ויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל/שיתופי פעולה במערכת החינוך/השתלמויות מורים בשיתוף מט"ח ומשרד החינוך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיזם זה פעיל
דף זה מרכז את מיזם השתלמויות המורים על ויקיפדיה של המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, המרכז לטכנולוגיה חינוכית וויקימדיה ישראל.

טוען את הלשוניות...

השתלמויות ויקיפדיה למורים מובלות על ידי המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) וויקימדיה ישראל.

ההשתלמויות כוללות שני קורסים מקוונים:

  1. מאחורי הקלעים השקופים של ויקיפדיה: בקורס זה, המורים מכירים את תנועת ויקימדיה ומיזמיה, בדגש על מיזם ויקיפדיה. כמו וכן, הם מפתחים את יכולתם לערוך שימוש בוויקיפדיה ככלי פדגוגי וכאמצעי ללמידה, להוראה ולהערכה.
  2. מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה: קורס זה פתוח בפני בוגרי הקורס הראשון. בקורס, המורים מוזמנים להשתלב בקהילת העורכים של ויקיפדיה, ולקחת חלק פעיל ביצירת מאגר הידע הגדול בעולם. זאת, באמצעות כתיבת ערכים בוויקיפדיה בתחום הדעת שלהם. התנסות זו נועדה להרחיב את ארגז הכלים שלהם כך שיוכלו להנחות את תלמידיהם ביצירה פעילה של תוכן בוויקיפדיה.

הקורסים מחולקים ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות חומר תיאורטי ומשימות לביצוע. תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל, מונחה על ידי מנחים מקצועיים מטעם מט"ח והמזכירות הפדגוגית במשרד החינוך ומלווה על ידי נציגי ויקימדיה ישראל.

כל אחד משני הקורסים הוא השתלמות בהיקף של 30 שעות המוכרת על ידי משרד החינוך לצורכי גמול.

סדנת עריכה למשתתפי ההשתלמות "מאחורי הקלעים לקדמת הבמה", בניין מט"ח, 29.12.2017:

בדפי השיחה של הערכים שנכתבו בהשתלמות "מאחורי הקלעים לקדמת הבמה" הוצבה התבנית הבאה:

ערך זה נכתב או הורחב על ידי מורה שהשתתפ/ה בהשתלמות לכתיבת ערכים בוויקיפדיה, במסגרת שיתוף פעולה בין משרד החינוך, המרכז לטכנולוגיה חינוכית וויקימדיה ישראל.
פעילויות ויקימדיה ישראל במערכת החינוך
1
100%
#27408B
#ffaaaa