה כל מיני דיונים בנושא הגבלת משתמשים אנונימיים וכדאי שאומר את דבריי ולהם שותף דוד שי: ויקיפדיה לא תוגבל בפני אף אחד. אין גם צורך להתחיל פה דיון מיותר.
כולנו יודעים בדיוק מה הבעיה. אין לנו בעיה עם משתמשים אנונימיים ואין צורך לחפש בעיה היכן שאינה. יש לנו בעיה עם חנוכה בלבד. לדעתי, אפשר יהיה לפתור אותה בדרך של שלום. אני מבקש מגילגמש להניח לחנוכה ואני מבקש מחנוכה לפתוח עימנו דף חדש. בקשתי היחידה מחנוכה היא שבערכים שהוא מחבר לא יהיו המילים הבאות: סמל מין, ערומה, פורנו, מתפשטת, וכיוצא בזאת.
אני מאמין בכנות גמורה שחנוכה מעוניין לתרום ולא יודע כיצד. בינתיים הוא מזיק. הגעתי למסקנה הסופית שאינו טרול, אלא אדם עם בעיה קשה ביותר ואין להתעלם ממצוקותיו.
חנוכה, פנייתי אליך: לכל ערך יש דף שיחה. אני מרשה לך לשפוך את ליבך ולספר מה מפריע לך בערך מסוים כמו אפליית נשים או פמיניזם. אני מבטיח להשיב לך.

קבל נא את האמון שאני רוחש לך בזהירות יתרה כדי שלא אשים עצמי ללעג ולקלס בפני יתר החברים.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 15:17, 20 ספט' 2004 (UTC)

ויליאם, וויליאם או ו'יליאם ?[עריכת קוד מקור]

החבר בן הטבע הצליח למשוך את תשומת ליבי למסע הפרסום שהוא מנהל למען החדרת הסימון ו' לייצוג הצליל של האות W באנגלית. משום שהשורה שהחבר הנ"ל מוסיף לכל תגובה שלו בדפי השיחה השונים מעט מפריעה לי, חשבתי שאם ננהל דיון בנושא כאן במזנון נוכל להגיע להסכמה בנושא ולחסוך את מסע הפירסום האגרסיבי משאר החברים.
(ייתכן שיהיה צורך להעביר את הדיון הזה לדף נפרד)
לקריאה נוספת בנושא דומה אפשר לפנות לדיון הסגור ויקי נגד וויקי.

אנסה להעלות צדדים לחיוב ולשלילה עבור כל צורה עד כמה שהבנתי משגת. (אשמח אם תתקנו אותי):

  • ויליאם
  • מתאים לכלל שאין צורך להוסיף אותיות שאינן נשמעות.
  • קל לכתוב בצירוף לוו החיבור. (למשל: ויקי וויליאם הלכו לטייל)
  • נבחר כצורת הכתיבה למילה Wikipedia.
  • מקובל באתר "הארץ" ובאתר ynet, שמשקפים טווח רחב מאוד של הציבור הרחב.
  • אפילו כתיב מנוקד אינו נותן לנו מידע מלא איך לבטא את המילה - אנחנו חייבים להיות מצוידים בידע אישי. אין צורך לפתור בעיה נקודתית בטכניקה (הכתב) גדושת בעיות.
אבל
  • דורש ידע מוקדם של ההגיה הנכונה מצד הקורא.
הסגה
* מקובל בציבור ההגייה וויליאם ולא ויליאם, לכן סביר שגם בהיגוי כזה השם יהייה מובן.
  • אינו ניתן להבחנה מהצליל של האות V
  • וויליאם
  • כתיב מקובל בציבור הרחב.
  • מזכיר באופיו את צמד האותיות U שהפכו ברבות הימים לאות W.
אבל
  • מסרבל את השימוש בוו החיבור. (למשל: ויקי ווויליאם הלכו לטייל)
  • דורש ידע מוקדם מצד הקורא שצריך לדעת באיזו מהצורות בחר הכותב להשתמש.
  • נדחה בדיון על כתיבת שמה של הWikipedia.
  • ו'יליאם
  • דומה לאופן הכתיבה של צלילים אחרים משפות לועזיות שאינם קיימים בעברית. (למשל:ג'ורג' וז'קלין פגשו את אליזבת' בפארק)
אבל
  • אינו מקובל בציבור ולכן עלול לבלבל קוראים שיתקשו בקריאה ובמציאה של שמות כאלה בויקיפדיה.

