חדשות חמות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חדשות חמות
Горячие новости
בימוי אנדרס באנקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Sam Klebanov עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Sam Klebanov עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אנדריי מרזליקין
מקסים קונובאלוב
אלכסיי פרנדטי
מריה משקובה
סרגיי גרמש
יבגני ציגאנוב
ארטיום סמאקין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Anthony Lledo עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה שוודיה, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Tandem Pictures
Illusion Film & Television
Kino Bez Granits
Solid Entertainment
Film i Väst
הקרנת בכורה 24 באפריל 2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 102 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חדשות חמותרוסית: Горячие новости) הוא סרט מותחן פעולה רוסי משנת 2009 בבימויו של הבמאי השוודי אנדרס באנקה. זהו רימייק לסרט Breaking News של הבמאי מהונג קונג, ג'וני טו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קצין המשטרה במוסקבה סמירנוב יוצא ללכוד את מנהיג הכנופיה האלים גרמן לאחר שוד כושל. בינתיים, הממונים על סמירנוב מנסים למצוא דרך לשפר את המוניטין של משטרת מוסקבה. הנערה הצעירה והלהוטה קטיה מציעה להם שעליהם להפוך את לכידתו של גרמן לתוכנית ריאליטי, להשוויץ במשטרה כגיבורי פעולה.

המצב מסתבך כאשר גרמן וחבורתו מנסים את אותה טקטיקה. המצב מחריף עד מהרה לכדי מלחמה של ממש, גם בתקשורת וגם ברחובות.[1]

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט האימה/הקומדיה השחורה של אנדרס באנקה, Frostbite, על חבורת ערפדים של בני נוער המפיצים פחד בעיירה ארקטית בצפון הרחוק של שוודיה, הפך לסרט העצמאי הרווחי ביותר ברוסיה 2006, זכה לביקורות חיוביות מאוד והגיע למצב של סרט פולחן. המפיצים הרוסיים של Frostbite עברו לייצור סרטים משלהם ושאלו את באנקה אם הוא רוצה להפיק גרסה מחודשת בשפה הרוסית לסרטו Breaking News של ג'וני טו והוא הסכים. אנדרס באנקה שלמד רוסית כשקיבל הזדמנות ללמוד קולנוע במכון VGIK לא הייתה שום בעיה לביים את צוות השחקנים הרוסי.[3] באופן מתאים, משתף הפעולה התכוף של באנקה, כריס מאריס, למד גם הוא ב-VGIK. הסרט צולם בטרולהטן בשוודיה ובמוסקבה והוא צולם במצלמת 35 מ"מ כמו Frostbite מאחר שאנדרס באנקה לא אוהב לצלם דיגיטלית.[4]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הפסקול הלחין אנתוני לדלו ובוצע על ידי התזמורת הקאמרית הלאומית הדנית. Leaders of Men מאת ג'וי דויוויז'ן מושמע באופן בולט בסרט.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות קמפיין פרסומי אגרסיבי - המפיק קלבנוב וצוות הסרט הציגו את הסרט באופן אישי בכמעט 20 ערים ברוסיה - הסרט נהנה מפופולריות מועטה בקרב הקהל הרוסי ומבקרי קולנוע. המפיקים ייחסו את חוסר ההצלחה המסחרית של הסרט ליציאתו בחודש מאי והציעו כי הטמפרטורות החמות של מאי ירתיעו אנשים לצאת לקולנוע. חוסר ההתעניינות של הרוסים בקולנוע הלאומי, היעדרותם לכאורה של כוכבים ברוסיה, ובאופן אירוני במקצת - הקידום הלא מספק של הסרט בתקשורת הרוסית הובאו גם כאשמים בקבלת הפנים המסחרית והביקורתית השלילית של הסרט.[5]

עם זאת, מגזין Splash כלל את הסרט ברשימת העשירייה המובילה שלו מתוך פסטיבל הסרטים טרייבקה 2009 כשהוא מציין את היצירה כסרט חובה.[6]

טייני בים ממגזין "לייט" סיפק גם ביקורת חיובית על הסרט[7] והילל את הפסקול והערך הבידורי שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Newsmakers film". Bio.nu. אורכב מ-המקור ב-2014-04-19. נבדק ב-2012-09-02.
  2. ^ Goryachie novosti (2009) - Full cast and crew
  3. ^ "Exclusive interview; Anders Banke, director of Frostbite - Feature Article". Eat My Brains!. 2006-12-15. נבדק ב-2012-09-02.
  4. ^ Goryachie novosti (2009)
  5. ^ "KinoKultura". KinoKultura. 2009-05-16. נבדק ב-2012-09-02.
  6. ^ "The Eighth Annual Tribeca Film Festival: It's A Wrap | Splash Magazines | Los Angeles". Lasplash.com. נבדק ב-2012-09-02.
  7. ^ "Newsmakers (2009) dir: Anders Banke « vWv124's Tiny Beam of Light". Tinybeamoflight.com. 2009-05-22. אורכב מ-המקור ב-22 בפברואר 2015. נבדק ב-2012-09-02. {{cite web}}: (עזרה)