ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ארגון רבני צהר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:ארגון רבני צהר

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)
  • מידת הפירוט של הביקורת מצד רבנים שמרניים/חרדים על ארגון צוהר בערך

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

  • יש להפנות את הקוראים לדיונים קודמים

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

בערך תכתב רק הביקורת הבאה:

"פעילות הארגון כללה גם חיכוכים עם הרבנות הראשית, כך למשל בנושא הכשרות, הארגון הקים מערכת כשרות נפרדת, לאחר שלדבריהם לאורך שנים לא הצליחו להביא לתיקונים שרצו במסגרת הכשרות של הרבנות הראשית.[1] דבר שהוביל לביקורת מצד רבנים ופוליטיקאים.[2] כמו כן, צהר קידמה חוק שמאפשר לזוגות להרשם באזורים רישום שונים לבחירתם, זאת מכיוון שלדבריהם רשמי נישואין רבים לא הסכימו לרשום גרים שהתגיירו ברבנות הראשית. הרבנות הראשית התנגדה לחוק, שלדבריה מערער על סמכותה.[3] ביקורת זו הייתה בין היתר מהסיבות המרכזיות של נשיא הארגון לשעבר, הרב יעקב אריאל, לפרוש מהארגון, כמו גם רבנים אחרים.

אקדים ואומר שההצבעה הזו קצת מורכבת, כי היא עוסקת בהשמטת כמה משפטים בערך, ולא רק באחד, וגם עוסקת בשלילת תוספת שיש שמבקשים להוסיף בדיון בדף השיחה. ההצעה שלי היא להשמיט הכל וליצור משפט אחד מקיף וכוללני, כדלעיל.

הסבר: הערך מלא בביקורת לא עניינית שלא ראויה להכלל בערך. אין זה סוד שלכל ארגון בעל פעילות ציבורית סבירה יש מתנגדים. הפירוט הקיים בערך כיום הוא בגדר הטלת רפש ולא יותר מזה. לכן אני מציע ניסוח מתומצת שנוגע למהות הביקורת ומפרט אותה בקיצור נמרץ. הניסוח בסוף הפסקה יכלול גם את פרישת הרב יעקב אריאל מהארגון, וייתר את הצורך באזכור הנושא הזה בערך שוב. לנוחיות המשתמשים אעתיק כאן את כל פסקאות הביקורת הקיימות כיום בערך:

  • מיזם הכשרות של צהר ספג ביקורת מצד רבנים חרד"לים ודתיים לאומיים שטענו שהמהלך פוגע ברבנות הראשית, בהם הרב דוב ליאור, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו ועוד. הרב יעקב אריאל אף טען שהאוכל של הכשרות מוגדר כ'לא כשר'. חברי כנסת מהבית היהודי ראו במיזם פגיעה בניסיון שלהם לשפר את ההשגחה של הרבנות הראשית.
  • הרב יעקב אריאל כיהן כנשיא צהר עד שנת 2013, ופרש תוך ביקורת על עמדות הארגון.
  • במהלך שנות קיומו של הארגון פרשו מספר רבנים מחברותם בארגון, חלקם על רקע חילוקי דעות אידאולוגיים. הבולט בהם הוא הרב יעקב אריאל, שהיה נשיא הארגון עד לפרישתו.

אכלול כאן גם ביקורת נוספת שהייתה בערך ומחקתי אותה, בכדי לסתום את הגולל על ניסיונות חוזרים להוסיפה (התקיימו דיונים לאחרונה בניסיון להחזיר, במיוחד את הנקודה האחרונה ברשימה זו):

  • חברי הכנסת אלי בן-דהן, בצלאל סמוטריץ ונפתלי בנט מחו על הקמת המיזם המתחרה במקביל ללובי של צהר נגד הצעת חוק של הבית היהודי שנועדה לשפר את ההשגחה של הרבנות[דרושה הבהרה]
  • בעקבות פרסום של הארגון על "תמיכה פה אחד" של מועצת רבני הארגון ברפורמת הגיור של השר מתן כהנא, נערך בידי העיתונאי דביר עמר תחקיר עבור העיתון משפחה, במסגרתו נחשף כי הארגון משתמש בשמם של רבנים שפרשו ממנו לפני מספר שנים ומציגם כחברי המועצה שלו, זאת על אף שהודיעו להנהלת הארגון שהם מתנגדים להצגת שמותיהם באתר הארגון כחברים בו. בין הרבנים שהארגון הציג כחברים בו והתנערו בראיון המדובר מקשר עכשווי לארגון ומתמיכה בעמדותיו: הרב יצחק שילת, הרב אלישע אבינר הרב יהושע ויצמן, הרב יוסי שטרן הרב אהרן כץ, הרב ראובן הילר, ועוד. בעקבות פרסום התחקיר, הוסרו השמות מאתר הארגון.

מגבל - שיחה 09:32, 11 בדצמבר 2022 (IST)

אחכה לעמדת הצד השני כדי להבין, רק אציין שנראה שכתוב "להרשם באזורים רישום" במקום "להרשם באזורי רישום", וכן שבעיניי המשפט האחרון, אף יותר מכל שאר הפסקה, מחייב מקור. פעמי-עליון - שיחה 23:31, 15 בדצמבר 2022 (IST)
לאחר שהצלחתי להגיע להסכמה עם ברי הפלוגתא בדיון, אני אוותר על ההצבעה, ואכניס את הניסוח שהוסכם לערך. ישר כח על הענייניות. מגבל - שיחה 12:50, 18 בדצמבר 2022 (IST)
כל הכבוד! מוטב פשרה מהצבעה. פעמי-עליון - שיחה 12:51, 18 בדצמבר 2022 (IST)


עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

(תיכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו)


זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה – תיאור תמציתי של אפשרות זו[עריכת קוד מקור]

אפשרות שנייה – תיאור תמציתי של אפשרות זו[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]