כפי שניתן לראות, חסרים לי טיעונים בעד ונגד האפשרות השלישית. אני מקווה שבן הטבע יאות להרחיב בנושא. - המממ 16:55, 20 ספט' 2004 (UTC)

אבל

  • המצאה מעניינת של בן הטבע, שאיש מחוץ למזנון זה עדיין לא שמע עליה, ולכן עלול לבלבל קוראים שיתקשו בקריאה ובמציאה של שמות כאלה בויקיפדיה.

82.166.62.224 19:56, 20 ספט' 2004

שמע נא אלמוני. כל המצאה מתחילה כך. בתחילה משתמשים בה בודדים ולבסוף העם כולו. הטיעון שלך לא תקף.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 05:59, 21 ספט' 2004 (UTC)

שמע נא בן הטבע. כל המצאה מתחילה כך, אולם רובן גם גומרות כך - בתחילה משתמשים בה תמהונים בודדים, ולבסוף אותם תמהונים בודדים מתבגרים/נכנעים/מתים. השאלה היא אם אנחנו רוצים לקדם את תיקוני הלשון האוונגרדיים שלך על חשבון יכולתם של אנשים להבין את ויקיפדיה, תוך לקיחת הסיכון (הממשי) שאותם תיקוני לשון לא ייקלטו בציבור הרחב, ולכן ויקיפדיה תהפוך לבלתי מובנת.
ייתכן שזכור לך מקרהו של חזי, שנהג לכתוב בצורה שלא תותיר מקום לספק מה מינו של האדם אליו הוא דובר: "היזהר לכה ממני, כי נמאס לי מאנשים כמוכה וצריך לבטל אותכה ואת שכמותכה." עצור והבט במראה - האם לדבר מעין זה רוצה אתה להידמות עם מסע הצלב החדש שלכה? גדי אלכסנדרוביץ' 09:42, 21 ספט' 2004 (UTC)

לא הייתי פה חצי שנה. על איזה חזי אתה מדבר?

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:19, 21 ספט' 2004 (UTC)

עיין בשיחה:פונקציה קעורה. גדי אלכסנדרוביץ' 14:55, 21 ספט' 2004 (UTC)

גדי, האם אתה לפעמים בודק מה שאתה כותב? אני מציע כלל חדש במקום ואקום. אני מציע משהו הגיוני כמו ג' או ז' שמחליפות אותיות בלועזית. אני לא מציע לשנות כללים ברורים כמו סיומת של מילים, שבעברית היא מצוינת ביחס לשפות אחרות. אינני מבין כיצד ו'יליאם שייקספיר מטעה את הקורא. אז מה הוא יחשוב שהוא יתקל בזאת, שמה אולי מדובר בגאדיאל, ולא בו'יליאם הידוע? אתה מתבקש לפנות בטיעונים לוגיים ולא בכל מיני אמירות לא הגיוניות.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 06:47, 22 ספט' 2004 (UTC)

הפיכת CATEGORY:מדע המדינה למדע המדינה ויחב"ל[עריכת קוד מקור]

אני חושב שיש היגיון רב בהפיכת הקטגוריה מדע המדינה למדע המדינה ויחב"ל. כך הם פני הדברים באוניברסיטאות (ברובן, לפחות) וזה אך הגיוני לאחד את שני הנושאים. מטרת דיון זה, אם כן, כפולה היא:
א. העלאת רעיון השינוי לדיון ולהחלטה.
ב. בירור האפשרויות הטכניות לביצוע ההעברה (ללא עריכה מחודשת של כל אחד מהמאמרים שכבר נכללים בCATEGORY:מדע המדינה). השתתפותכם מתבקשת. בברכה, SHIMONSHA

