ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:יהדות משיחית

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


<יהדות משיחית

תאריך תחילת הדיון: 23:23, 24 במאי 2008 (IDT)


  • דיונים רבים היו בדף השיחה ובדפים אחרים, אודות הגדרת הדת של היהודים המשיחיים.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

לדעתי אין מה להוסיף. יהודים שמאמינים בישו, ונטבלו בהצטרפותם לקהילות האלה, ועורכים מיסה שבועית (מתוך הערך), אינם יהודים עוד. זוהי לא רק דעה מנקודת מבטו של אדם דתי: כפי שמופיע בערך עצמו, אהרון ברק ואברהם פורז הגדירו שניהם את היהודים המשיחיים כנוצרים, והם שניהם לא חשודים במניעים דתיים. ‏eytanarשיחהתרומות 23:24, 24 במאי 2008 (IDT)

מה העניין?[עריכת קוד מקור]

אתה רוצה שנגדיר בהצבעה את דתם של היהודים המשיחיים? או שקיימת מחלוקת לגבי הערך? מה המחלוקת בדיוק? מה מציע כל צד? האם נושא המחלוקת נידון במשך זמן ממושך ומוצה? יוספוסשיחה 23:29, 24 במאי 2008 (IDT)

המחלוקת היא אם להגדיר אותם בערך כיהודים או כנוצרים. אחרי דיונים בדף השיחה, הבנתי שיש דעות רבות מסיבות שונות. קשה מאוד (עד בלתי אפשרי) להתעלם מנקודה זו בכל הערך, ולכתוב עליהם ערך בלי לכתוב את דתם. זה יהיה כמו לכתוב ערך על שלום עכשיו בלי לכתוב את שיוכם הפוליטי. ‏eytanarשיחהתרומות 23:33, 24 במאי 2008 (IDT)
הדיון מוקדם מידי. בשלב הזה הערך דורש שכתוב בכל המובנים. עד שאין ערך בעל רמת קריאות סבירה, קשה מאוד מאוד לגבש עמדה מבוססת שאיננה מושפעת רק מדעות קדומות. כרגע הדיון על הפסקה הראשונה ושיוך לקטגוריה נראה לי מיותר ביחס לבעיות האחרות בערך. ‏DGtal23:39, 24 במאי 2008 (IDT)

סגירת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה נפתחה מוקדם מידי בעוד הדיון בדף השיחה עוד לא מוצה. הנושא שאיתן הגדיר כנושא המחלוקת הוא בכלל לא הבעיה. אף אחד לא טען שהיהידות המשיחית היא זרם יהודי, אלא שלא ניתן להגדירה ככנסייה נוצרית כפי שאיתן רצה לכתוב בפתיח הערך. מדובר בקבוצה דתית בעלת סממנים יהודיים ונוצריים כאחד ולא חייבים לשייכה לפה או לפה. דניאל ב. 00:07, 25 במאי 2008 (IDT)

ללא ספק צריך לקיים דיון רחב יותר, כולל בנוסח ההצעה שכלל אינה מופיעה בדף זה. לאור זאת, סגרתי את ההצבעה. עדיף להעביר את הדיון לדף השיחה ואם נצטרך הצבעת מחלוקת, נפתח אחת כנהוג - בהשתתפות שני הצדדים. ‏Yonidebest Ω Talk00:13, 25 במאי 2008 (IDT)