לדלג לתוכן

ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:תוחלת החיים של הציבור החרדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:תוחלת החיים של הציבור החרדי

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)

האם יש לשנות את שם ונושא הערך או להשאירו כפי שהוא

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

שיחה:תוחלת החיים של הציבור החרדי

ההצבעה בלתי חוקית[עריכת קוד מקור]

זה לא עובד כך. יש ערך בשם פרדוקס בני ברק. הוא עבר הצבעה ושרד. בקושי, אבל שרד. קודם כל צריך להחזיר אותו. אחר כך אפשר לעשות כל מיני הצבעות. לא בדיעבד. נרו יאירשיחה • ה' בניסן ה'תש"ף • 11:32, 30 במרץ 2020 (IDT)

אני מתייג את המקיסט שפתח את הדף. האם יש צורך לדיון זה? Euro know - שיחה 14:58, 5 באפריל 2020 (IDT)
Euro know, ממה שהבנתי סוכם בדף השיחה בסוף על הצבעת מחיקה אחרי החג, לא? מתייג את איש השום ונרו יאיר. לנרו יאיר אומר גם שהוא לא יכול להחזיר דף על דעת עצמו. פרדוקס בני ברק שרד הצבעה, על זה אין עוררין. אח״כ החליטו לערוך אותו וצריך לכבד את העריכה הזו. יש לעשות הצבעת מחיקה על הערך במצבו הנוכחי ואם יימצא לנכון בהמשך-לפתוח ערך על פרדוקס בני ברק.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 15:16, 5 באפריל 2020 (IDT)
המקיסט, אם זה הרצון, צריך לארכב את הדף (להחליף את תבנית "הצבעה" בתבנית "ארכיון"). Euro know - שיחה 15:47, 5 באפריל 2020 (IDT)
אני אכן סבור שמה שנעשה בערך פשוט מנוגד להחלטת הקהילה בהצבעה. קודם כל צריך לכבד את ההחלטה הקודמת, אחר כך לפתוח הצבעות חדשות. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף • 15:52, 5 באפריל 2020 (IDT)
Euro know, יבוצע. נרו יאיר, הדבר היחיד שנעשה בערך הוא עוול שעשית כששחזרת מספר לא מבוטל של עריכות בלחיצת עכבר, ואתה לא מפסיק להתעקש שזו עריכה לגיטימית. נכון שהערך במצבו הנוכחי שנוי במחלוקת, אבל אי אפשר למחוק שינויים שנעשו בערך מאז הצבעה רק כי פעם הערך עבר בהצבעה ההיא.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 15:59, 5 באפריל 2020 (IDT)
העריכות האלה שינו נושא של ערך, שהקהילה החליטה בהצבעה שיש לו מקום בויקיפדיה העברית. זה כמו למחוק. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף • 16:00, 5 באפריל 2020 (IDT)
היה על זה דיון בדף השיחה. ובכל מקרה- אתה מחקת על הדרך גם עריכות בתוכן הערך עצמו. על מה ולמה? המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 16:06, 5 באפריל 2020 (IDT)
לא הייתה ברירה. הזמנתי אתכם להחזיר בעצמכם את הנושא הקודם של הערך, ולא עשיתם כלום. כנראה זו הדרך היחידה לכבד את החלטת הקהילה. אף דיון בדף שיחה לא גובר על החלטת הקהילה בהצבעה. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף • 20:15, 5 באפריל 2020 (IDT)
להיפך, אתה לא כיבדת את הצבעת הקהילה במה שעשית. הייתה הצבעה, כן, אבל אח״כ שינו ערך עם הזמן, כמו שקורה לכל ערך (ושינוי השם היה בעקבות דיון בנושא, לא על דעת עצמו של מישהו). שינוי עתידי ייקבע רק בהצבעה: אחרי החג תהיה הצבעת מחיקה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 20:31, 5 באפריל 2020 (IDT)
לא מבין אותך. הייתה הצבעה והוחלט שיש מקום לערך ששמו פרדוקס בני ברק. אני מוכן לקבל שינוי שם עם שימור נושא הערך, לא החלפת נושא. מה שאתם עשיתם הוא התחכמות והפיכת דעת הקהילה. בשיטה הזאת אפשר למחוק כל ערך שעבר בהצבעה: פשוט לשנות את הנושא בעזרת רוב קטן בדף השיחה. פשוט וקל. אני לא מבין מה הטעם בהצבעת מחיקה, ממילא כבר עיקרתם את הנושא. בקיצור, עשיתם צחוק מכל הכללים. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף • 20:44, 5 באפריל 2020 (IDT)
כל עוד יש דיון לפני זה מקובל (אגב, ממה שראיתי זה לא בדיוק היה רוב קטן: 5 מול 2. סה״כ לגיטימי). זה לא שינוי של 100% מערך על תפוח לערך על שחקן NBA, מדובר פה על שינוי בפוקוס הערך, אולי אחד שיכל להיות עם הצבעת מחלוקת, אבל זה סה״כ רוב לא כזה צמוד אז ניחא (הצעתי לעשות הצבעת מחלוקת על זה, אבל גם לזה התנגדת. אז הצבעת מחיקה וכתיבת ערך מחדש, אם יימצא לנכון, היא הפתרון, לפי מה שגם אתה אמרת בדף השיחה). אני אמנם לא חושב שהשינוי נכון, אבל צריך לקבל אותו ולשנות אותו רק עם הצבעה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 21:02, 5 באפריל 2020 (IDT)
לא, ממש לא מקובל. באמת תודה שלא שיניתם לערך על תפוח או צפרדע, מגיע לכם צל"ש. אין פה מה למרוח או להתחמק. שיניתם את נושא הערך בניגוד להחלטה של הקהילה. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף • 21:40, 5 באפריל 2020 (IDT)
אני אישית לא שיניתי. אני ראיתי רק ערך בעייתי שטעון טיפול ומשתמש שמנסה לעשות שחזור מסיבי כמה פעמים על דעת עצמו. לא ראיתי שאפילו אחד חשב שהעריכה שלך הייתה נכונה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 21:45, 5 באפריל 2020 (IDT)
באמת יפה שמי שממילא בעד מחיקת הערך תומכים בלית ברירה בשינוי הנושא. נרו יאירשיחה • י"א בניסן ה'תש"ף • 22:30, 5 באפריל 2020 (IDT)

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת הצד הראשון[עריכת קוד מקור]

מתייג את איש השום (Theshumai)

עמדת הצד השני[עריכת קוד מקור]

מתייג את נרו יאיר

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה – תיאור תמציתי של אפשרות זו[עריכת קוד מקור]

אפשרות שנייה – תיאור תמציתי של אפשרות זו[עריכת קוד מקור]