לא הבנתי את הבעיה. מדוע לא לשייך לקטגוריה "יחסים בין לאומיים" ערכים שמתאימים לכך? אין כל רע בערך המשוייך לשתי קטגוריות. המממ 18:43, 20 ספט' 2004 (UTC)

זה לא מאד מדויק, אם זכור לי נכון יחב"ל הוא ז'אנר בתוך מדע המדינה, בדומה לממשל או מדיניות ציבורית. כך שגם אם יש תוכניות הסמכה ביחב"ל, הן עדיין משויכות למדע המדינה (זו אותה גברת בשינוי אדרת). לכן אפשרי אולי שהקטגוריה יחב"ל כשלעצמה והנושאים אותם היא מייצרת צריכים לדור תחת הקטגוריה מדע המדינה. דורית 18:53, 20 ספט' 2004 (UTC)

אני בספר אם שני התחומים זהים. על כן חלק מהמארים יהיו ביחב"ל חלק אחר במדע המדינה ווחלק בשניהם. את יחב"ל ומדע המדינה ניתן לצרף יחד בקטגוריית העל "מדעי החברה". הצעתך תדרוש שינוי ידני של הערכים, דבר מעצבן ביותר ומיותר במקרה זה. גילגמש 18:57, 20 ספט' 2004 (UTC)
למה יחב"ל - מזכיר לי "יחידת חקירות בין לאומיות" - ??? ^^ דּוֹד1 04:06, 21 ספט' 2004 (UTC)

נולד מיזם חדש: ויקיפדיה מידע משותף שמטרתו לאגור את כל המידע החופשי מכל סוג שהוא, הרלבנטי לכל הויקיפדיות. כל הנושא נמצא בשלבי תכנון, ולכן ניתן להצטרף להציע ולהשפיע.

ציטוט מהמבוא לשער:

Welcome to the Wikimedia Commons.

The goal of this project is to provide a central repository for free images, music and, possibly, texts and spoken texts, to be used by all Wikimedia projects.

The Commons was launched on 7 September 2004. Help with planning the project is very welcome. If you have any questions about the project, please read the FAQ or ask on the Village pump.

לדעתי, נוכל להסתייע רבות בפרויקט, אם הוא ימריא - לידיעתכם ^^ דּוֹד1 04:02, 21 ספט' 2004 (UTC)

אני מתנגד לפרויקט זה. זהו פיצול כוחות. עדיף להגיע לרמה סבירה בויקיפדיה לפני שפותחים בקמפיינים חדשים. גילגמש 05:10, 21 ספט' 2004 (UTC)


אתה אל תתנגד לכלום. אני מדי פעם מטפל בנושא ויקי-מדיה בישראל מול המפתחים, ובקרוב אעלה גם את הגרסה העברית למיזם החדש. אל תערב את ויקיפדיה עם החזון הכולל שלי בבקשה. שכל אחד יקפיד להתעניין בתחומים שלו. שלחתי גם מיילים לכל המעורבים לגבי מיזם חדש שפיתחתי עבור ויקי.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:29, 21 ספט' 2004 (UTC)

כ'ל' ה'ו'י'ק'י'ם' ש'א'ת'ה' פ'ו'ת'ח' ג'ו'ר'מ'ו'ת' נ'ז'ק' ל'ו'י'ק'י'פ'ד'י'ה'

הואיל ואני ממפתחי ויקיפדיה העברית ואחד התורמים המרכזיים שלה, אני לבטח יודע היטב מה יועיל לה ומה יזיק לה. יש לי חזון כולל למידע חופשי מוחלט בלשון העברית ואני מנסה לקדם את המהפכה שהכרזתי עליה לפי יכולותיי האישיות. בסופו של דבר, נראה אם אצא מנצח או מנוצח. וכי אפשר לחשוב שאני עושה זאת למען תהילתי. אני לא מאלה שכותבים: ויקי-מדיה בחסות שיטת בן הטבע. כל שאני מבקש הוא למנוע את הביזיון האבסורדי שנוטלים כסף ללחם מילדים בעיירות פיתוח כדי שיגלשו באנציקלופדיית YNET. שמע נא, אלמוני, אני איש חזון באופיי ודומני שאי אפשר כבר לשנות זאת. האמירה שאין ילדים רעבים בישראל על ידי שר הפנים מקוממת אותי מאד. אין במדינה הזו צדק חברתי וזכותי הדמוקרטית להילחם למענו ויהי מה. ואני אצליח, האמן לי. מעבר לכך, לא אוסיף עוד מילה כי כבר ידועה נחישותי ברבים. ואתה יודע מה, עוד נראה וניווכח שהאות ו' תייצג את W. אני לא אכנע למוסד ללשון העברית.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 06:47, 22 ספט' 2004 (UTC)

חזון הפורטלים מול ערכים רגילים שמהווים פורטלים בפני עצמם[עריכת קוד מקור]

חשבתי על הנושא כבר כשערכתי את פורטל הפיסיקה, אבל לאט־לאט אני מבין שזו לא בעייה רק של הערך פיסיקה אלא של הרבה ערכים: הערך "פיסיקה" מכיל רשימות ארוכות וממוינות של ערכים, הסברים וקטעי מידע. עבדו עליו אנשים רבים לאורך תקופה ארוכה, כמעט מתחילת קיומה של ויקיפדיה. מכיוון שכך, זה לא ערך אחד מסודר. למעשה, הערך "פיסיקה" משמש בתפקיד של פורטל, ואילו הפורטל הרשמי, זה שנכנס לרשימת הפורטלים, דל יחסית אליו.

להעתיק את הכל מהערך פיסיקה נראה לי טפשי, כי זה סתם ייצור כפילות בין שני הדפים. מצד שני, אני לא מרגיש כ"כ נוח למחוק את הערך ושלב את התוכן שלו בפורטל. זה פשוט לא נראה לי לעניין למחוק ערכים רק כדי לשלב אותם בחזון הפורטלים.

כל עוד זה היה רק בפיסיקה, הסתפקתי בכך שפורטל הפיסיקה יהיה גרסה מקוצרת יותר של הערך המלא, גם אם לא הרגשתי שלם עם זה. אבל שמתי לב שיש יותר ויותר ערכים כאלה, שמהווים פורטלים במקום ערכים. לדוגמא, הערך חלל.

התחלתי לכתוב את ההודעה הזו בדלפק היעוץ, אבל הבנתי שזו בעיה כללית יותר שקשורה לכמה ערכים. מה לעשות, להעתיק את כל התוכן של הערכים האלה לקטגוריות/פורטלים, להפוך אותם להפניה לשם, או פשוט לוותר על כל הרעיון ולהשאיר את הפורטלים כרשימות מקוצרות יותר? האפשרות האחרונה נראית לי הכי פחות אלימה ובעייתית, אבל היא פוגעת בחזון הפורטלים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 14:49, 21 ספט' 2004 (UTC)

עם כל הכאב שבריקון ערכים מרוב תוכנם, אני סבור שלערך צריך להיות תוכן ממשי לעומת פורטל שאמור לספק רשימה של קישורים מאורגנים באופן נוח ונאה.
הערך חלל שהזכרת הוא דוגמא מצויינת. ערך אנציקלופדי בנושא חלל אמור להכיל מידע על מהות החלל לעומת פורטל בנושא חלל שאמור להכיל רק קישורים. ראה למשל את הפורטל Category:סוציולוגיה לעומת הערך סוציולוגיה. - המממ 15:44, 21 ספט' 2004 (UTC)
מה לעשות - בינתיים אלה הערכים. עד שמישהו ייתנדב להכניס להם תוכן, אנחנו צריכים להחליט מה לעשות איתם. נכון להיום הערך חלל הוא סתם רשימת קישורים, ובערך פיסיקה יש עוד קצת תוכן, אבל גם הוא מתאים יותר לפורטל. וכאן נכנסת השאלה - מה לעשות עם הערכים במצבם הנוכחי?--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 15:49, 21 ספט' 2004 (UTC)
לגבי הפיסיקה זה נראה פשוט. יש לבדוק שכל הקישורים שבפיסקה מבט כללי על הפיסיקה של הערך פיסיקה נמצאים בפורטל ולמחוק אותה (בערך עצמו יש די והותר מידע נוסף). בערך חלל יש להוסיף תוכן ממשי כדי לא לקבל קצרמר. אבל בנתיים אין מניעה לבנות פורטל כזה (שם לב גם לרשימה מונחים בחקר החלל). המממ 16:06, 21 ספט' 2004 (UTC)
צר לי להעמיד אותך על טעותך, אבל אם נוריד את הפסקה הזו, נשאר רק עם הגדרה, היסטוריה, ו"כיוונים עתידיים". אני מוכן לקבל זאת כאפשרות אחרונה, אבל הייתי רוצה לראות שאין התנגדויות לפני שאני עושה דבר כזה. בקשר לחלל, אני לא רואה שאני יכול להוסיף משהו. אולי מישהו שמבין קצת יותר.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 16:53, 21 ספט' 2004 (UTC)

ועוד דבר בקשר לפורטלים[עריכת קוד מקור]

אני חושב שכדאי לעצב אותם בצורה יותר סולידית, צבעים פחות עזים, ויותר שטח לבן בדפים. מלבד זה, העיצוב הנוכחי מזכיר את העיצוב של העמוד הראשי הישן - אני הייתי מעדיף שהפורטלים יהיו בסגנון העמוד הראשי החדש, גם מהסיבה שצריך לשמור על אחידות עיצובית, וגם מהסיבה שזה פשוט יותר יפה, אסתטי ונעים. בכל מקרה, אני מבקש לא לעצב עוד פורטלים בנתיים, עד שאני אסיים את העבודה על העיצוב החלופי שאני מציע. Lazylemon 18:42, 21 ספט' 2004 (UTC)

מה שאני מעצב כרגע הוא רק משהו זמני, עד שכל העיצוב הכללי יסתיים. עד שזה יסתיים, שלפחות יהיו לנו את רשימת הפורטלים, את התוכן וכד'. בגרפיקה עצמה נטפל אח"כ. שיהיה לפחות משהו, כי אם נתעכב עם זה, מי יודע מתי נסיים. כשתסיים לעצב משהו, נחליף את מה שצריך.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 18:47, 21 ספט' 2004 (UTC)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

פתחתי ערך והעתקתי אילו משהו שכתבתי העצמי במקום אחר. הערך נמחק בגלל חשד להפרת זכויות יוצרים.

עם מי אני יכול לדבר על זה?

תודה.

ראשית, הערך לא נמחק. כל התוכן נמצא, כדי לראות אותו צריך ללחוץ על הלשונית "גירסאות קודמות", ושם תראה את כל השינויים שנעשו בדף. אנחנו לא מוחקים במצבים כאלה.
שנית, לפי מה שאמרת אתה בדף השיחה, זכויות היוצרים אינן שלך, ולא אתה כתבת את הטקסט: כתב אותו מישהו אחר, ואתה תרגמת אותו. תקן אותי עם אני טועה, אבל לא קיבלת אישור לתרגם ולהעלות לכאן את הטקסט. אנחנו מאוד מקפידים על הנושא של זכויות יוצרים, ולכן הסרנו באופן זמני את הטקסט.
אין צורך לדבר עם מישהו. מספיק שהעלאת את זה כאן, ואנחנו מספקים לך הסברים. כרגע ישנן שתי אפשרויות: או שתכתוב מחדש טקסט מקורי משלך, או שתבקש זכויות מהיוצרים המקוריים, בתקווה שהם יסכימו.
מובן לנו שפעלת בתום לב, אחרת לא היית מציין בערך עצמו מהיכן לקחת את המידע. מכיוון שכך, נשמח מאוד לקבל ממך ערכים נוספים בעתיד, שאותם כתבת בעצמך. בתודה מראש, [[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 16:47, 21 ספט' 2004 (UTC)


תודה

תבנית לציטוטים מהתנ"ך[עריכת קוד מקור]

נראה שיש צורך בתבנית אחידה לציטוטים מהתנ"ך. ברצוני לקבל חוות דעת על תבנית הבאה:
{{ציטוט|
|תוכן=תוכן
|מקור=מקור
}}
לדוגמה:

בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ תְּעַנּוּ אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם, וְכָל מְלָאכָה לֹא תַעֲשׂוּ הָאֶזְרָח, וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם.

כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם, לְטַהֵר אֶתְכֶם: מִכֹּל, חַטֹּאתֵיכֶם, לִפְנֵי יְהוָה, תִּטְהָרוּ.
שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן הִיא לָכֶם, וְעִנִּיתֶם אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם חֻקַּת, עוֹלָם.
וְכִפֶּר הַכֹּהֵן אֲשֶׁר יִמְשַׁח אֹתוֹ, וַאֲשֶׁר יְמַלֵּא אֶת יָדוֹ, לְכַהֵן, תַּחַת אָבִיו; וְלָבַשׁ אֶת בִּגְדֵי הַבָּד, בִּגְדֵי הַקֹּדֶשׁ.
וְכִפֶּר אֶת מִקְדַּשׁ הַקֹּדֶשׁ, וְאֶת אֹהֶל מוֹעֵד וְאֶת הַמִּזְבֵּחַ יְכַפֵּר; וְעַל הַכֹּהֲנִים וְעַל כָּל עַם הַקָּהָל, יְכַפֵּר.
וְהָיְתָה זֹּאת לָכֶם לְחֻקַּת עוֹלָם, לְכַפֵּר עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִכָּל חַטֹּאתָם אַחַת, בַּשָּׁנָה; וַיַּעַשׂ, כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה אֶת מֹשֶׁה.
ויקרא, פרק ט"ז פסוקים כ"ט-ל"ד

המממ 18:27, 21 ספט' 2004 (UTC)

ראיתי שבדלפק היעוץ היתה התייחסות לדיון בנושא שבו נטען שהמסגרות מפריעות. לכך הסרתי את המסגרת והרקע. עכשיו התבנית משנה רק את הגופן (פונט) של הכתב. היכן התנהל הדיון הזה? המממ 18:57, 21 ספט' 2004 (UTC)

במזנון כמובן. חטט לך להנאתך בארבעת הארכיונים האחרונים - ודאי תמצא את זה היכנשהו. למען האמת, לא בדיוק נערך דיון שפסל את העניין. מה שקרה הוא שיצרתי מעין מסגרת כזו, ולא יכולתי לטפל בצבע הרקע שלה מסיבות טכניות, ולאחר מכן דוד1 ציין את חוסר השימושיות שלה. מאחר ואני הייתי זה שהתחיל את הרעיון, עצם העובדה ששוכנעתי שהעניין מסורבל יתר על המידה למעשה די הרגה את העניין.
הרעיון ליישם את המסגרת בתבנית הוא יפה, והוא פותר חלק מהסיבוכיות. אבל אני עדיין לא יודע עם יהיה נוח להשתמש בה. נוכל לדעת את זה רק לאחר שנתחיל ליישם אותה בערכים.
חסרון נוסף הועלה ע"י Tal Cohen, שטען שהמסגרת מסיטה את העיניים מן העיקר. אני פחות או יותר מסכים עם זה, אבל בצורתה הנוכחית, התבנית נראית יותר קלה לשימוש, ואם נעשה בה שימוש רק בציטוטים ארוכים במיוחד, יכול להיות שזה אפילו לא יראה כ"כ נורא. הייתי נותן לזה עוד צ'אנס, שנראה איך אנחנו מסתדרים עם זה בכלל.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:11, 21 ספט' 2004 (UTC)
"המממ", מה מייחד ציטוטים מהתנ"ך לעומת ציטוטים מהמשנה, התלמוד, מגילת העצמאות או מלחמה ושלום? ודוק: מה מייחד את הציטוטים, לא את התנ"ך.
התבנית שהצעת לא רעה כלל, למעט זה שהיא מגבילה את רוחב הציטוט, וחבל. עם זאת, לדעתי ניתן להסתפק בהזחה של טקסטים מצוטטים (ע"י נקודותיים בתחילת הפסקה), ותו לא.
Tal Cohen 21:07, 21 ספט' 2004 (UTC)

האם קיימת דרך לתקן את הגופן כך שסימני הניקוד לא ייצרו רווחים מזעזעים, כמו שקורה עכשיו? (הַכֹּהֵן, למשל). גדי אלכסנדרוביץ' 07:18, 22 ספט' 2004 (UTC)

שום דבר לא מייחד דוקא ציטוטים מהתנ"ך (שים לב שלתבנית קוראים בשם הכללי "ציטוט"). התבנית מתאימה לכל ציטוט שיש לו מקור (וגם את השדה הזה אפשר להשאיר ריק) ונועדה להראות טוב עבור טקסט מנוקד.
שיניתי את משפחת הגופנים של הציטוט ל Serif כלומר גופנים עם תגים (כמו דייויד) שאמורים לפתור את הבעיה של הרווחים הלא אסתתיים בניקוד. כמו כן הרחבתי את תיבת הטקסט ל95% מרוחב הדף. - המממ 09:58, 22 ספט' 2004 (UTC)
ראשית, כמו שזה עכשיו, זה נראה יפה מאוד, אולם אני רואה בעייה לעשות זאת בערכים שמנסים לשלב ציטוטים והסברים לסירוגין, כמו שניסיתי לעשות בערך דוד וגולית, בעיקר בגלל הציטוט של המקור אחרי כל פעם שנכתב טקסט. מה דעתך בעניין? גדי אלכסנדרוביץ' 12:40, 22 ספט' 2004 (UTC)
זה פשוט. ניתן להשתמש בתבנית ולשים רווח במקום המקור. למשל:

וַיֵּצֵא אִישׁ-הַבֵּנַיִם מִמַּחֲנוֹת פְּלִשְׁתִּים גָּלְיָת שְׁמוֹ מִגַּת. גָּבְהוֹ שֵׁשׁ אַמּוֹת וָזָרֶת וְכוֹבַע נְחשֶׁת עַל-ראשׁוֹ וְשִׁרְיוֹן קַשְׂקַשִּׂים הוּא לָבוּשׁ וּמִשְׁקַל הַשִּׁרְיוֹן חֲמֵשֶׁת-אֲלָפִים שְׁקָלִים נְחשֶׁת וּמִצְחַת נְחשֶׁת עַל-רַגְלָיו וְכִידוֹן נְחשֶׁת בֵּין כְּתֵפָיו וחץ (וְעֵץ) חֲנִיתוֹ כִּמְנוֹר ארְגִים וְלַהֶבֶת חֲנִיתוֹ שֵׁשׁ-מֵאוֹת שְׁקָלִים בַּרְזֶל וְנשֵׂא הַצִּנָּה הלֵךְ לְפָנָיו.

נדמה לי שזה יפתור את הבעיה בערך שלך. המממ 16:05, 22 ספט' 2004 (UTC)

חזון עורכי התחומים[עריכת קוד מקור]

בעת האחרונה נתקלנו בכללים חדשים המוצעים למלחמות עריכה, משתמשים בלתי רשומים, ועורכי תחומים.

לדעתי אפשר לשלב כל זאת יחדיו, כי אני לא מוצא הבדל רב ביניהם. עורך תחום יפתור גם מלחמות עריכה בתחומו וגם ערכים שכותבים משתמשים בלתי רשומים בתחומו.

בניגוד לסברה המקובלת, אני דווקא מעוניין במשרה של עורך התחום: תולדות עם ישראל.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 07:08, 22 ספט' 2004 (UTC)

חגיגות 10,000 ערכים[עריכת קוד מקור]

לדעתי הגיע הזמן להוריד את ההודעה. גילגמש 07:57, 22 ספט' 2004 (UTC)